Ipad aanschaffen, hoeveel GB?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sisa, 13 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    We gaan een Ipad aanschaffen voor ons bedrijf, maar zie dat het geheugen varieert van 16-64 GB. Wat is nou handig? Prijsverschil is zo'n 200 euro dus wil wel gelijk de goede kopen. Wie heeft er 1 met hoeveel GB en waarom? Hoor het graag, alvast bedankt!

2. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Waar wil je hem voor gebruiken?
    Wij hebben een 16 GB en die zit vol. Er staan een aantal foto's op, een hoop app's en maar ook filmpjes. Dora/Diego/ zandkasteel e.d. Wij gebruiken hem in de auto als film scherm en thuis veel al om ff snel iets op te zoeken op het internet, de krant te lezen enz enz. Ben egr blij met onze Ipad, over een paar maanden komt er nieuwe uit, die is lichter, en kan foto's maken. Ik denk dat die hier ook nog wel in huis komt................2 kinderen nu he ;)

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Voornamelijk om foto's op te zetten, zodat we aan klanten projecten kunnen laten zien. Verder ook wat filmpjes voor ons meisje voor als we op vakantie gaan enz. Hoeveel foto's/films passen er op 16 gb, dan heb ik een beetje een idee?

4. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    ik zal eens kijken moment

5. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Ik zie dat er nu eigenlijk geen foto's opstaan 38 maar, de grootste ruimte wordt ingenomen door de filmpjes van onze dochter.
    Wij nemen zelf als we er nog 1 kopen minimaal een 32 GB.
    We hebben nu nog 1 GB vrije ruimte.

Hier is trouwens een lijstje met hoeveel foto's met hoeveel megapixel er per GB passen.
    Aantal foto's dat kunnen worden opgeslagen op een geheugenkaart

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    Ik zou me ook eens orieenteren op de samsung tab als ik een tip mag geven.
    Heeft meer opties en geeft minder conflicten (tenzij je overige systemen ook apple zijn)

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Tips zijn altijd welkom!
    Samsung, heb ik ooit een gsm van gehad en erg tevreden over, verder heb ik niks met apple dus maakt me niks uit. Wat is het verschil dan met de Ipad? Heb jij er 1?

@pipelina: oke, dat is dan niet heel veel, ik moet er met gemak 1000 foto's op kunnen zetten en nog wat filmpjes. Maar hij natuurlijk voornamelijk voor zakelijk gebruik, bumba en nijntje is bijzaak ;)

Edit: sidmick, heb hem net even opgezocht maar die lijkt me kleiner van formaat dan de Ipad? heb voor het beeldscherm echt A4 nodig namelijk.

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wij hebben de 32 gb, die zou ik ook aanraden voor jullie dan. 16gb zit snel vol en je kan beter te veel dan te weinig geheugen hebben vind ik altijd. Vooral filmpjes nemen aardig wat ruimte in. Ben trouwens super tevreden met de ipad, wil echt niks anders meer. Het scherm is idd geweldig mooi en lekker groot en toch stop je het ding zo in je handtas. En er zijn zo ontzettend veel leuke en nuttige apps verkrijgbaar! :)

9. Nissy2

Nissy2 Actief lid

2 jul 2009
    142
    0
    0
    Je hebt een speciaal onderkantje voor de ipad waar je een extra geheugenkaartje in kan doen.
    Zo kan je dus makkelijk die van 16gig kopen en via dat onderkantje nog 32 gig bijsteken.
    Kijk maar even op de site van apple en daar zie je alle extra dingen voor de ipad staan.

Deel Deze Pagina