Vanmiddag gaan we naar onze financieel adviseur via de bank! Even onze verzekeringen, lening en hypotheek onder de loep nemen! Heb een lijstje met vragen klaar liggen hihi! Bij ons is het resultaat van besparingen ontzettend goed te zien! Via de rabobank kun je precies zien wat je uitgeeft en aan wat! Het balkje van uitgaven is ontzettend gekrompen Ik blijk trouwens ook al 4 jaar dubbelverzekerd voor mijn uitvaart.. sta nog bij mijn ouders verzekerd.. maar toen ik op mezelf ging heb ik er zelf 1 afgesloten.. blijk nog 2 jaar bij mijn ouders te mogen staan.. Scheelt weer een 10tje in de maand
Ik was de pagina aan het zoeken waar de website waar alle folders met aanbiedingen op staan! Wie helpt mij en plaatst de link nog een keer? We hebben cola nodig voor visite!
Reclamefolder.nl - Alle reclame folders en winkel actie aanbiedingen Alle folder aanbiedingen bij u in de buurt | Folderaar.nl en deze kwam ik ook nog tegen
Het is misschien een 'duh' tip maar uit ervering weet ik dat veel mensen, wanneer ze gaan besparen hetvolgende vergeten: - zeg loterijen op -zeg goede doelen op - dieren hoeven echt geen a-merk voedsel (tenzij ze om mediceredenen iets voorgeschreven krijgen) - wat is duurder:sparen of verzekeren? Reken het na. En als je echt schulden hebt: een goed gesprek met de schuldeiser kan je aan een goede regeling helpen, probeer de deurwaarder te voorkomen want die kost veel geld en heeft vaak minder begrip als de schuldeiser.
Sommige verzekeringen zoals een overlijdensrisicoverzekering of woonhuisverzekering (opstal) keren behoorlijke bedragen uit. Dit kunnen veel mensen niet bij elkaar sparen. Zie vaak gevallen waarbij mensen geen verzekeringen hebben afgesloten uit kostenoverweging maar daarnaast ook nauwelijks kunnen of willen sparen. En dan gebeurt er wat en dan beginnen pas echt de problemen.
Ik niet voor mijzelf omdat ik een hele goede regeling heb via mijn werkgever. Maar mijn man heeft er wel een. We hebben vorig jaar een uitgebreid advies laten maken bij de aankoop van ons huis. En daar kwam uit dat als mijn man AO wordt hij flink teruggaat in inkomen en dat het dan wel erg krap wordt.
Ik heb voor mezelf ook een regeling via de werkgever. Na je ziekteperiode van twee jaar en de overbruggingsuitkering krijg je dan een wia uitkering met 80% van je laatste loon tot aan de pensioenleeftijd. Ieder jaar ook met 3% geindexeerd. Dit geldt voor arbeidsongeschiktheid tussen de 15 en 80%. Kost me bruto 3 euro per maand. Man heeft er wel ren ivm eigen bedrijf. Die zijn duuuuur!!!!
Geen idee of het al genoemd is maar koop bijvoorbeeld je shampoo, tandpasta, tandenborstels, Deodorant etc bij de op=op voordeelshop ( als je die in de buurt hebt natuurlijk ) Daar betaal je dus 5 euro voor 3 flessen Nivea Shampoo, haarverf van het merk Syos kost daar maar 5 euro. En zo hebben ze nog meer voordelige spullen. Op=Op voordeelshop
Ik heb trouwens de App van Reclamefolder. Wat ik dan doe als ik bijvoorbeeld ergens ben of langsrijd. Dan check ik even de app om te zien of er leuke aanbiedingen zijn. Wij kennen dichtbij namelijk alleen de AH. Soms ga ik bijvoorbeeld ergens op bezoek en zie ik dat er een Vomar is. Wij krijgen die folders niet dus dan check ik even snel de app.
M'n vriend en ik verdienen 4500 euro per maand. We proberen 1500 euro opzij te zetten in onze spaarrekening. We leven als studenten, maar we zijn nu tweeverdieners. We sparen voor ons toekomstige kiendje. Hij/zij moet wel gauw komen hoor, kan niet wachten om die spaarrekening leeg te plunderen! Wat wij doen: - We gebruiken NOOIT kontant. Kontant geld is een gevaar! Het is makkelijk om het kwijt te raken. - We eten volgens de voedsel schema. We hebben reklame folders en kijken naar de koopjes. - Ons leven zo makkelijk mogelijk te maken. Mijn tijd besteden om schoon te maken en thuis Nintendo wii sportbeoefeningen doen. Fietsen is voor mij voldoende. Hierbij geen geld besteden aan sportscholen, drinken in een cafe of sigaretten kopen. Make your life SIMPLE and CLEAN.
Nou dat is hier toch echt andersom! We pinnen hier eens in de maand een vast bedrag voor boodschappen en op = op. Als je telkens pint, zie je juist het effect niet. Althans, hier niet.
ik heb ook liever contant geld hoor. dan zie ik met mn eigen ogen hoeveel ik uitgeef en zie t uit mn porto verdwijnen. pinnen doeje ff snel, drukt je pincode in en t geld is weg.
Ik ben juist altijd meer kwijt als ik ga pinnen. Nu pin ik een vast bedrag per maand en daar doe ik de boodschappen van. Zo kan ik precies zien hoeveel ik uitgeef en wat ik nog over heb voor de rest van de maand. Met pinnen wordt het gewoon afgeschreven en heb ik er minder zicht op. Ik werk dus steeds meer met potjes en aparte spaarrekeningen.
hebben afgelope tijd zitten bekijken wat er minder kan kwa kosten. kwamen elke maand nét uit tot op de euro na. nu mn abbo van mn foon aangepast, mn verzekering omlaag gezet. en houden nu 100,- over deze maand. vreemde is dat wij juist afgelope maand nog wat dingen moesten afbetalen aan mijn vader(hadden opeens nieuwe koelkast en vriezer nodig wat mn pa heeft voorgeschoten) hebben keer pizza lui besteld, mn fiets moest nieuwe achterband hebben, duur grapje was dat. en nóg houden wij 100,- over straks vanavond gaan we kijken of we onze upc kunnen aanpassen. hebben nu digitale tv, dvr-box met opnemen en terug kijken, internet met weet ik t hoeveel mb. nu gaan we denk ik terug in de tijd hoe het ooit was, gewoon kabel tv en internet. ook geen huistelefoon meer want die gebruiken we al 2jaar niet meer. twijfelen nog over de kabel tv. zou t erg fijn vinden om te kunnen opnemen aangezien ik vaak iets niet kan kijken. weet iemand hoe dat zit? móet je kabel tv? kan t ook alleen digitale tv?
als je kabeltv doet kun je toch ook gewoon opnemen, moet je alleen wel een videorecorder of dvd recorder hebben. (al is video wel uit de tijd natuurlijk.)
duh, waarom denk ik daar zelf nie aan?? whaha. dvd recorder is idd wel een idee! eens kijken wat die dingen kosten thx!
haha, erg eigenlijk dat we al zo verwend zijn met digitale/interactieve tv dat we hier al niet eens meer aan denken. Maar ben blij dat ik heb kunnen helpen met het zoeken naar een oplossing. Veel succes met je zoektocht.
Je kan beter juist een vast bedrag contant hebben dan elke keer pinnen, met pinnen weet je niet wat je uitgeeft, althans het is niet zo goed bij te houden als dat je een x bedrag per week in contanten hebt. Dat je het kwijt raakt dat kan, maar dat kan met je pinpas ook