ja hier ook gewoon omdat je er niet bij stilstaat zeg maar... dus bewust ermee omgaan scheelt zeker en dan doen wij geeneens zuinig ofzo..
Wat, 20 euro per week aan boodschappen?! Hoe doen jullie dat in vredesnaam?! Als wij 50 euro kwijt zijn in het weekend, is het weinig. En dan moet ik doordeweeks zeker nog 2 keer naar de supermarkt... Maar goed, booschappen: zo'n 100 euro per week. Sparen: maandelijks niets. Ja er blijft altijd wat geld op de lopende rekening staan. Soms is dat 300 euro, soms niets. Maar dat is voor toekomstige onvoorziene kosten (jaarlijkse afschrijvingen van bijv. gemeentelijke belastingen, tandartskosten, etc.) en per saldo blijft er jaarlijks daarvan niets over. Wel gaan de 13e maand en vakantiegeld naar de spaarrekening (maar daarvan geven we een aardig deel ook weer uit). Moet wel zeggen dat onze spaarrekening ruim toereikend is voor het geval dat (als er bijv. een nieuwe auto moet komen).
wij sparen ook onzichtbaar door onze voorschotten hoog in te zetten zo honderden (zelfs 2000 euro dit jaar ) terug te krijgen van de energiemaatschappijen.. dat merk je eigenlijk niet en spaart een hoop geld haha en is mooie meevaller in december kan ik wel zeggen!
@ Isademi, klopt! Pinnen is zo snel gedaan... Even 5 euro hier, 10 euro daar, even weer 20 euro aan boodschappen. Uiteindelijk worden die kleine bedragen samen 1 groot hels bedrag. En dan vraag ik me echt af; wat heb ik nou echt gekocht?!?! Had ik dat nou ECHT nodig nu? Vaak is het antwoord dan nee. Moet wel zeggen dat sinds ik een kindje heb ik veeeeeeel minder shop voor mezelf, maar dat geld gaat nu op aan bijv, boodschappen. Als ik tegen mijn vriend zeg: 'Ik ga ff snel naar de super om Olijfolie te halen'. Dan kom ik met 2 gevulde tassen terug. Dat moet ik gewoon niet meer doen. Ik moet de komende maanden echt zuiniger gaan doen. Gelukkig kan ik het dan wel. Als het echt moet. Al het kleingeld dat ik overhoud of vind in huis gaat wel in een potje.
Nee wij doen ook niet zuinig maar ik merkte wel toen alles door elkaar liep dat ik het overzicht een beetje kwijt raakte over wat waarheen ging.
de boodschappen zijn bij ons ongeveer 50 euro per week. de shag voor mijn vriend is 12 euro per week. sparen kunnen we nu ongeveer 100 per maand. helaas blijft er voor de rest niks over
idd pinnen is de boosdoener, voor de boodschappen heb ik nu ook 50 euro gepind, eens kijken hoever ik kom. dat van die extra's op een rekening vind ik ook wel een goed idee. Want ik denk soms ook, jezus heb ik dat allemaal uitgegeven??? Nu doe ik dit niet omdat we niet rondkomen, maar ook al kom je makkelijk rond, dan vind ik nog dat je bewust kan zijn wat je uitgeeft.
Precies, gewoon het bewuster zijn. Ik had vaak op weg naar de supermarkt even bij de blokker, kruidvat, intertoys naar binnen en dan was ik al 100 euro lichter voordat ik boodschappen had gedaan aan dingen die we niet nodig hebben. Ik heb mezelf gewoon een budget voor extra's gegeven omdat ik het onzin vind enorme bedragen aan allerlei extra dingen op te maken.En nu denk ik toch wat bewuster na of ik die lunch in de stad wel of niet zal doen of dat extra truitje nu wel of niet zal kopen.
heel herkenbaar. In een dorp wonen is ook echt heel slecht voor je portomonnee. Als ik naar de c1000 loop met de wagen, dan kom ik al die winkels ook tegen. We hopen dit jaar echt ons huis te verkopen en dan gaan we in een kleine stad wonen. Dan is de super gewoon in de wijk en moeten we echt speciaal naar de stad voor zulke dingen.
Soms eet mijn man een week niet thuis ( middag en avond eten) dan kunnen we voor 20 euro boodschappen doen. Hier zitten geen luiers et cetera bij. Gewoon alleen eten. Hij komt verder wel thuis alleen met eten niet. Als man wel gewoon mee eet dan 80 euro. Ha ha, wat een verschil eigenlijk.
