Het zou kunnen dat sommige mensen deze kosten meenemen bij de aftrekpost "levensonder voor kinderen onder de ... jaar". Maar dat is dan onrechtmatig. Die aftrekpost geldt namelijk niet voor zulk een soort onkosten.
Het bestaat niet, maar toch schrikbarend dat zoveel mensen hier dus de gemeenschap op willen laten draaien voor de kosten van de door hen aangeschafte babykamer. Shame on you all!
wonen ze niet in Belgie? Daar zijn de regels anders en krijg je volgens mij een bepaald bedrag om de eerste spullen aan te schaffen.
Zijn ze zelfstandige en hebben ze de BTW over de gekochte spullen misschien ingebracht in hun aangifte?
Je zult achterover slaan hoeveel mensen allerlei onzin opvoeren onder de aftrekposten, waaronder bijvoorbeeld ook de kosten voor onderhoud van hun kinderen (zonder te lezen dat je daar geen recht op hebt als je ook KB krijgt). Ik ken iemand die ongeveer alles wat zijn vrouw gekocht heeft voor verlichting van haar zwangerschap (wonderolie, kruiken, voedingskussen om mee te slapen, en nog tig ander dingen) opgevoerd heeft als 'hulpmiddelen bij ziekte'. Genoeg mensen vinden onrechtmatigheid geen enkel probleem en nemen een risico. BD controleert te weinig, en mensen die structureel te veel opvoeren vallen vaak niet in de steekproef omdat ze geen uitzonderingen laten zien :x
Goh, en kan dat ook met terugwerkende kracht?? Heb r ook nog nooit van gehoord, enkel bijzondere bijstand voor een eenmalige vergoeding. Gelukkig hebben wij daar geen aanspraak op hoeven maken want dan heb je t niet zo makkelijk..
weet wel dat je bijv geld voor de inrichting van je huis en kinderwagen etc gedeeltelijk kan krijgen van de gemeente als je in de bijstand ofzo zit, iig ik ken 2 meiden die een bijdrage hebben gekregen, maar niet via de belastingdienst
Inrichting van de werkplek? Nee ik grap maar wat, maar sommige boekhouders zijn heel creatief hierin.
hahahaha geweldig, maar dan zou ik ze activeren, want de economische voordelen ervan komen (hopelijk) veeeel later
Dat is volgens mij een noodpotje voor de basisinrichting van het huis. Maar wat is 'nood' bij babyuitzet? Een babyKAMER vind ik helemaal geen basisinrichting, babybedje bijv wel. Kleding kun je in je eigen kast ook wel kwijt.
Misschien dat ze gastouder is want dan is dat wel het geval namelijk. Kun je opgeven als aftrekbare kosten. Maar niet de slaapkamer van je eigen kinderen! Alleen die van de opvangkindjes.
De huisapotheek is al lang afgeschaft. Alleen medicijnen die alleen op doktersvoorschrift zijn te verkrijgen en die niet worden vergoed kunnen nog in aftrek worden gebracht.