Geld besparen? Tips!

Discussie in 'De lounge' gestart door Sproettie, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smnee

Smnee Niet meer actief

hier bij c1000 hebben ze van die controle weegschalen bij de kassa, daar kunnen ze zo zien als je dit doet. echt sneu dat dit nodig is... net alsof 1 tomaat het hele verschil kan maken ;)

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Maar als ze controle weegschalen hebben bij kassa kunnen ze toch net zo goed meteen daar wegen en berekenen ipv dat je zelf moet wegen. Is bij appie hier wel zo. Wegen ze bij de kassa. Elke keer als ik naar boni ga dan vergeet ik er sticker op te doen omdat dat bij appie niet hoeft :p

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Jij woont in hetzelfde dorp als ik :D
    Helaas was er voor jongens (ik heb er 2) echt helemaal niks leuks meer te krijgen.

4. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag

Bij de lidl hangen bordjes, wordt aan de kassa gewogen, een nadeel aan de kassa, men weet dan niet hoe duur iets is, en dan krijg je vaak dat ze het toch niet willen. Zoals de ah heeft is het beter, zelf wegen voor de prijs en kan je er nog meer/ minder van maken, en dan wegen aan de kassa voor de afrekenprijs.

Bij de trostomaten laten sommige mensen de stelen er ook aan zitten, dat vind ik nu zonde, die gooi je thuis letterlijk weg.

Bloemkool stronkjes afbreken die gaan toch per stuk, dus dat is eerder omdat je geen zin heb meer kgs te dragen dan dat nodig is. Prei snij ik zelf zo ver mogelijk op.

Een stoplichtpaprika is vaak nog goedkoper dan er 2 afwegen, kwam ik zelf laats achter...

Volgende keer een grotere voorraad op de markt inslaan;)

5. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Ik ga heel vaak veel fruit & groente halen op de markt. Vaak betaal ik voor veel nog geen 10 euro. (voor 1 week elke dag groente/fruit)

6. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Klopt, hier op de haagse markte net zo hoor.
    In het boodschappentopic hadden we het er al wel eens over dat de markten wel heel erg verschillen.

Hier heb ik voor een euro iets van 8/9paprikas op de markt, in het noorden hebben ze voor een euro een stuk of 4.

Dat is nogal een verschil.

Zeker ook de bloemkool en broccoli, 2 stuks voor een euro.
    Je moet wel goed zoeken en mazzel hebben. Maar meestal zijn dit wel de gebruikelijk prijzen.

Heb al een lijstje voor de volgende keer dat ik ga, alleen eerst vriezer leeg en dan aanvullen.
    Lijstje:
    3 bakken paprika's per bak 1 euro, en 8stuks
    3 bakken bonen, per bak 1 euro ong 1kg
    Prei, even kijken hoeveel
    Kool spits of witte hoop er 2 voor 1 euro te scoren, en dan per 200gr de vriezer in in zakjes.
    Even met ml overleggen voor broccoli en bloemkool (vind hij niet zo lekker namelijk.
    En dan ook kijken voor wortelen.

Denk iets van 15 euro max dan kwijt te zijn. En paprika en prei doe ik overal bij, dus komt best snel op. Met pastas en chilis maken is dat best handig. Neemn dan een diepvries zak van 750gr + een paprika en prei en heb dan vaak 1200gr groentes, en voor 6 personen een gerecht voor onder de 3/4 euro.

7. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Oww en cherry tomaatjes natuurlijk...

Moet ik op de markt echt even de goede prijszoeken, want bij de ene betaal je voor 500gr een euro en de andere een kg voor eeneuro.

Dus daar zit best verschil in. Als ik weer tomaatjes heb,kan ik weer 2x een bepaald gerecht maken, en dus intotaal met die 2 gerechten 6x eten met ons tweetjes.
    Dan vind ik het nogal een verschil (ook op de markt) of ik voor die euro een kg heb of 500gr. Heb een kg nodig, en ga dus even zoeken naar de beste aanbieding...

Over het voedsel deel, loop ik eerst een orrienterend rondje en neem dan al wel mee waarvan ik denk heh, daar ben ik vaker geweest en dat is een goede prijs, voor de rest, gebruik ik een extra rondje om te onthouden waar de beste prijs was en haal daar de aanbieding op. Ideale methode.

