Geld / begroting

Discussie in 'De lounge' gestart door mama van 2 meiden, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    ik eet ook alleen maar vlees ;) Weeg 52 kg en ben 1.68 cm. En ik kom geen gram aan. Dus, maak je geen zorgen.

2. Makamba

Makamba Actief lid

26 apr 2010
    233
    0
    0
    Gelderland
    Hier wordt €85 aan boodschappen uitgegeven voor 3 personen en 3 dieren. (incl. pampers, pamperdoekjes, huishoudartikelen en voer voor de dieren dus)

Door wat omstandigheden gaat sparen helaas even niet meer.

3. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Wij geven per week aan boodschappen 50 uit
    daar zitten dan nog niet de pampers babyvoeding en luiers bij in.
    Haal 3 pakken nutrilon per maand 32,-
    3 pakken pampers per maand 3 halen 2 betalen (bonnen voor) 20,-

De doekjes koop ik ook altijd in de aanbieding en hoefde ik afgelopne maand niet te halen.

Tank altijd voor 150,- per maand

Wij sparen nu zo`n 400,- per maand

en dan houden we zo`n 200-300 over per maand voor the fun verjaardagen, kleding noem maar op.

De boodschappen haal ik trouwens bij de lidl en merk supermarkt eten gevarieerd en ook veel fruit en eigenlijk altijd verse groenten.

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nu ben ik benieuwd:
    - hoeveel geven jullie per week uit bij de supermarkt en naar welke supermarkt(en) gaan jullie?
    Ik ga elke week naar de Lidl en geef daar ca. € 30,-- tot € 35,-- uit. Dan heb ik boodschappen voor de hele week. Dan haal ik ook nog bepaalde dingen bij de C1000 of AH (zoals Dolce Gusto cups en Olvarit potjes) en daar geef ik per week zo'n € 15,-- aan uit. Alles bij elkaar doe ik dus voor zo'n € 50,-- p.w. boodschappen. Als ik ook wasmiddel o.i.d. moet hebben ben ik uiteraard meer kwijt. Oh, en ik heb hier nog geen luiers en voeding voor Ayla bijgerekend.
    - hoeveel en waarvoor sparen jullie per maand?
    Op het moment sparen we niks. We hebben onverwachts een auto gekocht en ipv te sparen doen we nu dus even extra zuinig ivm de aankoop van die auto. Wij hebben een koophuis en krijgen onze belastingteruggave eens per jaar. Dat is een paar duizend euro en dat is eigenlijk ons spaargeld.

5. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wij geven €100 ongeveer aan boodschappen uit, met luiers en alles erbij. Ik let wel op, maar het zou zeker goedkoper kunnen.

We sparen ongeveer €250 per maand (althans dat is de bedoeling)

6. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Ik geef per week tussen de 100 en 150 euro uit aan boodschappen.

Sparen: voor de kinderen een vastbedrag+ kinderbijslag, verder nog zo'n 800 euro denk ik, moet zeggen dat ik het niet eens precies weet. Maar dat zou echt wel wat meer mogen. Ik geef nu vrij veel geld uit aan kleine dingen.

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    800 euro sparen en dan zou het echt wel wat meer mogen?

Jeetje, wat hebben sommige mensen veel geld te besteden zeg, lekker hoor ;)

8. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    nou ik heb hier goede tips gelezen ik geef ik teveel geld uit aan de bodschappen en dat moet ook voor minder kunnen ik pin ook alles helaas kunnen wij niet sparen omdat mijn man een tijdje werkeloos is geweest maar heeft sind 2mmanden een nieuwe baan dus hoop nul te kunnen sparen.

nu is mijn vraag wat is het gemiddelde budget met 2 volwassenen 1kindje van 4 maanden en een kindje van 2jaar dus alle twee nog in de pampers

wij moeten wel veel tanken want mijn man moet stuk rijden voor zijn werk
    en krijgt geen reis kosten tanken 60 euro per week

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    das pittig als je geen reiskosten vergoeding krijgt zeg, is toch 250 euro in de maand.. (wat je normaal dan deels) zou kunnen sparen.

