Op het moment sparen wij samen 1000 in de maand, en we geven ongeveer 50,00 euro uit aan boodschappen in de week. De rest betalen we de vaste lasten van. en we hebben ieder 50,- in de week aan "zakgeld"
minder dan 120 euro per week moet zeker te doen zijn met 2 kleine kindjes, ik vind het nogal ruim. Ik ben toevallig van het weekend zelf eens gaan nadenken. Ik pin gewoon alles wat los en vast zit. We houden genoeg over om wat te sparen, maar meer is altijd beter Nu is vriendlief naar de aldi geweest, (hij gaat eigenlijk alleen voor melk en cola omdat hij die daar lekkerder vind) maar ik heb eens gevraagd of hij dingen als witlof, wortels, komkommer, tomaat, bananen enz. op wil schrijven wat het daar kost, Dat ga ik dan eens vergelijken met de c1000 vanmiddag. Brood en vlees enz koop ik nooit bij de aldi, maar zulke producten wel hoor, net als eieren, rijst, schoonmaakmiddelen, wc papier enz. Dus zo ga ik er nu bewust mee aan de slag. sparen doen we voor ons meisje 50 euro p.m. en ook voor onszelf (en haar ook natuurlijk) ongeveer 400 euro.
Ik haal elke vrijdag mijn boodschappen en daarvoor kijk ik altijd 2 folders voor na: C-1000 en de AH. Ik schrijf op wat we nodig hebben, en haal soms wat extra zoals kipfilet, groenten en wat er verder in de aanbieding is en zo (1+1 gratis). Al met al (luiers, billendoekjes, eten en drinken, shampoo/douchegel , schoonmaakmiddel etc etc) zijn wij per week tussen de 85,00 en 100,00 kwijt. Daarbij proberen wij zo rond de 5.000,00 te sparen voor een buffer, mocht er iets kapot gaan nu ik een vaste baan heb. Zitten er al bijna aan! Verder doorsparen doen we daarna, maar dan hoeven we niet elke week meer op de centjes te letten mb.t. boodschappen.
Wij zijn overigens met zn 2en, en ik doe de boodschappen bij AH of Hoogvliet soms C1000 maar we letten wel op de aanbiedingen en we letten op welke produkten we in het karretje mikken. Meestal ben ik voor de weekboodschappen onder de 40 euro kwijt.
wat ik er voor haal pfft dat verschild heel erg. in ieder geval voor 7 dagen vlees. (500 gram ongeveer per dag) pasta 2,5 kilo aardappelen 7 dagen groentes rijst 12 flessen drinken 9 pakken/flessen sap 1 pak luiers 2 pakken luier doekjes 6 soorten vleeswaren 5 broden pond kaas 3 pakken jochert 2 bakken kwark en dan van alles lekkers (koeke en chips etc) en dan nog wat spul als ik het tegen kom. ik moet er wel bij zeggen dat ik de boodschappen in duitsland haal.
de boodschappen zijn iets van 50,-/75,- per week en dan doe ik boodschappen bij de nettorama en bij de C1000! en wij sparen 500,- per maand...
Heb het topic: Weinig boodschappengeld wat te eten even naar boven gehaald. Misschien kun je daar nog tips opdoen? Amfy.. 500 gram per dag? Met zijn 3'en.. Dat is ontzettend slecht.. De helft is voldoende met zijn 3'en.
Dat scheelt volgens mij sowieso al behoorlijk wat! Sommige dingen zijn bijna de helft goedkoper dan hier in NL.
Hier zo'n 50,00-75,00 per week. Verschilt ook heel erg of we verjaardagen etc hebben.. En wat de acties in de winkel zijn. Sparen.. Tussen de 300,00- 800,00 per maand.
hoe is dat ontzettend slecht dan. we hebbene r dagen bij dat we ene kilo op eten. wij zijn gewoon echt vlees eters. we hebben een eigen slagerij in de familie en die doen dit het allemaal. ik hoef ook echt niet aan te komen met een kleinstukje vlees. en als we met de familie samen eten (8 man) hebben we minimaal 5 kilo vlees nodig
Amfy.. Wat ik begreep heb je last van overgewicht. Als je alleen al eens gaat minderen met vlees denk ik dat je zo een kilo per week afvalt. Als je 2 karbonades eet zit je al aan 600 calorieen..
Heel wat dus! Netjes dat je dat voor zo'n laag bedrag kunt doen. Scheelt het in Duitsland zoveel dan? We gaan ook wel eens in Duitsland winkelen bij zo'n grote marktkauf, maar ja, dan gaan er vaak ook extra lekkere dingen in de kar die we hier niet hebben en zijn we alsnog duur uit
nee ik kan mij ook niet voorstellen dat zoveel vlees goed is??? Ik ben ook een echte vleeseter, maar 100-150 gram p.p voor de volwassenen lijkt mij echt voldoende.
Ik heb helemaal geen verstand van vleesgewicht eigenlijk (op gehakt na dan). Hoe zwaar is bv een runderhamburger dan?
zo uit mn hoofd zou ik het niet kunnen zeggen, maar als je bv 2 halve kipfilets hebt, dan is het ongeveer 400 gram. Als we net als vanavond een kipgerecht eten, dan eten we wel iets meer dan een los stuk zoals die hamburger (ik zal straks eens kijken in de super) Maar 5 kilo vlees met 8 man is meer dan 600 gram p.p. dat zou betekenen dat ze 3 halve kipfilets per persoon eten.
Een runderhamburger is tussen de 80-100 gram bereid. Kipfilet slinks in de pan, ik kijk altijd naar het gewicht als het vlees bereid is.
woooowww wat sparen jullie veel zeg! pfff ik wou dat ik da kon whahaha Hier ongeveer 70 euro aan boodschappen met luiers enzo per week.. maar dat kan ook minder zijn..Sparen doen we haast niet er gaat wel standaard het kgb naar een spaarrekening voor de kleine.. verder natuurlijk de vaste lasten dus redden we het prima zo..
Ik kijk eigenlijk nooit zo naar gewicht maar gewoon 3 stuks. (met z'n drieeen) Kipfilet, bv door wereldgerechten altijd zo'n pakje waar 2 stuks inzitten of 2 stuks van de slager. Gehakt zit volgens mij meestal rond de 400 gram in.
ik zeg niet wat ik zelf eet ik vertel alleen wat ik nodig heb in de week. ik eet max 100 gram vlees per dag. daarbij eten wij alleen mager vlees kip rund en heelsoms varkens. en trouwens mijn overgewicht komt door mijn schildklier. niet aan mijn eet patroon als dat zo zou zijn geweest had een dietiste dit wel gevonden. mijn vriend eet 300 gram ongeveer. en dit heeft 0 over gewicht die is 97 kilo bij een lengte van 194.
Alhoewel veel vlees eten ongezond is, vind ik het nogal wat om iemand hierop aan te vallen! Amfy vertelt alleen wat ze haalt aan boodschappen. Moet ze zich dan ook gaan verdedigen?? Beetje onrespectvol hoor. Ik durf te wedden dat ik bij jullie ook wel dingen op boodschappenlijstje staan die ongezond zijn. Veel vlees mag dan niet gezond zijn; er zijn dingen die nog slechter zijn hoor!