Nee joh. Een droger verbruikt echt niet zoveel. Zo'n 38 cent per keer. Daar zou je dan 54x per maand de droger voor moeten gebruiken om aan gemiddeld 250 euro per jaar te komen. Denk niet dat iemand 54x per maand de droger aan zet
ohw dan voor die 38 cent ga ik niet moeilijk doen. Zet hem gewoon weer aan. Zelf probeer ik te besparen door niet meer zoveel voorraad te hebben maar alles keer op te maken.
Die 38 cent is dan wel voor een nieuwere droger. Van rond 2011. Die van voor 2000 kosten zo'n 1,34 per keer. Die van rond 2005, rond de 1 euro per keer. Ik heb juist wel veel voorraad. Veel ingeslagen met aanbiedingen. Zoals vlees 2+1 gratis. Flessen wasmiddel die normaal 7 euro per stuk kosten en nu 2,50 in de bak van de AH. Ik koop vlees, wasmiddel en nog een oaar dingen voornamelijk in de aanbieding. Scheelt echt een hoop.
Ik zet m wel een keer of 10 per week aan. Heb toch minimaal zoveel wassen, nu met dit weer veel meer. Dan kom ik op een besparing van zo'n 200 euro als ik díe 38 cent aan houd. En dan heb je nog een afschrijving van ong 50 euro per jaar, als ie 10 jaar meegaat. Maar die 200-300 euro heb ik ook van horen zeggen, was niet gebaseerd op ervaring. Maar denk dat ik er dus wel aan zou komen.
Oh dan kom ik er toch wel aan, heb er 1 van c-klasse qua energie, en hij is nu 7 jaar oud. Ga maar alvast sparen voor een nieuwe
52 weken x10 drogerbeurtjes x 1 euro Oh, dan kan jij wel 520 euro per jaar besparen daar kan je een nieuwe droger van kopen
Eerder in dit topic staat dat iemand elk jaar overstapt met energieleverancier. Maar scheelt dat echt zoveel dan? Ik heb vorig jaar 1 van de goedkoopsten gekozen energiedirect, en als ik nu vergelijk is er een bedrijf die 5 euro goedkoper is. Alleen staat er wel bij dat er een welkomspremie is van 103 euro. Mijn contract bij de leverancier is inmiddels van onbepaalde tijd, omdat het jaar al voorbij is. Als ik nu overstap krijg ik dus die 103 euro begrijp ik, waarschijnlijk bij de afrekening. Maar als ik dan volgend jaar weer wil overstappen en energiedirect is goedkoper, krijg ik dan weer de welkomspremie? Of omdat je dan al klant bent geweest kun je die vergeten? 5 euro per jaar is het overstappen niet waard, 103 euro wel
Wij hebben het dubbeltarief er ook uit gegooid. Scheelde zo weinig en omdat ik nu kan wassen wanneer ik wil was ik met vollere machines Wij hebben net een nieuwe heel zuinige vaatwasser en ben echt goed koper uit dan twee keer per dag teiltje vullen We spoelen ook niet alles grondig af voordat het er in gaat. En we gebruiken poeder ipv tablets. Met een vierde van de aanbevolen dosis, wordt alles ook stralend schoon Water Ik was alleen nog maar met poeder van de lidl en doseer ook daar maar tweederde van de aanbevolen dosering. Met al die pods en andere,tabletten enz.. Enz.. Is beter voor je,wasmachinet en je portemonnee
Ik wou gisteren verbruiksmanager even invullen. Kon niet meer omdat we volgende maand onze afrekening krijgen.. ben benieuwd. Betaal 140 euro per maand aan essent.. en jullie?
Meestal staat er in de voorwaarden dat je tenminste 6 maanden of een jaar geen klant geweest mag zijn Daarna krijg je die korting dus wel weer gewoon.
Wij eten minder vlees en minder kip en ook dagen niet.wij eten geen varkensvlees. Ik ben lid van 2 weggeefhoeken op Facebook heeeeeel handig! Soms scoor ik echt leuke en mooie dingen voor nop. Ik wil nog gaan kijken of ik wisselen van energie leverancier en internet provider vind m.n ons internet en tv abonnement erg duur. Wij hebben ook nog een hoge huur dus denken er ook aan om te gaan kopen waardoor we hoop ik echt stukken goedkoper uit zijn.
wij besparen op zoveel mogelijk. Lees het boek Je geld of je leven van Hanneke en Rob, het vrekkenechtpaar en dan raak je vanzelf gemotiveerd Ons doel is onze hypotheek af te lossen en onze lasten zo laag mogelijk te houden.
