Wij hebben vierkante softijsvormpjes gevuld met cakemix en in de oven.. daarna versieren met discodip ofzo
Wasmiddel van de action een oranje fels 1.69,- ruikt uit de fles niet zo, ma de was ruikt heerlijk.. Misschien ook een tip?
Vergelijken van energiemaatschappijen kan veel geld besparen en je kan eigenlijk altijd overstappen, je nieuwe maatschappij neemt 9 van de 10 keer je boete over. Of als je bij je huidige maatschappij wil blijven even bellen om te laten weten dat je naar de concurrent gaat als je geen lagere tarieven krijgt. Zo heb ik 170 euro per jaar kunnen besparen, niet heel veel maar dat komt omdat ik al lage tarieven had. Eneco gaf aan dat in januari de gas prijzen weer naar beneden zouden gaan, dus even in de gaten houden. Verder vertelde m'n vader gisteren dat hij al zijn verzekeringen heeft ondergebracht bij Ditzo in plaats van Univé en dat hem dit 400 euro per jaar scheelde! Ik heb nu ook alles bij Univé dus ik ga hier ook naar kijken binnenkort. Verder koop ik cadeautjes in de uitverkoop, zo heb ik nu een paar leuke cadeausetjes gekocht bij de Bodyshop, normaal 9 euro, nu 5,50.
Ik doe ook mee! Bij ons zijn o.a. de boodschappen een grote kostenpost maar nu doe ik echt m'n best om er beter op te letten. Ik vind het zoooo moeilijk,al die lekkere dingen & glanzende verpakkingen..
Ik doe mee aan euroclix en moneymiljonair: Je ontvang een klein bedrag voor het lezen van mails (aanklikken en wegklikken doe ik ) en als je online iets besteld bij heel veel winkels (groupon, wehkamp, zorgverzekering wijzigen, eten bestellen etc) Als je dat actief in de gaten houdt (en niet vergeet zoals ik vaak doe) dan heb je na een jaar echt wel al een mooi bedrag! Ik laat het altijd als extra'tje uitbetalen (voor kerst of vakantie bijv) Er zijn nog meer dat soort spaar programma's maar ik doe alleen bovenstaanden, de anderen vondt ik te lang duren voordat je een leuk bedrag gespaard hebt.
Die juf of meester lust ook wel een cupcakje denk ik hoor, minder gedoe! En wel zo eerlijk tegenover de kinderen
Ik doe ook mee. Hou sinds dit jaar een boodschappenlijstje bij.. Kwam de 1e week al tegen dat wij 158,- hadden uitgegeven in 1 week :O WTF! Dus wij houden de rem er nu ook meer op. Doe maar één keer in de week boodschappen Ga meer op aanbiedingen af Luiers en doekjes in de aanbiedingen. En inderdaad niet je man laten shoppen.. Die komt altijd met spullen thuis waar je ook alleen maar dik van word ]
Als je het via mijn link doet, krijg ik er ook een beloning voor Mijn man laten shoppen, met briefje ja, dat helpt. Dan hebben we alleen wat op het briefje staat (en dus nodig is) Ik vul ook enquetes in voor TPS NIPO in ruil voor blokker bonnen(bol.com en andere dingen kan ook), weet alleen niet meer hoe ik me daar ooit voor ingeschreven heb.
Oja, nog iets, voor die mail programma's heb ik wel een apart mail adres. Je krijgt redelijk wat mails binnen daarmee wil ik in mijn prive mail niet gestoord worden. Nu open ik het een keer per dag en klik alles aan en weer weg! (tijdens de tv reclame ofzo haha)
Interessant! Besparen op boodschappen doe ik al een hele tijd, dus denk dat ik daar niet meer verder in kan gaan. Besparen op gas, water energie e.d. probeer ik ook de laatste tijd. Zo bewaar ik bv. het water waarmee ik de afwas naspoel en gebruik ik dat om de wc mee door te spoelen, idem met koud douchewater van het wachten tot de douche warm is. Zo zit je per dag toch al met al wel aan 2 emmer (= 16 liter) water wat anders weggegooid zou zijn. Of 2 pannen op elkaar plaatsen, dan verwarmt de ene pan de andere pan tegelijkertijd.
