Geld als cadeau voor 6-jarige... hoeveel?

Discussie in 'De lounge' gestart door EdN, 8 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Ik geef haast nooit geld aan kinderen. Meestal een kado. Als zeecht niets weten en ik ook niet koop ik een kadobon en doe er iets van snoep bij of een kleinigheidje dat ze toch wat uit te pakken hebben

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wij doen meestal 5-10 voor een kinderverjaardag maar als je normaal een cadeautje koopt van 15-20 euro zie ik eerlijk gezegd niet in waarom dat nu ineens teveel zou zijn en als ze ergens voor sparen waarom daar dan niet in meegaan?!?

3. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik normaal ook niet maar als het kind aan geeft te sparen voor iets ga ik geen kado kopen.

Ik geef sowieso tussen de 5 - 10 euro uit. 10 euro meestal aan de kinderen van goede vrienden en 5 euro als mijn zoontje een kinder feest heeft bij een gewoon vriendje.

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    wij doen altijd voor neefjes 15 euro als ze geld vragen en anders kadootje ergens rond die prijs.

beste vriendjes rond dezelfde prijs.

en kinderfeestjes heben we ooit met de mamas hier in dorp afgesproken 5 euro. en dan geven we dus echt meestal geld met een kleinigheidje van de action oid. want ze hebben nis a prutspul en willen toch meestal sparen.

onze dochter wil ook altijd liever geld ook van opas en omas want dan kan ze de grotere dingen van lego kopen. ze is er dan echt trots op dat ze het zelf gespaart heeft. en verteld dan oo aan diegenen die geld gegeven hebben wat ze ermee gedaan heeft en dat ze er erg blij mee is.

ik zou dus gewoon voor die 15 euro gaan en er een kleinigheidje bijdoen knutsels of snoepjes oid

5. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Meestal vanaf de leeftijd dat ze zelf geld gaan verdienen. Het gaat om wat je krijgt en niet om de waarde.

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Precies. Aan vrienden en broers/zussen doen wij 20e per stel met een verjaardag. Vind dat voor jonge kinderen echt veel te veel.

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Maar wat maakt de leeftijd van het kind nu uit of je geld geeft of een kado, wij hebben vorig jaar op de 6de verjaardag van een neefje geld gegeven het kind vroeg al 2 jaar lang om de legocity trein en wilde nu geld zodat hij hem eindelijk kon kopen, wie ben ik dan om daar tegen in te gaan. Dan doe ik dat gerust, als ze voor een kind wat nog niet zelf beslist geld vragen dan vertik ik dat net als nuttige kado's als sokken en pyjama's enzo ;).

8. linde90

linde90 Niet meer actief

dit dus....

9. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Leuke spaarpot met wat geld er in?

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja ik geef ook niet graag geld.. Maar als er geld gevraagd word voor een heel specifiek kado... Dan zet ik dat toch even aan de kant.
    Desnoods geef ik er wat kleins bij.. Of zoals vorige keer.. Gewoon in een spaarpot :)
    Kunnen ze toch nog uitpakken en heb ik niet het gevoel er geen tijd/aandacht in te hebben gestoken.

11. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Ik zou een speelgoedkassa geven met nepgeld.

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dan kun je beter je geld in je zak houden of het gewoon weggooien.
    Enige wat je daarmee krijgt is een teleurgesteld gezicht.

Koop dan iets leuks..... :)

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik geef aan een kind meestal tussen de 5 en 10.

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Waarom? Beetje flauw.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nou hier niet hoor, ik vind het echt lastig voor Eva en Lisa, want ze hebben al genoeg waar ze eigenlijk ook maar weinig mee spelen. En zoveel hebben ze niet, maar ze zijn gewoon niet zo van het speelgoed.
    En voor het B diploma van Eva heb ik aan haar gevraagd wat ze wil: veel geld en geen cadeautje, of iets minder geld en een klein cadeautje. En ze wil wat minder geld en een klein cadeautje (en ik heb dus geen idee wat voor kleins ik moet halen...). Zo zou ik dat met haar verjaardag ook doen, als ze voor iets zou sparen. Ik weet niet wat daar mis mee is?

16. Ik vind het juist wel slim, als ze al aan het sparen is voor zo'n space scooter. Dan kan ze beter geld vragen, en dan 1 groot ding van kopen.
    Dan allemaal losse kleine cadeautjes, waar ze toch niet allemaal tegelijk mee kan spelen. En misschien de helft daarvan in de kast verdwijnt omdat ze er in no time op uitgekeken is.

De leeftijd om geld te geven maakt toch niet uit?

17. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zeg niet dat er iets mis mee is..maar ik verbaas mij wel eens over wat kinderen van 4,5 of 6 al voor wensen hebben of al geld vragen voor iets groots. Ik heb er 1 van 5,5 en de wereld is voor haar wat dat betreft zo groot...zij is op haar verjaardag gewoon al dolblij met loopklossen of een hoepel. Nu heeft zij deze dingen al maar zo zijn er nog 100en dingen te bedenken. Het zou niet eens in haar opkomen om geld te vragen.

18. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik ook!

19. Huismuis

Huismuis Actief lid

3 feb 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tussen de 5 en 10 euro.
    Familie 25 euro.

20. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.628
    113
    Nou ja, het meisje is geen klein geldwolfje in de dop of zo. Ze gaat niet in haar gekregen geld rollen. Ze wil gewoon heel graag zo'n spacescooter hebben, en is er daarom voor aan het sparen. Ik vind dat alleen maar goed. Natuurlijk zijn er zat andere cadeautjes te bedenken en vind ik het ook leuker om iets uit te zoeken, maar als ik weet dat ik het kind veel gelukkiger maak met een bijdrage aan hetgeen ze het allerliefste wil hebben, dan ga ik daar niet moeilijk over doen. Alleen het exacte bedrag vond ik lastig. Maar ik heb inmiddels al wat leuke bloemetjes geknutseld van 3 5 eurobiljetjes (zou ik normaal ongeveer aan een cadeautje uitgeven).

Deel Deze Pagina