Op zich mag ik niet klagen, zeker niet als je ziet dat ik niet werk hebben we het best okay.. gewoon een kwestie van prioriteiten stellen , wij konden een veel duurder huis kopen (vond ik aanzienlijk mooier haha) maar dat hebben we niet gedaan omdat ik thuis wilde blijven, dat scheelt gewoon 300/500 euro in de maand aan extra kosten en ik ga niet mijn kids wegbrengen omdat ik in een groot huis wil wonen dat kan ik gewoon niet over mijn hart krijgen.. dus een goede keuze gemaakt, niet dat we nu lelijk wonen hoor haha maar in ene rijtjeshuis, energiezuinig, goedkoop in onderhoud e.d.

Verder gaan wij niet uit eten of naar de bioscoop of dat soort zaken ofzo, verjaardagskadootjes zijn spullen die we zoiezo wilde hebben maar normaal niet zouden kopen omdat het teveel geld kost of simpelweg spullen die we nodig hebben..

Zo kan je heel veel dingen aanpakken qua geld maar is dus ook een kwestie van vooraf keuzes maken soms..

10. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    rond de 100/120 euro per 2 weken voor boodschappen...ook de voeding/luiers voor de kleine meegerekent...

per maand 50 tot 100 euro probeer ik te sparen voor m'n rijbewijs...vind ik erg belangrijk als alleenstaande moeder met een kindje...en voor m'n dochter ga ik zo snel mogelijk een spaarrekening openen

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wat stoer dat je spaart voor je rijbewijs is idd erg fijn en maakt je toch weer een stukje onafhankelijker idd!

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wij hebben geen vast bedrag per maand voor boodschappen.. de ene keer is het meer als de andere keer omdat er dan bv wasmiddelen bij moeten, shampoo's luiers en al dat soort dingen... ik denk dat we rond de 200 per week uitgeven...

we sparen voor onze dochters elke maand 25 euro op ieders rekening... soms komen daar extra;s bij en de spaarpotten worden eens per paar maand geleegd en dat is dan ook 150 euro per kind ongeveer....

verder kan je bezuinigen op bv tijdschriften abo's... goed bekijken welk aanbod van internet en telefonie en tv goedkoper is en overstappen... geen abo op je mobiel maar prepaid...

de boodschappen kan je ook wel flink op bezuinigen maar je moet er maar zin aan hebben om 3 winkels af te gaan op een dag.... maar het kan wel!

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Kan hij die reiskosten niet via de belasting verhalen? Volgens mij heeft ie recht op minimaal 18 cent netto per kilometer als hij minimaal 10 km moet reizen.
    Zou het eens nazoeken.

14. Jarina

Jarina Actief lid

19 apr 2010
    320
    0
    0
    Limburg
    Ik geef rond de 60 euro uit per week voor ons 2e. Met vlees en alles erbij. Ik ga bij de Aldi en c1000. Let vooral op de aanbieding ( ook bij de AH ) We sparen iedere maand 400 EUR. Dit gebruiken we voor een vakantie, leuke dingen of gewoon voorals iets kapot gaat.

15. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik heb 160 euro huishoudgeld per week, maar daar doe ik echt alles van. (ook cadeautjes, pampers, tanken en alle boodschappen.) HIer komen we ruim mee uit.

Sparen varieert per maand. tussen de 300 en de 800 euro

Oja, de boodschappen doe ik bij de Jumbo

16. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    @caitlyn hij heeft hier zelf op gesoliciteed is 25km rijden van ons uit maar zal het eens navragen is wel een goeie tip dank jewel

17. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja je kan dat idd via de belasting terugvragen die km...

Deel Deze Pagina