Geld / begroting

Discussion in 'De lounge' started by mama van 2 meiden, Jan 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

volledig mee eens!!! vind het ook raar dat iemand aangeeft wat ze in huis haalt om vervolgens te zeggen dat ze daarom dik zou zijn waar slaat dat nou op??? 8)

2. tulip

tulip Niet meer actief

nou zo is het helemaal niet bedoeld hoor, maar je kunt ook alles verkeerd opvatten.;) mama v esmee probeerde volgens mij alleen een tip te geven en ik reageerde op caitlin die zich afvroeg wat vlees weegt.

Dus geen drama maken wanneer dat er niet is he???

amfy, das goed verdeeld dan tussen jullie:D Mager vlees scheelt nogal natuurlijk. maar goed als je zegt, we eten ook wel eens een kilo, ging ik er wel vanuit dat het onder jullie drieeen verdeeld was.

3. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hier idem, zitten op 1 salaris, dus hebben het meeste hard nodig!!! enige verschil is dat hier het KGB verruild is voor de KB dus sparen voor de kleine meid het haar kinderbijslag dus elke 3 mnd 200 euro verder niets want ik heb het niet.. voor onszelf sparen we 50 euro p.m hooguit!!

moet wel zeggen dat ik steeds slimmer boodschapjes doe dus grootverpakkingen in de aanbieding, thuis opdelen en in de vriezer..

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee als we een kilo eten eten we dus iets van gyros ofzo en da. eet ik dus 200/300 gram en vriend de rest hahaha.
    en daarbij eet ik dan een grote salade.

5. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

Jun 15, 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik probeer voor max 70 per week boodschappen te halen.
    Hier zitten dan ook verzorgings producten in en mestaal ook nog verjaardags geld.

Dit is me tot nu toe altijd nog gelukt maar zou eigelijk toch nog wat minder willen.

We sparen minimaal €500 in de maand en dat vind ik nog te weinig haha als ik het zo zie is het wel veel.
    We sparen voor nieuwe auto, trouwen, studie, vakantie. onverwachten uitgaven. heb hier allemaal andere spaarreking voor.

6. tulip

tulip Niet meer actief

ja das wel een verschil, ik zag jou ook al 500 gram wegwerken.:D

7. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

Jun 15, 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Owja wasmiddel en schoonmaak zit hier ook bij en soms ook nog wel eens wat extra dingen een truitje enzo hondenvoer ook. Maar dat is eigelijk maar €6,00 per 3 weken ofzo

8. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Het ging me idd vooral om de reactie van Mamav Esmee. Kwam in mijn ogen nog al corrigerend over alsof amfy zelf nog geen grote meid is;). Misschien heb ik het idd verkeerd opgevat en kwam het niet zo bij amfy over; dan trek ik me bij deze terug, maar vond het nogal wat om iemand hierop (zoals ik het las) aan te vallen.

Enne ik probeer niet alles verkeerd op te vatten, maar het is ook een kunst om iets goed neer te zetten (including me!)

9. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

precies dat doe ik ook goed letten op aanbiedingen en opsplitsen!!

10. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ja het is belachelijk ruim!! Daarom kijk ik hier ook naar tips.
    Het ergste is nog; bij die 120,- zijn de luiers en melk voor de jongste niet inbegrepen.....we geven dus echt veel te veel uit. En waaraan...??

11. vinisa

vinisa Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    4,346
    1
    36
    Ik moet dit soort topics vermijden. Ik zou willen dat wij zoveel konden sparen al sommigen hier doen :p

Wij verdienen goed, maar hebben ook hoge lasten ;) Dus meer sparen dan we nu doen is niet mogelijk. En dat is zeker geen € 500 per maand :)

;)

12. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,815
    4,194
    113
    Maar ben je gelukkig op deze manier? Das toch veel belangrijker ;)

13. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    4,340
    141
    63
    wij moeten het doen van 300eurp per maand incl diesel en luiers aangezien net voor kerst de bond gekregen heb,maar heb deze week solicitatie om postbode het is beter als niks,maar ach komt allemaal goed en als we t niet redde dan kunne we by schoonouders altyd terecht

14. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    De ene week 80 euro de andere week 20 euro. Gemiddeld denk ik 200 euro per maand.

