Geld besparen? Tips!

Discussie in 'De lounge' gestart door Sproettie, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sproettie

Sproettie Bekend lid

5 jul 2010
    734
    275
    63
    Vrouw
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    Wij zijn toch overgestapt via de ANWB! thnx dus!! We gaan nu 167 euro per maand betalen in plaats van 205! En aan het eind krijgen we ook nog eens korting :) joepie!

Zijn er al dames met mooie resultaten voor de afgelopen paar weken? Ik ga de mijne binnenkort plaatsen! Heb al zeker 500 euro bespaard in 1 maand!

2. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Meiden, mijn mobiele contract liep af.
    Via ml zijn werk kon ik deze met korting verlengen.
    Ik blijf lekker bij vodafone.
    We hebben uitgerekent ik heb nu een abbo met 4gb internet 200 belmin, gratis sms en gratis bellen naar andere vodafone mensen enstrakkies de nieuwe samsun s3. Op 2 jr besparen we 480 euro.
    Als ik een simonly had genomen, en het toestel zelf moest kopen zouden we op 2 jr maar 331 besparen. Dusss..... Ikke helemaal happy.
    Die 20 euro pmnd gaat straks naar de spaar toe.
    We krijgen ook iets meer van de bd terug door de wijziging teruggaaf en ook dat verschil gaat naar de spaar, en zo ook straks het omzetten van ml zijn tel abbo.

Groetjes

3. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Sproettie hoeveel waren die vaatwastabletten daar? Bij Lidl zijn ze nu 5 euro voor 80 stuks...

4. Sproettie

Sproettie Bekend lid

5 jul 2010
    734
    275
    63
    Vrouw
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    Volgens mij 1+1 gratis met een inhoud van 40 stuks voor 12 euro.. dus lidl is goedkoper! maar dat is merk tegen nonmerk. Alleen ik las dat die van de Lidl weer als beste zijn getest.. ik heb er alleen geen goede ervaring mee..

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    Reclame van beste getest, staat bij volgens consumenten bond mei 2012

6. Sproettie

Sproettie Bekend lid

5 jul 2010
    734
    275
    63
    Vrouw
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    Ik ben zeer benieuwd naar jullie resultaten!!

Wij geven nu +- €75 euro uit aan boodschappen per week.
    Dit was eerder voor de bezuiniging 150..

Onze verzekeringen lopen bij Interpolis, na te hebben gebeld en de polis te hebben doorgenomen gaan we aanzienlijk minder betalen!
    We gaan zoiezo voor onze overlijdingsrisicoverzekering veel minder betalen! Namelijk besparing €37,88
    Daarnaast hebben we een schadeverzekering en deze gaat met €20,- naar beneden!

Onze krant hebben we opgezegd deze was het AD en we betaalden €25 per maand. Nu sluiten we hem opnieuw af via mijn moeder. Die doet hem ons 'cadeau' en dan betalen we haar het geld terug. Zij hoeft dan namelijk maar €16 per maand te betalen 6 maanden lang.
    Scheelt toch weer 9 euro!

We hadden eerder 2 auto's 1 station en een kleine twingo. Omdat onze jonge station kapot ging hebben we die eruit gedaan.. heel veel schadekosten gehad en het besluit genomen hem eruit te laten..
    Nu zijn we op zoek naar 1 andere goede auto. Deze gaat zakelijk staan waardoor we heel veel kosten kunnen besparen. Zoiezo is de besparing al vors met 1 auto minder! Namelijk €262

Op onze energierekening hebben we ook vors bespaard! We hebben sinds een week een nieuwe ketel en de zolder wordt nog geisoleerd, dit alles gaat op den duur de besparingen laten zien. Maar we zijn ook over gestapt via ANWB dit gaat ons €40 per maand nu al schelen..

Onze maandelijkse uitgaven aan wat we vaak niet eens nodig hadden hebben we eruit gelaten dit scheelt ook al aanzienlijk.
    We hebben nu gewoon een potje waaruit we betalen.
    Alles wat nu per maand blijft staan na alle vaste lasten sparen we. Bij de rabobank heb je via internetbankieren nu een extra inzicht kopje. Hier zie je wat je per maand uitgeeft aan wat en wat er binnen komt. Maar je kunt hier ook spaardoelen stellen. Je vult in wat je wilt sparen voor wat en wanneer het binnen moet zijn. Zo kun je bewust en gescheiden sparen voor dingen.

Wij kopen ook veel via marktplaats en verkopen ook weer veel via marktplaats. Wat we ook doen is hier in Maart komt er weer een kledingbeurs. Hier verkoop ik altijd kleding en daarvan gaat een deel naar een goed doel maar ook een deel naar jezelf. Ik koop er ook vaak de speelkleertjes voor mijn dochter. Erg goedkoop :)

Ook gaan we de rommelmarkten straks in april weer af, op zoek naar leuke jongensspeeltjes want we krijgen een jongen en wat buitenspeelgoed want mijn dochter is straks 2 en heeft nog niets voor buiten. Zelf ga ik er ook weer staan om dingen te verkopen! Leuk die winst straks weer!