Ik maak hier aan de hand van de nettorama-folder een weekmenu en koop voor de hele week op zaterdagmorgen. Gemiddeld geef ik 50 euro aan boodschappen uit. Nu zijn we met (nog) z'n tweetjes en gaat dat prima. Momenteel sparen wij 850 euro per maand. Maar ook dat zal binnenkort veranderen aangezien ik minder zal gaan werken.
Wij zijn per week zo'n 50 euro kwijt, incl. shag voor man, wasmiddel, shampoo, etc. Sparen tussen de 350 en 650 euro in de maand. Dit gaat straks wel veranderen aangezien ik minder ga werken. Ook hebben we 2 auto's, tanken rond de 70 euro (ik) en 130 euro (hij) per maand. Verwacht straks toch wel minder te gaan rijden, nu is het vaak 's avonds f langs een vriendin of even snel nog naar de stad. Boodschappen doe ik zelf niet omdat ik dan snel teveel mee neem. Willen wel in gaan voeren om een envelopje met geld neer te leggen voor de boodschappen en het daar mee te moeten doen. Ga het er zo nog eens even over hebben Ik eet 4 dagen in de week tussen de middag niet thuis. In de weekenden gaan we wel vaak even ergens lunchen ofzo, dat zal straks wel minder moeten...
Wij geven ongeveer 70 euro per week uit aan boodschappen voor 2 volwassenen en een kindje van 1 1/2. Dan haal ik niet alleen het hoognodige maar ook lekkere koekjes, chips en toastjes (met kaasjes voor erop natuurlijk haha) Iedere dag een warme maaltijd met vlees en een toetje. Ook iedere dag fruit dus de vitamines komen wel binnen De luiers haal ik wel apart, deze haal ik als ze in de aanbieding zijn, scheelt toch weer!
haha das idd een verschil maar dat zou hier hetzelfde zijn mijn man eet ook aanzienlijk meer die neemt ook een half brood per dag mee als lunch alleen (met de benodigde boter, broodbeleg) en dan nog 2/3 stuks fruit en durft ie zelfs nog 2/3 plakken ontbijtkoek of een krentenbol ofzo mee te vragen voor tussendoor. Maar goed als je dagen maakt van 4/5 tot 19/22 uur dan zijn dat heel wat uren en officieel meerdere maaltijden. Als ik alleen voor mijn kids en mezelf kook heb ik maar de helft nodig van wat ik moet koken voor ons allemaal zeg maar dus scheelt ook enorm!!
wat een lange dagen zeg! wat doet hij als ik vragen mag?? trouwens, mijn vriend is echt zo'n kantoormannetje, hij werkt van 7.30 tot 16.00 (parttimer noem ik hem altijd) en hij neemt 6 boterhammen mee, dikke plak ontbijtkoek, een banaan, time out koekjes een beker melk, en een blikje cola.
best veel voor een parttimer hahaha (wel grappig geintje dat zouden wij ook kunnen maken) Mijn man is zelfstandige hij legt tennisbanen aan en richt sportvelden in even in het heel kort, in de zomer (droog weer) werkt hij meer als nu bv ) maar het zijn vaak vrij lange dagen!
ik neem 1x per week 100,- euro op, en probeer daarvan alles te doen. Lukt niet altijd Dit is alleen excl. luiers. Wel incl. kadootjes, oppas, verzorgingsproducten, kleine kledingdingen zoals sokken, 1 shirtje, pyama. We sparen automatisch 250,- per maand en verder als er eens wat overblijft. De kids krijgen 7,50 per maand op hun rekening, hopelijk in de toekomst wat meer. Het pinnen van een wekelijks vast bedrag werkt voor mij echt super, eerst pinde ik bij alle winkels, maar dan gaat het geld ongemerkt veel harder. Contant 100,- opnemen doe ik nu ongeveer een jaar, gaat heel goed.
Boodschappen probeer ik voor 100 euro per week, incl wasmiddelen, verzorgingsproducten en luiers. Verder zetten we wel geld opzij, vind het prettig een buffertje te hebben voor onvoorziene uitgaven, maar we moeten ook nog flink betalen aan een studieschuld helaas..
Boodschappen rond de 100 euro per week. Sparen is heel wisselend variërend van 200 euro per maand tot 500 euro per maand.