Voor 2 dagen koken is vaak wel voordelig.

Verder minder vlees per week helpt ook. Dat kun je opvangen door brie of bonen. Bonen zijn ook nog eens erg gezond.

Sparen, alles wat over is er maand.

15. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    Wij gaan 1x per week naar de lidl en de rest kopen we bij de Jumbo (omdat dit tegenover ons huis is).
    Per week berekenen we 60 euro. Incl verzorgingsproducten zoals shampoo & billendoekjes & wasmiddel.
    Luiers kopen we altijd in de aanbieding (3 voor 20 euro).
    Elke week houden we wat geld ervan over (soms 10 euro, soms 20 euro en soms gaat alles op) Wat we overhouden leggen we apart zodat we daarvan in 1x veel luiers van kunnen kopen.

Per kind sparen we 30 euro per maand, dus 60 euro totaal.
    Voor ons zelf sparen we elke maand sowieso 100 euro.
    Maar maandelijks houden we zeker 300 euro nog over, dit gaat naar een andere spaarrekening, maar dit gaat na een jaar wel eens op.
    (bijvoorbeeld voor vakantie, nieuwe kleren, kosten voor de auto of onvoorziene rekeningen)

16. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Mijn probleem is dat ik altijd pin.. Dat is echt niet goed voor je portomonnee!
    Ik heb vaak echt geen overzicht wat ik wekelijks aan boodschappen uitgeef. Dat ben ik zat want ik moet nu ook de komende maanden zuiniger aandoen i.v.m. bepaalde jaarafrekeningen en verhuizing!
    Extra kosten en dus moet ook ik even letten op de kleintjes.

Vanaf nu wil ik echt consequent sparen. Dat hebben wij eigenlijk nooit gedaan!
    Als we iets overhouden dan besteden we dat meteen aan iets wat we wilden kopen.
    Geen buffer achter de hand dus..en dat voel je wel hoor, vooral als je ineens hoge afrekeningen hebt!
    Heb mijn lesje wel geleerd!

17. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja pinnen is echt slecht haha, ik ken het hoor.

Daarom heb ik mezelf huishoudgeld gegeven, 600 euro in de maand en alles wat ik overhoud is mooi meegenomen, maar doe er zoveel van dat ik vaak niets overhoud haha, ik tank er ook van namelijk, boodschappen en kleinere boodschapjes zoals sokken ofzo bij de zeeman of een bloemetje ofzo.. ALs ik wat over hebt gaat het in een potje.. oja we halen er ook wel eens chinees van of shoarma ofzo. ik houd meer geld over sinds ik dat doe als toen ik pinde in elk geval!

18. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Wij zijn tussen de 40 en 50 euro kwijt aan de boodschappen bij de appie. We hebben dan van zaterdag tot de volgende zaterdag boodschappen.

We sparen 200 in de maand, zou veel meer kunnen maar vriendlief houdt er niet zo van om op zijn centen te letten dus zorgt altijd dat er genoeg op staat. Met het gevolg dat ie een gigantisch groot bedrag op zijn lopende rekening heeft staat dat nodig weer eens omgezet moet worden op de spaarrekening.

Nee, ik mag niet klagen.

19. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,815
    4,194
    113
    Zit in die 200 euro dan ook je verzorgingsmiddelen, luiers, wasmiddel etc?

20. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,815
    4,194
    113
    Ik ben sinds een paar maanden een aparte rekening gaan voeren voor extra's. Dus alles wat geen vaste lasten, boodschappen of bezine is. Dat werkt ook erg overzichtelijk. Zo stel ik mezelf een budget voor extra's (uitjes, kado's, kleding, uit eten, nutteloze dingetjes) en op=op.
    Dat omdat er veel te veel aan extra's uitging, echt idiote bedragen

Share This Page