Geld besparen? Tips!

Discussie in 'De lounge' gestart door Sproettie, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Goed bezig meiden hier moeten we de energie enz nog na tjecken .

Wie graag leest zag dit topic : gratis boeken

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Brabbel@ Hier ook wel kleren voor beer , weet niet welke maat .

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Weet je waar ik me weer op verheug.

7 februari is er hier weer restantenverkoop, alle kleding en schoenen winkels hier in het dorp bieden dan de oude collectie aan tegen bodem prijzen.

Omdat ik dit jaar pas voor het eerst een beetje kan inschatten welke maten ze het volgende winter zullen hebben

(Kylian is nu 1.30 meter dus ik schat 140 voor volgend winter - Kinley is nu 1.06 dus ik schat 116 voor volgend winter)

Ben ik van plan om vast te kijken of ik winterjassen voor volgend winter kan scoren.
    Daarbij is Kylian zo aan het groeien dat hij over gaat van maat 32 naar maat 33 van schoenen dus daar wil ik ook even naar kijken en als ik toevallig leuke schoenen voor Kinley tegen kom in maat 28 neem ik die ook mee.

(bij de restantenmarkt heb je soms schoenen afgeprijst van 90 naar 25 euro)

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Lief van je!
    Beer heeft maatje 68, daar zit ie net in.

Moet zeggen, Beer heeft asociaal VEEL kleren :) , maar dat komt dus omdat ik bv een shirtje wat 33,- kost, voor 12 incl. verzenden koop op MP! NIEUW!!
    Ik vind dat toch zo leuk shoppen op MP.....

TE leuk eigenlijk.
    Vraag maar aan mijn man en de Rabobank-rekening. :)

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Brabbel@ Maatje 68 zit er wel bij . en kleiner .

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

Wasverzachter? Misschien scheelt dat iets

7. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    Hmm ik dacht altijd schoonmaak azijn dan ga ik ook maar natuurazijn proberen, maar waarvoor is de schoonmaakazijn dan geschikt?

Ik heb ook een bespaar tip als ik ga slapen doe ik de verwarming omlaag naar 18 graden.

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Zelf je sieraden schoonmaken.

Pannetje met kokend water + soda + bolletje aluminium folie en dan je sieraden erbij.

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Marleen@ maar waarvoor is de schoonmaakazijn dan geschikt? die gebruik je voor koffie kan ontkalken waterkoker . mis voor de douche vloer .

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Kapper: ben zelf kapster dus ben redelijk kieskeurig wie aan mn haar mag zitten maar ik knip mn man en zoontje zelf dus dat scheelt alweer in de kosten. Als tip wil ik geven: ga naar kappersschool. Zij zoeken altijd modellen en ze knippen je dan gratis. Het zijn leerlingen maar worden altijd nagekeken door een lerares. Dus je gaat niet met scheef kapsel de deur uit.

11. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant

Schoonmaakazijn gebruik ik samen met een scheurtje afwasmiddel om me ramen mee te zemen en me badkamer mee te poetsen. Ik ontkalk er me waterkoker mee.

12. minon

minon Niet meer actief

Mij is altijd vetelt dat je schoonmaakazijn dus niet in je wasmachine mag gebruiken omdat dit de leidingen aanvreet. Gebruik dus ook altijd natuurazijn en dit gaat ook bij de handdoeken in. Worden ze niet zo zacht als in een droger maar ook niet schuurpapier hard. Als je ze uitslaat voor het ophangen zou dat ook moeten schelen.

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Oja over kalk in vaatwasser enzo. Koop geen kalktabletten ofzo, nergens voor nodig. In nederland is t water zo schoon dat er haast geen kalk meer in zit en dus de kalkbehandeling overbodig is. Scheelt weer geld uitgeven aan die dingen

14. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0

Euhh Hier staat hij altijd op 18 graden en 's nachts op 15.....

15. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    In deze weer op 18 graden, dan zou ik het erg koud hebben brrr. :)

16. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik doe de afwas zoveel mogelijk met de hand ipv vaatwasser, Gewoon hop ff afwassen als ik klaar ben met dat bordje of die beker e.d. de droger staat bij ons nu meer voor de sier want de was hang ik op en de verwarming staat overdag op 18 en snachts op 10. Smorgens schoef ik hem op naar 15 want dan zijn we toch vaak weg en dan kan hij even warm worden en als we thuis komen zo rond de middag gaat hij naar 18 toe en dan gaan de kids slapen dus die merken er toch niets van haha.

Normaal deden we alles in de vaatwasser en die draaide dan 1 a 2x per dag. De droger draaide zeker 3 a 4 keer per week en de verwarming stond snachts op 18 en overdag op 21. (koukleumpjes hier) Merk er eigenlijk niets van, doe een trui aan ipv een t-shirt en merk geen verschil. Ik ben nu thuis ipv een fulltime baan dus heb ook de tijd om de was op te hangen en de vaat met de hand te doen.

Boodschappen doe ik ook voor 1 week. Het is vrij makkelijk om geen onzin dingen te kopen dan maar als ik merk dat ik iets vergeten ben halverwegen de week zoals pedaalemmerzakken voor de luieremmer die ineens op zijn en ik dus ECHT moet halen (zoals nu :D) Dan is het wel moeilijk om ook echt alleen DAT te halen...

Oooohja voor ik het vergeet, een hele goede: Alle stekkers eruit snachts. Ik gooi de stekker van de magnetron, koffiezetapparaat en de complete tv-boel eruit zodat alle sluimerstanden e.d. uit gaan.

Ook alle opladers doen we uit de stopcontacten als we wakker worden en er pas terug in als we snachts iets opladen.

Dit alles scheelt me een hoop op jaarbasis en het kost me weinig extra moeite.

17. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Echt? Met dit weer de verwarming op 18 graden? Dat is toch ijs en ijskoud??
    Hier staat hij op 20,5. 's nachts gaat hij naar 17 ofzo.

18. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Wij hebben dubbelglas en alles is goed geisoleerd dus ik heb echt nergens last van...

Met dit weer de verwarming op 18 is even warm als met ander weer de verwarming op 18 hoor :D Het blijft 18 graden haha en das warm genoeg voor ons.

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    18?! Krijg t al koud bij het idee! Nee hier staat hij toch echt minimaal op 19.5 en liefst nog warmen. Heb net stiekem graadje warmer gezet :p heb t echt gewoon zo koud en kzit al met joggingbroek, vest, sloffen en fleece deken op de bank. Brrr vreselijk weer dit

20. Blays

Blays Niet meer actief

Hihi hier gaat de verwarming ook op 15 snachts, je slaapt dan toch dus zonde om veel te stoken toch?
    Overdag even op 20, lekker opwarmen, en dan op 18. Wordt het dan 'koud' dan lekker dekentje erbij op de bank, of een dikker vest aan ofzo :D

Heb vanmiddag trouwens boodschappen gedaan, voor het weekend en sowieso t/m woensdag vlees, aardappels, groente, bolletjes, brood en beleg (zoet en vleeswaren) en meer voor €20 :D Dus zo'n 5 dagen eten voor zo'n €20, manlief gaat nu alleen nog kroketjes bijhalen want vanavond eten we uit de frituur, en dit stond niet op het lijstje! haha

Deel Deze Pagina