8. Islah

Islah Niet meer actief

Haha wat belachelijk zeg over die tomaten!

9. Islah

Islah Niet meer actief

Ik bekijk die aanbiedingen via internet. Vind ik veel handiger, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Op de site supermarktaanbiedingen . com.

10. minon

minon Niet meer actief

Als je een houtkachel in huis heb, deze lekker stoken, wij hebben altijd gratis hout en gebruiken de cv en dus gas alleen om te douchen. Gebruiken hierdoor maar 196m3 gas per jaar. Altijd lekker 21 graden in je huis. Zo hebben we het nu, maar we willen graag naar een houtvergasser.
    Dit ziet er hetzelfde uit als een kachel of openhaard, maar dan met een buffervat met water erboven in de schoorsteen waar je je cv en vloerverwarming op aansluit, je vaatwasser en wasmachine pakken er rechtstreeks warm water van wat een heeeele hoop stroom scheelt en je kunt ervan douchen. Zn kachel heeft dus superveel rendement omdat ie het hout vergast, waardoor het veel heter wordt, warmte wordt optimaal benut. Als je het dan ook daadwerkelijk gebruikt heb je de aanschaf er met ongeveer twee tot drie jaar uit.

11. Sproettie

Sproettie Bekend lid

5 jul 2010
    734
    275
    63
    Vrouw
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    Dit heeft mijn broer ook! ziet er mooi uit en het is er heerlijk warm en gezellig! Maar hoe doe je dat in de zomer eigenlijk? moet dan ook je kachel aan? Het lijkt mij een hele goede besparing.. wij betalen wel rond de 200 euro per maand.. voor electra en gas.. wat een geld he.

12. paprika haal ik hier bij de kweker
    2 kilo voor een euro.
    verser kan niet.

zo kun je ook voor een bloemetje naar de kweker
    een bos rozen 20 stuks voor 3 euro, en dan geen korte maar mooie rozen van 40 cm.

13. minon

minon Niet meer actief

Voor in de zomer kun je zonnepanelen op het dak leggen die je ook aansluit op het buffervat. We hebben het systeem nu nog niet maar hebben nu toch maar 196m3 gas per jaar door puur op onze inbouwhaard te stoken. Ons maandbedrag is nu 90 euro maar dit is onze eigen schuld. Heb in mn zwangerschap veel de cv gewoon aangedaan omdat ik het rustig aan moest doen. Ging ook iedere avond in bad ivm harde buiken :)
    Normaal gezien is ons maandbedrag 60 euro voor gas en licht..

14. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik heb vanmiddag haarlak gekocht bij de action, grote bus voor 2,- tot nu wel fijn spul :)

15. Sproettie

Sproettie Bekend lid

5 jul 2010
    734
    275
    63
    Vrouw
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    Zo het is weer even stil hier.. ik ben benieuwd of jullie al wat merken van de besparingen?? wij wel :) ik vindt het gewoon een hobby worden! echt grappig :)

16. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Ja hier ook wel eigenlijk!
    Ik ging vanochtend wat boodschappen doen, zei die man bij de kassa: 13 euro 90! Ik dacht dat ik het verkeerd verstaan had :)

17. Blays

Blays Niet meer actief

Ja hier ook! Had van vorige week nog €30 over, dus deze week €30 extra op de 'weglegrekening'. Voor een extraatje ofzo, en anders om lekker te sparen!

18. Blays

Blays Niet meer actief

Oh en ik ben nu op supermarktaanbiedingen . com aan het kijken voor straks voor de boodschappen :D

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Is vast al gezegd:
    Goedkopere verzekering zoeken, net overgestapt met auto, inboedel en aansprakelijkheid gaan nu 45 euro betalen en betaalde 62 euro!
    Idem met zorgverzekering.
    En met energie, uit gemak bij Nuon gebleven volgend jaar maar eens wat anders kijken of het goedkoper kan.

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik heb gisteren ook weer lekker ingeslagen

8 schnitzels, 12 gehaktballen, 50 snackgehaktballen, 4 kilo groente en een zak met gemengde ijsjes voor 30 euro.

en ja oke die zak met gemengde ijsjes was niet nodig

Deel Deze Pagina