ik moest vanmiddag naar de tandarts (2 uur) voor een kroon maar ik haald eme dochter zojuist op bij de oppas want is doodziek en heeft 39.2 koort. ze ligt nu trouwens ook op bed. ik heb dus op het nippertje half 2 opgebelt dat ik niet kan komen nadat ik om 1 uur wist dat alicia zo ziek was. de assistente maakt netjes een nieuwe afspraak en zei verder niks. nu ben ik echter bang dat ik eventueel een boete krijg maar dan had ze dit toch wel aan de telefoon gezegt lijkt mijn? ik weet trouwens niet of onze tandarts met boetes werkt ben normaal altijd optijd met bellen of voor de afspraak. dit is echter een lange behandeling. mogen ze me een boete geven? zo ja hoe hoog kan hij dan zijn gr sandra
Ik denk niet dat je een boete zult krijgen. Je hebt een geldige reden opgegeven, dus zou het raar zijn als je een rekening zou krijgen.
Nee nog nooit van gehoord ook... Heb wel vaker op t laatst afgezegd ...of dat ik het vergeten was...nooit een boete gehad... Anders had ze het ook wel gezegd neem ik aan!
als je gewoon zomaar afbelt omdat je een afspraak vergeten bent brengen ze je afspraak meestal gedeeltelijk in rekening maar er zijn nog altijd onvoorziene omstandigheden zoals deze waarin je van te voren niet had kunnen voorzien of geweten hebben dat je de afspraak niet na kon komen, meestal hoor je hier ook verder niets over hoor, en dan nog stel dat je de afspraak toch in rekening gebracht zou krijgen zou ik daar een bezwaar over indienen bij je huisarts en uitleggen hoe en wat ik kan me niet voorstellen dat ze je dan alsnog laten betalen voor die afspraak.
ik kreeg een boete van 27 euro omdat ik binnen 24uur af zei maar je kan bezwaar in dienen.dat heb ik gedaan omdat ik die dag in het ziekenhuis heb gezeten en dat was een goede reden
Ik denk ook niet dat je een boete krijgt. Ik heb wel eens een boete gekregen, maar dat was omdat ik 3x een afspraak vergeten was... (toen zwangerschapsdementie)
Ik denk niet dat je een boete krijgt. Mijn man was een keer zijn afspraak vergeten, door onverwachtse werkzaamheden, maar kreeg mooi thuis een consultrekening. Jij hebt nog netjes afgebeld.
Nee joh, je hebt toch afgebeld met een gegronde reden ! Ze sturen vast alleen een rekening als het vaker gebeurt.
Ik moest maandag om 8.30 uur naar de tandarts. Maar ik was (en ben) ziek, en mijn zoon ook. Ze waren ook pas vanaf 8.30 uur bereikbaar. Ze deden er niet moeilijk over en begrepen het. Hele lieve mensen zijn het trouwens
Ik neem aan dat als je er de rede bij verteld heb je geen rekening krijgt voor de voor jou vrijgehouden tijd. Zeker als de tandarts in de tijd die nu open blijft, gewoon iets kan doen, niet. Dus iets van administratie, en andere zaken. Bij ons in de praktijk kijken we er meestal niet na of de tandarts nog wat anders te doen heeft, hij/zij moet maar een bakje koffie gaan drinken en wat nuttigs (of niet nuttigs) zoeken. Maar we kijken erna hoevaak de patiënt al op het laatste nippertje afgebeld heeft. Bij ons is het dat er de dag van te voren, het liefst 24 uur van te voren afgebeld moet worden (m.u.v. de maandag i.v.m. de bereikbaarheid van de praktijk). Dan kunnen wij namelijk nog de patiënten van de volgende dag bellen of een wat latere misschien wat eerder kan. Zodat de dag toch vol gepland is. En we hebben beter inzicht wanneer er 'spoedjes' tussendoor gepland kunnen worden. Verder is het zo, blijkt als ik het er met vriendinnen en sommige collega's over heb dat bij een tandarts die zelf de praktijk heeft er vaker 'boete's' worden gestuurd als bij een tandartsenpraktijk waar de tandartsen in loondienst zijn. Een tandarts met een eigen praktijk krijgt namelijk betaald per code -> verrichting. Een tandarts in loondienst krijgt ongeacht wat hij die periode gedaan heeft (ongeveer) hetzelfde loon. (extra diensten, overwerk, etc kan daar een beetje verandering in brengen). Maar ik denk dus niet dat je een rekening krijg hoor!
Mijn man heeft wel een keer een boete gekregen. hij moest overwerken en kon niet op tijd thuis zijn. Ik heb wel afgebeld, maar te laat dus. Leuk grapje: 35 euro.
Mijn tandarts is wat dat betreft heel makkelijk hoor. Als ik nu opbel dat ik over een uur niet kan krijg ik geen boete hoor.
Officieel moet je 24 uur van te voren afzeggen, anders worden er volgens mij de controle kosten berekend (17.00 bij ons) Maar op zich met zo'n reden als jij kunnen ze het vast wel door de vingers zien
Wij krijgen ook een boete als we niet komen. Maar dat komt denk ik meer, omdat hij standaard voor ons 2 consulten achter elkaar inplant. Wij komen van ver namelijk. Mn tandarts zit in Lstad Als er wat is, dan kan ie meteen aan de gang.
bij ons is het zo als je drie keer je afspraak niet bent nagekomen. Dan rekenen ze 13 euro per kwartier. Opzich logisch.Ze bellen de patienten ook 5 min voor tijd als je er nog niet bent. groejes sarita
Maakt niet uit dat je tandarts wat verder weg zit hoor! Die zijn er echt wel meer! Maar idd, het is super netjes dat de tandarts tijd vrij houd voor het geval dat er iets is. En ik vind dan ook gewoon dat ie gelijk heeft om toch wat in rekening te brengen. Een controle afspraak (7 minuten) vind ik te overzien, maar als er rekening gehouden word met bijv een gaatje vullen, zit er al gauw een 30 minuten extra bij. Daar heb je nog geluk bij, bij ons is het zo dat als je 3x je afspraak niet nagekomen bent zonder melding (op tijd het liefst nog ) je de 4de afspraak niet meer hoeft te komen .
@bolbuikje... Ik ben het helemaal met hem eens. Meestal hebben we niets, gaan we gezellig met hem en de assistente even kletsen. Heb gelukkig nog nooit een afspraak gemist, maar hij had het er wel even bij gezegd hihi