Wij hebben de kliko's in de achtertuin, maar dat is natuurlijk geen denderend gezicht. Een houtenombouw vind ik niet mooi. Ik zou graag iets anders willen, ondergronds is iets te prijzig voor ons. Dus ik zoek hier inspiratie. Hoe heb jij het?? (Evt. foto)
Vriendin heeft een tuintje erboven gemaakt: soort carportje voor de containers en op t dak een groen tuintje.
Wij hebben ze in de garage staan, maar de buurman heeft ze in de voortuin staan en daar maken wij nu een houtwal(letje). Kost niets, alleen wat hout bij elkaar sprokkelen en ziet er heel natuurlijk uit.
Wij zitten met zo'n zelfde "geluk" de nieuwe bakken springen ook lekker in t oog vergeleken met de oude met o.a. een knaloranje deksel voor restafval. Hier neig ik naar een ombouw met idd zo'n plantenbak erboven. Houd ook de ergste warmte er onder tegen (gok ik), misschien dat die gft bak ook niet zo staat te broeien. Houten constructie (frame en bak) en dan met wilgentenen de zijframes vlechten. Vind dat er net weer wat vriendelijker uit zien dan hout.
Voor een beukenhaag is de tuin te klein. (47m3) Dan wordt het een paneel met een klimplant, en de andere kant wellicht met takken. Ze staan bij het achterraam, dat is de koelste plek en niet dicht bij het zitje.
Bekijk bijlage 654063 Is zoiets een optie? En dan zou ik aan de inkijk kant nog wat siergras of juist lekker ruikende planten neer zetten zoals lavendel.
Het neemt idd een hoop ruimte in beslag. @Luna86 Dat zal er zeker goed uitzien gecombineerd met mooie en goed geurende planten!
Zoiets? Wij zijn ook op zoek naar een oplossing. Liefst wil ik ze naar de voortuin verplaatsen maar dan wel weggewerkt.
De 3e vind ik leuk. Die met afdakje lijkt mij niet handig, dan moet de container naar voren gehaald worden als je er iets in wil gooien. De groene gaat dagelijks open.