Leuk! Ik bespaar door tegenwoordig: - De boodschappen op de fiets te doen; - Ik ga naar verschillende supermarkten en haal dus ter plekke wat in de aanbieding is; - Ik maak van te voren een weekmenu. Wel diverse soorten aardappels/rijst en groenten zodat ik kan afwisselen; - Meer kaarsen en minder lampen aan in huis; - Mijn man niet meer de boodschappen laten halen (scheelt enorm); - Elke week 1 vast bedrag pinnen voor boodschappen. Daarna, pinpas opbergen. Dit is wat ik deze week te besteden heb, en daar moet ik het dus van doen. En tot nu toe, elke week een paar euro goedkoper uit dan de week daarvoor. Conclusie, ik spaar zo een aardig potje ineens Altijd leuk!!!
leuk topic! onze combi koelkast/vriezer hield ermee op. De vriezer was stuk, koelkast niks mee aan de hand maarja zit aan elkaar vast dus moesten beide vervangen(duur grapje...) Hebben nu koelkast en vriezer apart gekocht. flinke vriezer met 6lade zodat je veel kan invriezen als het in de aanbieding is. Wij gaan 1x per week boodschappen doen en verse groente en eventueel beleg koop ik hier bij de ah. Verder doen wij boodschappen bij Boni en Lidl(zitten naast elkaar) Op zondag krijgen wij de folders binnen en dan kijken wat er allemaal in de aanbieding is bij Boni, lidl en ah. Hier passen wij ons weekmenu op aan. Vaak kopen wij die wereld gerechten als ze 1,- zijn (normaal 2,40) En dan heb je 1x grote uitgave maar dan heb je weken erop alleen maar kleine ingredienten dieje moet aanschaffen ervoor. Gehakt en kip kopen we per 2kilo in als het in de aanbieding is. dus dat hebben we altijd in de vriezer liggen. idem met schnitzels oid. Wij gebruiken 1x in de week de auto als we dus boodschappen doen, verder staat ie stil tenzij we naar schoonfamilie gaan. verjaardagen van schoonfamilie voegen we vaak samen(velen zijn vlak na elkaar jarig) en dan hebben we 2vliegen in 1 klap. scheelt benzine. Verder doen we alles op de fiets verder: Heb mn zorgverzekering verlaagd. scheelt me 30,- per maand. Ben rugpatient maar fysio niet meer nodig omdat ik een revalidatie training in rotterdam heb gehad dus ik weet wat ik moet doen. Medicijnen zitten in basispakket dus aanvullende verzekering heb ik daar niet voor nodig. Abbo van mn foon loopt volgende maand af. deze is/was 40,- per maand en heb straks een sim only van 15,- per maand. scheelt dus weer een boel! energiemaatschappij blijft t zelfde, deze is wonderbaarlijk t goedkoopste hier(n.uon) kleding kopen: doen we wanneer het echt moet. voor verjaardag vragen we vaak cadeaubonnen ofzo en die gebruiken we dan voor kleding. met kerst nu bijvoorbeeld voor de kleine meid een cadeaubon gehad en gaan we volgende maand weer kleding halen voor haar. ze heeft nu genoeg. iets wat wij wel nodig moeten veranderen is de droger minder gebruiken. maar wij hebben hier geen ruimte voor de was om dat op te hangen maarja, is wel goedkoper. Tip 1: Flesvoeding van kruidvat is precies t zelfde als Nutrilon, zelfde fabrikant alleen stukken goedkoper. Scheelt je onwijs veel geld! Tip 2: Zet je gas/licht/water maandelijkse termijn iets hoger. Zo betaal je per maand wel iets meer maar heb je eind van het jaar geen belachelijke rekening en dec is al een dure maand. Wij krijgen nu elk jaar 60,- terug ofzo. Zo sta je eind van het jaar niet voor lelijke verrassingen als ze de eindjaarsafrekeningen weer versturen.
de kringloopwinkel. Heb gisteren 15 stuks kledij gekocht voor de kinderen voor 20 euro. Broek van oilily, 2 truien van mexx en een mooie jas voor zoontje voor 3 euro. In gent is de kringwinkel voor kledij ook heel gezellig ingericht. Heb er vandaag ook 6 borden en 3 tassen gescoord voor 1,90 euro. En vorig jaar een mooi peuterfietsje voor 5 euro Verder maak ik zelf taart en cake voor feestjes (wat kosten nu eieren, bloem, suiker, boter en chocolade of appels in vergelijking met een taart van de bakker)
net zoals roozjuh: in de aanbieding kopen, niet wanneer je het nodig hebt. Zo heb ik vorige week 20 tandenborstels bij kruidvat gekocht (was 2+2gratis). 10 gratis tandenborstels (kindjes kn een jaar gratis tanden poetsen). Ook al wat niet bederft in aanbieding kopen (denk aan 5 pakken wc-papier tegelijk of 12 blikken ananas)
yup, al vind ik 20 tandenborstels toch wel weer net té maar idd, wij kopen het als het in de aanbieding is zodat je andere week weer minder geld kan uitgeven.
LOL; normaal gezien koop ik er ook geen 20. Maar ik denk dat het ook crisis voor het kruidvat is. Normaal is het elk halfjaar wel eens een tandenborstel actie, maar nu zat ik echt al weken te wachten erop. Dus ik dacht "ze gaan mij niet liggen hebben deze keer, ik sla een voorraad in voor een gans dorp"