Geld / begroting

Discussie in 'De lounge' gestart door mama van 2 meiden, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Zoals waarschijnlijk zovelen moeten wij wat voorzichtiger gaan doen met ons geld. Ik ben bezig met een begroting te maken.
    Nu ben ik benieuwd:
    - hoeveel geven jullie per week uit bij de supermarkt en naar welke supermarkt(en) gaan jullie?
    - hoeveel en waarvoor sparen jullie per maand?

Thanks!!

2. Mangoo

Mangoo Actief lid

23 sep 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    Ook wij proberen een beetje voorzichtiger te doen met onze centjes.
    We zijn nu nog met ons tweeën, maar momenteel doe ik het als volgt:

Kijk de aanbiedingen van de supermarkten na, en aan de hand daarvan maak ik een weekmenu (scheelt hier erg veel geld)
    Ik ga dan naar de AH, Deen en Vomar (soms nettorama)
    We doen nu 1x in de week boodschappen en natuurlijk als ik onverhoopt toch iets ben vergeten.

Vorige week 70 euro uitgegeven, deze week 20 euro.
    Sparen doen we zeker, nu proberen we rond de 500 euro te sparen,
    Sowieso om wat achter de hand te hebben, maar we willen ook een nieuwe badkamer en een andere auto.

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik denk dat ik gemiddeld tegen de 100 euro per week kwijt ben aan boodschappen. Ik had het graag nog minder gewild, maar dat lukt me niet (iedere week). Ik reken hier ook shampoo, wasmiddel ed mee trouwens.
    Ik probeer de meeste boodschappen bij de Lidl of Aldi te doen en alleen voor die boodschappen die ze daar niet hebben naar een andere winkel (Plus, Boni oid) te gaan.

We sparen momenteel 100 euro in de maand. Meer lukt niet omdat we helaas ook nog een lening af te lossen hebben. Als we weer een voorraadje hebben gespaard gebruiken we daar een gedeelte van om de lening versneld af te lossen. De rest houden we achter de hand voor het geval er iets in huis kapot gaat.

4. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Wij kunnen boodschappen doen voor 50 euro per week (hebben we jaren moeten doen) maar nu het niet meer hoeft letten we daar eigenlijk niet meer op. Nu zal het rond de 120 euro per week zitten, maar dan wel met lekkere luxe hapjes, verse vis etc etc.
    We sparen wat we overhouden, ene maand is dat 500 euro, andere maand kan dat 2000 zijn, we hebben variabele inkomens en sommige maanden kunnen we niets sparen. We sparen voor onze emigratie.

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik heb 600 euro huishoudgeld en dat is voor boodschappen (inclusief pampers, wasmiddelen, shampoo, apotheekspullen, kleine dingen bij de zeeman ofzo, paar sokken e.d., een taart of gebak als er iemand jarig is en natuurlijk de wekelijkse boodschappen) en eens een bosje bloemen of iets, oja en natuurlijk tanken (circa 100 euro per maand!), ik doe meestal boodschappen bij de lidl!

We waren 50 euro voor de kids en dan als er geen gruwelijke tegenslagen komen meestal 300 euro ergens sparen ofzo..

6. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Wow, wat sparen jullie veel :$!

Wij hebben € 400,- in de maand voor de booschappen. Boodschappen doe ik bij de Jumbo en groenteboer.

We sparen iedere maand € 100,- voor onze dochter en wat we overhouden gaat na onze spaarrekening..

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja je moet gemiddeld 10% van je inkomsten aanhouden aan "noodsparen" dus voor inventaris wat kapot gaat, tegenslagen e.d. dat raad het NIBUD aan om te reserveren zo kom je nooit in grote problemen. Wij reizen ook regelmatig alleen dit jaar gekozen voor een nieuwe auto (haha was toevallig evenveel geld en we besparen extra geld met deze auto de komende jaren dus keuze was makkelijk gemaakt)

8. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik haal meestal voor 50/70 euro boodschappen per week
    Je kan trouwens merkwasmiddelen en merkchampoo's ook bij de action halen dan ben je een stukje voordeliger uit.
    Wij sparen gem 700 euro pm ene keer 1200 de andere keer 400

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    oja wij hebben ook een paard dus vandaar dat wij minder sparen dat kost makkelijk 250 euro per maand extra natuurlijk :)

10. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Zoveel? Dan sta je zeker op een dure stalling? Hier staan die van mij voor 75 euro volpension per maand, inclusief hooi. Hoefsmid kost me 20 euro voor 1paard en 1 pony en die hoeft maar 1 keer per 2 maanden te komen.

