Geld besparen - Jouw tips en trics

Discussie in 'De lounge' gestart door Bailey07, 23 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Wat wij hier doen:

- vast bedrag per maand aan boodschappen
    - goedkope telefoonabonnementen, sim only of geen smartphone
    - goedkope auto rijden (is wel nodig om te rijden ivm werk)
    -> ook zuinig rijden! Dus niet continu hard optrekken en weer gasgeven, op langere afstanden bijv. 100 op de snelweg ipv 130. Scheelt echt bakken met geld
    - Kopen weinig kleding/schoenen en al helemaal geen sieraden en haardingetjes :p
    - Kamperen ipv b&b of huisje
    - vegetarisch/veganistisch eten. (Goed) vlees is heel duur, zuivel ook behoorlijk
    - zelf brood bakken, hoewel dat eigenlijk was uit frustratie met het slappe supermarktbrood, maar het is wel goedkoper ;)
    - was aan waslijn ipv in droger

We moesten dit jaar zuiniger doen, maar hebben eigenlijk niks hoeven in te leveren... het enige wat nu niet lukt is sparen, maar gelukkig hebben we in voorgaande jaren een buffer opgebouwd.

Wat hier nog zou helpen zou een beter geisoleerd huis zijn, maar daarvoor zijn we helaas afhankelijk van de woningstichting. Die gaan daar wel mee bezig B-)

2. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Nog wat van mij:
    - Ik gebruik Scoupy
    - Bestellen via Shopkorting (die is voor als je online besteld, ga je via die link krijg je x % terug en spaar je dat op zeg maar)

3. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    #23 Lentekriebels, 23 mei 2016
    Laatst bewerkt: 23 mei 2016
    We hebben geen tv, goedkoop mobiel abonnement, geen auto, wasbare luiers, en verder zijn we eigenlijk helemaal niet zo bewust besparend. Oh ja, dingen die houdbaar zijn en die ik altijd van hetzelfde merk koop, die koop ik alleen in de aanbieding. Dus shampoo, wasmiddel enz. vaak voor de helft van de prijs. Ook ben ik vegetariër en dat is vaak goedkoper koken dan met vlees, al kijk ik met het boodschappen doen eigenlijk niet naar de prijs en geef ik veel te veel geld uit aan koffie en kleine hapjes buiten de deur.

4. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Mag ik eens een wellicht domme vraag stellen ;) Als je vegetarier bent, moet je dan nog andere producten extra eten ivm tekorten ofzoiets?

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Bij een open haard verdwijnd er toch nog heel veel warmte door het kanaal. Een houtkachel wordt zelf warm/heet en geeft op die manier dus zijn warmte af. Wij stoken in de winter ook volop en krijgen ons hout gratis. En echt hoor, de verwarming hoeft in het hele huis niet aan als we de houtkachel stoken. Maar met een open haard is dat vele malen minder, omdat er zo veel warmte verdwijnt via het kanaal.

Op hout kan je dus ook flink besparen. Goed zoeken!

6. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Doe je dat serieus? Behoorlijk gevaarlijk. Rijd dan geen auto.

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Inderdaad op een snelweg rij je met een personen auto tussen 110/130 daar anticiperen mede weggebruikers op. Te langzaam rijden is simpel weg gevaarlijk.

Je weet als je wen auto met aanhanger ziet bijv of een oudere camper dat deze langzamer rijden, bij een personen auto verwacht jedat niet. Dus gewoon met verkeer mee rijden of op een parallel weg gaan rijden.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Pff vreselijk is dat... voor je t weet zit je er al achter, aangezien ik er niet vanuit ga dat iemand 100 rijd waar je 130 mag...

(uiteraard gebruik ik wel mn ogen en kijk ik:D maar het is behoorlijk vervelend en soms ook nog eens echt gevaarlijk)

9. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Wat een onzin. Je kunt op een snelweg makkelijk 100 rijden op de rechterbaan. Genoeg ruimte om in te halen en harder te rijden. Ik rij 130 waar het mag maar ik ben bijna altijd de snelste. Weinig mensen rijden 130. Nooit last van anderen die 100 rijden op de rechterbaan.

