Oh nee! Sluiting dreigt voor zwembad!!

Discussie in 'De lounge' gestart door TopperD, 28 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Ik had mensen er al over horen praten, maar omdat ik nog niks van de zwemschool zelf gehoord had dacht ik dat het wel mee zou vallen. Maar dat doet het dus niet!
    Als er niet snel een geldschieter komt of een koper, dan gaat het zwembad waar 2 van mijn kinderen lessen dicht :(. Per 1 november al! Dan hebben ze echt nog geen diploma :cry:. Ze zijn bezig met de gemeente, als die overstag gaan kan het bad in ieder geval nog vier maanden langer open blijven, hebben ze nog even tijd om een eventuele koper te vinden, maar het staat er somber voor. Het is nog maar een maand en niks is zeker.
    En echt gunstige alternatieven zijn er niet in de buurt. We hebben hier keuze voor dag en tijd. Wel heel prettig voor onze planning.
    Zwembad bij ons in het dorp vind ik geen optie want daar laten ze kinderen afzwemmen die echt nog niet diploma waardig zijn, maar ouders zeuren zo. Sommige kunnen nog niet eens door het gat duiken en komen toch naar buiten met een A-diploma. En ik ben best een zeikerd wat dat aangaat. Heb zelf jaren aan wedstrijdzwemmen gedaan en ben zelf ook best een pietje precies als het op zwemmen aankomt. Dat moet gewoon goed zijn. En waar ze nu zwemmen, duurt het misschien wat langer, maar weet je zeker dat je ze kunt laten lopen als ze hun papiertje hebben.
    Paniek! En wat gaat er gebeuren als het bad dicht gaat? Dan zullen ze wel op een wachtlijst komen bij andere zwembaden. En dan moeten er heel veel kinderen geplaatst worden :confused:.
    Heftig in de baalstand.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

hier ook moeten wisselen van locatie omdat het zwembad wat de zwemschool huurde, niet meer aan hun verhuurd zou gaan worden. Kwam wel een andere zwemschool in, maar niet gecertificeerd, maw: het diploma wat ze daar zouden kunnen halen is niet geldig, want niet aangesloten bij de zwembond (of zoiets)

Dus bij dezelfde zwemschool gebleven, maar moet dus wél elke week 24 km enkele reis maken, bijna 50 km per keer.

En wij hebben wel een zwemschool 4 km verderop zitten, mijn dochter zwemt daar met school, maar dat is elke keer zo'n tranen met tuiten verhaal (kinderen worden geknepen door de badmeester, hij schreeuwt) dat ik vorige week op het kantoor van de directeur van school heb gezeten dat als ik nog 1x zo'n verhaal van mijn dochter (en haar vriendje en vriendinnetje van een andere school die met hetzelfde verhaal thuiskomen) dat zij per direct moet stoppen met schoolzwemmen van mij en dan maar bij de directeur aan een tafeltje schoolwerk moet maken.

Dus je begrijpt dat die zwemschool geen optie is.

Andere zwemschool, tien km verderop, gaan meerdere verhalen rond over een zwemjuf die de kinderen onder water duwt als ze niet onder water durven te zwemmen. Dat gaan we dus ook maar niet doen, want als dat bij mijn dochter zou gebeuren ben ik in staat om het water in te springen en de zwemjuf onder water te drukken.

Dan maar verder reizen.....

Chocolat en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  3. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Nog verder reizen is geen optie. Dit is al ruim 20 km enkele reis.
    Misschien toch maar bij de zwemclub dan en dan de zomermaanden verder in het buitenbad. Vind het zo jammer. Dit is zo'n fijne zwemschool. Kinderen gaan ook met plezier heen. Juist ook omdat ze kinderen stimuleren om hun grenzen te verleggen, niet hardhandig helpen. Die eerste periode waterwennen was elke les een klein feestje.

4. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Gewoon naar een andere locatie gaan geen optie? Ik kan hier kiezen uit heel veel zwembaden.

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wat jammer! Ik snap dst je baalt!
    Ik zou voor de zekerheid wel alvast je kinderen bij een ander zwembad inschrijven voordat er straks een stormloop is en je nergens terecht kan.
    Hopelijk komt het niet zo ver.

Deel Deze Pagina