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

das goedkoop, hier betaal ik 150 euro en dan komt er nog extra hooi en voer bij, hoefsmid, entingen, aanschaf diverse dingen (door een slechte verzorgster ben ik zelfs met zadel en hoofdstel kwijtgeraakt!! te erg voor woorden) e.d. bij maar goed dan zetten ze haar wel elke dag in de wei en weer eruit savonds, heb er (als ik een dagje geen tijd voor heb) geen omkijken naar gelukkig, maar 75 euro klinkt heel goed haha dat zouden wij ook wel willen maar ze staat nu enorm goed en bij hele lieve mensen dat vind ik ook heel erg fijn qua gevoel dus dan mag ik nog niet klagen..

12. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Die van mij staan 24/7 buiten, dat scheelt natuurlijk wel. Nou moet je die grote van mij ook niet in een stal opsluiten, die breekt de tent af.
    Ik ben nu al een week of 2 niet geweest omdat het gewoon geen doen was met het weer, of ik voelde me niet goed genoeg, en ik heb er dus ook geen omkijken naar. Er staan daar een stuk of 9 paarden waarbij de eigenaar enkel komt om het stalgeld te betalen, verder zijn ze met pensioen. Mijn paard wordt 2 keer per week door zn verzorgster gereden en voor de rest hoeft hij nu niets te doen. Pony is voor de kinderen en staat verder gras te maaien.

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja die van mij staat compleet verzorgd, hij word zelfs geborsteld het is een zorgboerderij, de stallen worden ook gedaan e.d. zit een bak e.d. allemaal bij.. die mensen zijn zo ontzettend lief voor haar, altijd muziek aan op de stal savonds, ze denken echt overal aan...

14. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    hmm wij geven te veel uit aan boodschappen.
    Daar zit dan wel alles in! Denk zelf 100-125 euro per week.
    Ga naar de slager voor vlees, bakker voor brood enz.
    Meeste dingen haal ik bij de lidll. Daarnaast staat een c1000 dus haal ik daar de rest.

15. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ow sparen weet ik niet.. mijn man zet het geld wat we per maand overhouden weg. Geen flauw idee hoeveel dat elke keer is of wat er nu op staat..
    Wij sparen gewoon voor onverziene uitgaven (onze tv is stuk, dus binnenkort kunnen we los;)) en voor vakantie (willen graag elk jaar minmimaal 4 weken weg. Vorig jaar zijn we 5 weken weg geweest)

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    Wat ik niet helemaal snap is wat je eraan hebt te weten wat andere mensen uitgeven en sparen.
    Het gaat er toch om wat in jouw budget past.
    Een ander kan misschien wel 700 euro aan boodschappen uitgeven omdat die een heel ruim inkomen heeft of maar 200 euro omdat diegene een heel minimaal inkomen heeft.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ja ze had beter kunnen vragen:

Mensen met een krap budget voor hoeveel doen jullie boodschappen en waar kun je de boodschappen het voordeligste doen.

18. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik heb het idee dat ik minder geld aan boodschappen kan besteden dan 120,-per week en wilde kijken of dat realistisch is.
    Ook wilde ik kijken wat iedereen (evt waarvoor) spaart.

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

als je het van 120 euro niet red doe je echt iets verkeerd.

ik ben hier altijd rond de 50/60 euro klaar voor de boodschappen. en daar zitten dan ook pampers en dergelijke bij.

wij sparen momenteel even 100 euro per maand maar vanaf maart gaat mijn vriend rond de 500 euro extra verdienen (blijft het zelfde werk doen)zal dat veel meer worden.

en dan sparen we de kinderbijslag en 50 euro in de maand voor fynn

20. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik ben wel benieuwd wat je daar dan voor koopt dat je er ook de hele week van kunt eten? Mij lukt het echt niet namelijk om rond de 50 euro klaar te zijn.

Deel Deze Pagina