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou dan weet ik niet waar jij rijd.. maar het gros van de mensen die 100 rijd waar je 130 mag rijd gewoon in het midden, en een deel rijd ook gewoon links...en gewoon stug blijven rijden he,terwijl ze door alles en iedereen ingehaald worden en soms ook rechts...
    Of als ze achter een vrachtwagen rijden, ik ze kom inhalen met 130 en dat ze ineens de auto ervoor sodemieteren en ik vol in de remmen kan omdat hun 100 rijden.... ja,, echt heeeel veilig

Als al die langzame mensen ook daadwerkelijk de rechterbaan zouden gebruiken en daar lekker blijven;)

11. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Mwah, deel die ervaring niet. Ik rij veel, vooral A2 van Utrecht naar Amsterdam, A12 Utrecht naar Den Haag en stukjes A27/28 rondom Utrecht.

Tuurlijk rijden sommigen niet best maar het is onzin dat je 130 moet rijden waar het mag.

12. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Nou zeker dikke onzin. 130 is een maximum snelheid, het is niet zo dat je dat MOET rijden. Wij rijden ook geregeld minder hard, want het scheelt echt beduidend in de kosten. Wij irriteren ons dan weer mateloos aan die bumperklevers die vinden dat als 130 de maximum snelheid is, je dat dan ook moet rijden en ons dus vervolgens in gevaar brengen. Levensgevaarlijk zulke lui. Je moet inderdaad meegaan en reageren op het overige verkeer. Dat zijn dus o.a. vrachtwagens met 90 km per uur die geen eens 130 MOGEN rijden. Verbeter de wereld en begin bij jezelf zeggen ze dan ;)

Voor ts, onze auto rijd bij een snelheid van 100 km p/u 4 liter zuiniger op 100 km als dat we 130 zouden rijden. Qua tijd scheelt het maar zo weinig. Gewoon op tijd weg gaan, zo bespaar je liters en dus geld ;)

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou een beetje doorrijden kan geen kwaad hoor, andere mensen anticiperen erop dat de ander rond de 120/130 rijd... maar je gaat toch niet eens 30 km langzamen rijden..

Ik ga ook geen 20 waar ik 50 mag...

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ligt er denk ik ook aan op welke baan je rijd...

Als jij links met 130 rijd.. ja dan irriteer ik me daar rot aan( ik zal niet je kofferbak inrijden) maar als je zo veel mogelijk rechts rijd kan ik me niet voorstellen dat mensen dan in je kofferbak zowat zitten of jullie in gevaar brengen

15. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Nee, maar weet je wat het is, zelfs als iedereen netjes rechts zou houden, wil je toch die vrachtwagen inhalen die 90 rijd, want jij rijd dan 100. Bij een tweebaansweg stuit je dan toch op de hardrijders op de linkerbaan. De A58 is daar een mooi voorbeeld van. Het is gewoon niet te voorkomen. Daarom geld voor beide partijen dat je goed op het verkeer om je heen moet letten. En dat is geven en nemen ;)

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar als de max snelheid 130 is en de mensen rijden 130, dan zijn er geen hardrijders... dan rijden jullie gewoon langzaam.. en dan snap ik best als jij met 100 10 vrachtwagens gaat inhalen dat dat irritant is voor de mensen die achter je zitten...

Tjaa sorry, ik denk er gewoon anders over..

17. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Op een tweebaansweg is het ook irritant om steeds te moeten inhouden voor inhalers die 95/100 rijden ja. Dan vind ik ook dat je gewoon even een tandje bij moet zetten.

18. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    De meeste mensen rijden toch in ieder geval 120, 100 rijden waar anderen 120/130 rijden is gevaarlijk. En dan om de rede geld besparen :(.

19. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Wij rijden ook altijd max. 120 met onze auto. Bij 130 gaat ie trillen, haha. Zelf rij ik vaak max. 110, maar wel keurig recht natuurlijk. En bij inhalen van slomer verkeer doe ik wel ff bij gassen, is anders ook zo lullig.

20. plk

plk Actief lid

28 sep 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland
    volgens mij gaat dit topic over geld besparen en niet over hoe hard je rijd op de snelweg ;)

Deel Deze Pagina