Waar ik nog even benieuwd naar was bij jullie, hebben jullie een uitvaartverkering? Voor hoeveel zijn jullie daarbij verzekerd? Wij hadden hem laag staan en nu verhoogd.. maar dat kost natuurlijk ook weer meer..

Heeft iemand van jullie een arbeidsongeschiktheidsverzekering? zo ja mag ik vragen wat het jullie kost?

Nou vanmiddag weer de boodschappen inslaan hoor! en 3 lege kratten bier weg brengen die hier al heel lang staan en lege flessen! Levert toch weer een hoop op!

7. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    wij rijden ook al jaren heel zuinig. In het begin hield mijn man dan een exceltabje bij. Kwam er zo'n leuk grafiekje. Konden we meteen zien dat ik toch echt zuiniger reed haha. Maar het scheelt idd enorm in de kosten op jaarbasis als je veel rijdt.

Ik ben bezig om een groente tuin op te zetten. Ben nu een tuinplan aan het maken. Onze tuin gaat toch helemaal op de schop. Wonen hier nog niet zo lang en de vorige bewoonster heeft de tuin een beetje een wildernis laten worden... Dus alles gaat eruit.
    Ik wil sowieso verse kruiden, aardbeien, bonen, wortels, tomaten.
    Ik ben nu nog op zoek naar grote tonnen om regenwater in op te slaan, voor het bewateren van de tuin. We hebben nogal een groot dakoppervlak, en dat stroomt nu zo het riool in. Terwijl ik daar natuurlijk de bloemen (geen groente denk ik) prima mee kan bevochtigen.

8. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Wat een goede tips!
    Ik ga maandag gelijk achter de verzekeringen aan. Ik verwacht daar ook wat te kunnen besparen.
    We hebben nu Nuon en dat is voor ons ook 1 van de goedkoopste.
    En ik heb net de doorlopende reisverzekering opgezegd, aangezien we toch niet weg gaan.

9. minon

minon Niet meer actief

Dit is heel moeilijk te vergelijken omdat het ook met risicofactoren te maken heeft. Werk je als boekhouder zul je minder betalen dan iemand in de bouw. Hangt er ook vanaf vanaf welke termijn je uit laat keren. Direct bij 1 week bijv of na drie maanden of zes maanden enz.

10. Sproettie

Sproettie Bekend lid

5 jul 2010
    734
    275
    63
    Vrouw
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    Pff financiële tegenslag.. we hadden lekker veel bespaard voor deze maand en dachten wel even lekker alles op zij te kunnen zetten..
    Krijg ik een nota van FBTO 220 euro eigen risico.. shit.. en mijn man zit vanaf vandaag ziek thuis met griep en koorts.... ziek = geen inkomen als je zzp'er bent.. dus dat wordt ook lekker dan..

Dan komt straks de gemeentebelasting nog natuurlijk..

11. Blays

Blays Niet meer actief

Oh balen Sproettie! Hopelijk is je man snel weer beter!

Bij de Wehkamp hebben ze nu maandboxen van pampers in de aanbieding, nu voor maar €37,50
    Via hun facebook kun je een code krijgen voor €10 korting op alles, dus dan zijn de dozen maar €27,50!

Altijd handig, facebook volgens van winkels! :D

12. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Aah, deze maand extra uitgaven: Traphekje, en 2! autostoelen.
    1 Autostoel voor mijn man zijn auto + traphekje hebben we voor 70,- kunnen scoren via MP.
    BLIJ!!!! :D
    Alleen voor mijn auto wil ik wel een nieuwe, want daar zal Beer t meeste in zitten.

Daar gaat dan al een groot deel heen mn extra spaar-bedrag van deze maand.
    Jammer dat we t niet extra kunnen sparen, maar we hebben t wel echt nodig, dus een onnodige uitgave is t geen van allen gelukkig.

13. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Ik heb mijn traphekjes bij ikea vandaan. 4 stuks 100 euro.

14. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    bedankt voor de tip heb gelijk 1 besteld !!! En hoefde ook geen verzendkosten te betalen !!

15. Blays

Blays Niet meer actief

Graag gedaan :D

Klopt, ze verzenden ze nu ook gratis!

16. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    helemaal ideaal !!

17. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Hier ook meteen even pampers besteld. Thanks.

18. topper12

topper12 Niet meer actief

Bedankt voor de tip!

Heb alleen vandaag al 50 euro bespaard op pampers & boodschappen! Ga het topic toch maar eens doorspitten voor meer tips :)

19. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of het al genoemd is... Maar de kruidvat luiers zijn ook weer in de aanbieding 2+1 gratis op de midpacken. :)

20. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Wij houden erg van ergens lunchen of uit eten gaan. Nu halen we vaak in het weekend afbakbroodjes met lekker beleg van euroshopper. Kost nog geen €5,-, en laatst de kinderen alleen laten eten en wij gezellig een tapasmaaltijd samen gedaan ipv uit eten. Was voor de boodschappen €35,- kwijt, maar uit eten gaan is veel duurder! Wij besparen heel veel ,maar ik merk wel dat als we de leuke dingen laten zitten, dat ik dat mis. Morgen gaan we naar de sauna. Ik weet dat ruim van te voren en struin dan een hele poos marktplaats af voor een leuke bon! Zo blijft het leuk!

Deel Deze Pagina