Slijmprop verliezen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gordijntje, 1 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hey hallo :)

ik ben op dit moment 35 weken 1 dag zwanger van mijn 2e spruit en ben volgens mij mijn slijmprop aan het verliezen ( weliswaar in deeltjes ). Het is erg stug met sliertjes en soms is het een beetje roze. Bij mijn eerste zat er ook bijna geen bloed bij de slijmprop, maar deze is er toen uitgekomen tijdens de bevalling op 9 cm ontsluiting. Kwam erachter toen ik even naar het toilet moest.

Maar als je je slijmprop verliest, betekend dat dan dat je eventueel een klein beetje ontsluiting hebt? Want dat is mij niet bekend. Bekend is mij wel dat als je je slijmprop verliest, het niet gelijk betekend dat de bevalling begint ( hoewel het bij mij soms al aardig aan het oefenen is )

Wie o Wie kan mij antwoord geven op deze vraag?

Liefs!

2. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

als je je slijmprop verlies betekend het dat de baarmoedermond aan het verweken is. Een enkele keer levert dat ook ontsluiting op.

3. Oke, ja ik weet dat in de 2e zwangerschap de verstrijking en ontsluiting tegelijkertijd kunnen lopen...Maar dat gebeurd niet zo vaak! Dank je wel voor je reactie :D

4. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Kan het ook zijn dat je helemaal geen slijmprop hebt? Of moet die er altijd zijn?

5. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik hoorde van een verloskundige die zelf 3 kinderen heeft gekregen dat ze nooit een slijmprop gevonden heeft.... Dus misschien bij niet iedereen even duidelijk?

6. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Inprincipe is hij er altijd, maar komt er soms tijdens de bevalling pas uit! Dan kan het zijn dat je hem niet ziet. Doordat je hem al van te voren in kleine deeltjes bent veloren kan het ook zijn dat het niet opvalt.

Deel Deze Pagina