Ik heb zo'n leuke app waar ik mijn boodschappenlijstje op maak en die rekent dan automatisch uit waar ik mijn boodschappen het goedkoopst kan doen (en soms zelfs over 2 supermarkten, dat kan gewoon want we wonen in een winkelstraat ) en we storten beide elke maand een vast bedrag op de gezamelijke rekening zodat we in ons budget blijven. Wij gebruiken ook idd veel kaarsen, wij slapen zelfs in de winter met het raam open dus de kachel word nauwelijks gebruikt. Vriend heeft een auto nodig voor zijn werk maar ik fiets naar mijn werk, scheelt mij weer een hoop in OV kosten (en da's duur in deze stad). Shoppen doe ik bijna niet want daar heb ik een hekel aan. En de mogelijkheid om in het rood te staan op onze bankrekeningen hebben we niet gedaan. We verdienen beide best veel maar het meeste gaat allemaal op de spaarrekening voor de hypotheekborg zodat we volgend jaar kunnen kopen
Ik maak de boodschappenlijst altijd aan de hand van de aanbiedingen, scheelt ook best wat. Verder zet ik de afwasmachine altijd op het eco programma aan. Duurt een stuk langer maar schijnt zuiniger te zijn. Wij hebben onze energie via Essent en krijgen daar elke 2 maanden een verbruiksoverzicht zodat we niet voor verassingen komen te staan. Ik zou best meer willen besparen, het is niet per se nodig maar ik vind het toch altijd weer leuk als ik zie hoeveel we bespaard hebben
Leuk om te zien hoe iedereen dit doet. Wij doen ook mee ook omdat ik momenteel in de ww zit. - minder de auto meer de fiets. - alleen kopen wat echt nodig is. - shag roken ipv sigaretten. - onze droger is vorig jaar stuk gegaan en toen besloten geen nieuwe te kopen aangezien we een hele zolder hebben om alles op te hangen. - extra tv kanalen opgezegd. - nuon maandelijks bedrag omlaag aangezien we toch al veel terug krijgen. - voor koude winter dagen. Extra trui en fleece deken scheelt stook kosten. Nu was dat afgelopen winter niet nodig. - dingen kopen verkopen mp. Gewoon goed opletten met wat je koopt en ook bedenken heb ik dit echt nodig. Wij zijn maar met ze tweeën Inc heel dierentuin aan huisdieren Hihi. Maar hierdoor kunnen wij 3 x per jaar op vak en hebbe we in de zomer onze stacaravan.
- verjaardagskado's in de opruiming halen - sint kados ook - kleding in voren in opruiming halen - wat over is van het eten in de vriezer doen en dan 1x per week opmaken - boodschappen doen naar aanleiding van de aanbiedingne (lijstje maken) - eigen spullen weer verkopen
Hoeveel zou t schelen als je de stekker van alle apparaten eruit haalt als je ze niet gebruik? Want elke keer de tijd instellen van de dvd speler en m'n wekker is zo verdomd irritant....... Zal toch niet zo veel stroom vreten als je ze niet gebruik? Wij besparen op; Boodschappen, letten op aanbiedingen. Stroom; laten geen lampen aan staan. En in de winter zetten we zo laat mogelijk de verwarming aan. Korte wasjes op eco stand wassen. Veel op de lijn drogen ipv droger. Aan t eind an t jaar zorg telefoon en stroom nakijken, en eventueel overstappen. Merk kleding vd kids probeer ik zo goedkoop mogelijk te scoren. Maar ik wil wel bepaalde merken voor Beer, dus dan is rondneuzen wel nodig soms.....
wij gaan naar de markt voor de grote boodschapjes en de jumbo voor andere boodschapjes zoals melk enz enz die je niet op de markt kan kopen scheelt veel jumbo is stukken goedkoper dan de AH enzo en de andere supermarkten zijn heel ver weg van ons nog een oplettertje voor de eco mensen onder ons sommige dingen bij de eco zijn goedkoper bij de AH en jumbo maar ook anders on , is even zoeken en opschrijven afwas doekjes / sopdoekjes niet nodig te kopen , oude handdoeken gewoon in vierkantjes knippen taattatat of oude theedoeken tatata groene zeep en klok afwasmiddel , groene zeep zo lekker het ruikt heerlijk maakt mega goed schoon, klok afwas middel goed voor natuur en goedkoper dan alle andere en ruikt heerlijk. en mooie is nog ook lekker goedkoop en je doet er lang mee doe niet zo vaak die droger aan gebruik het alleen voor de handdoeken , was met een volle was machine elk jaar je verbruik na kijken , verbruik je te veel en hoe kan ik dat verbeteren , of stap over kan soms ene paar tientjes schelen per maand. doe veel met de fiets en lopend en laat die auto eens lekker thuis staan gelijk goed voor je figuur verkoop de spullen die je niet meer gebruikt maar nog goed zijn, winkel in de sales en koop cadeautjes al ver van te voren voor sint en kerst , scheelt vaak hopen met geld ,, vele producten voor kinderen worden tegen die tijd flink duurder. heel ouderwets , hou een huishoud boekje bij , hou echt alllllles bij dan kan je na een maandje wel eens rot schrikken en zie je zo waar je dingen kan schappen of beter kan action : ja niet voor alles geschikt maar de wasmiddelen en afwas blokjes ook van A merken kan je mega goedkoper kopen , ik kom daar eenmaal in het half jaar voor afwas blokjes en was middel