Geld besparen? Tips!

Discussie in 'De lounge' gestart door Sproettie, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik gebruik die en ben er tevreden over omdat dit 1 van de weinige wasmiddel is waar mijn kinderen niet allergisch op reageren. Vaak wacht ik tot het weer in de aanbieding is, een XXL verpakking voor 9,99 en aangezien ik minder waspoeder gebruik dan aangegeven kan ik daar behoorlijk lang mee

2. Sjaccie

Sjaccie Actief lid

9 jun 2012
    182
    3
    18
    NULL
    NULL
    Bij onze eerste ook overgegaan op kruidvat voeding, scheelt toch € 5,- op een pak en 't gaat nog al hard. Binnenkort wil ik voor ons mannetje ook weer overstappen. Ook luiers bij kruidvat in de reclame (nu 3 pakken voor 25!) Zoiezo heeft kruidvat goede aanbiedingen.
    Ik ga een keer per week om boodschappen, koop veel via marktplaats of nu al kleertjes in de uitverkoop voor onze dochter voor volgende winter (de maat is dan natuurlijk een gokje maar een mouwtje omslaan kan altijd)... leuke tips staan er tussen, altijd handig

3. enjoyce

enjoyce Bekend lid

15 dec 2011
    712
    0
    16
    Vrouw
    Ik neem een abbo altijd handig!

nog een tip houd het gratis en aanbiedingen topic van het forum in de gaten!

4. Sproettie

Sproettie Bekend lid

5 jul 2010
    734
    275
    63
    Vrouw
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    Ik haal mijn vaatwastabletten altijd van Calgon die zijn heel goed! dan hoef je ook geen zout toe te voegen en glansmiddel, zit alles in 1. Deze zijn altijd in de aanbieding bij of het kruidvat of bij de action..

Ik ga het wasmiddel van de lidl proberen!

Ik bekijk alle folders altijd via Folders.nl - Alle folders en aanbiedingen van deze week en maak zo mijn lijstjes. Scheelt me steeds oud papier weg zetten, hekel aan :)

Wij doen nu ook minder water in de pannen en het gas direct laag met de deksel op de pan.. ging aantal keren heel goed. Hiervoor deed ik altijd te veel water en te hoog vuur hihi.. Zit ik ondertussen dit topic bij te lezen ja hoor branden mijn aardappels op een haar niet aan! pff.. lastig hoor :)

5. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Goed topic! Ik sluit me graag aan.

Ik vind dat ik altijd al flink aan het bezuiningen ben. Maar met een 3e op komst wil ik er nog meer op gaan letten.
    Merk dat het vooral de laatste weken mis gaat met de boodschappen. 36 weken zwanger, dus manlief wil me nu vaker ontlasten en gaat nu altijd boodschappen doen met een briefje, maar komt altijd met (in mijn ogen) 'onzin' boodschappen thuis. Net even dat lekkere pak koekjes e.d.

Een poosje geleden deed ik 60 euro in de envelope, voor 1 week boodschappen, hier moesten we het dan mee doen. Soms hadden we over en konden we dit boven op de 60 euro leggen van de week erop. Dit werkte eigenlijk prima! Dus denk dat ik dat hier weer introduceer ;)

6. Laust

Laust Niet meer actief

Misschien nog een handige tip: op maandagochtend is er bij AH enorm veel vlees afgeprijsd met 35%. Dat kun je nog prima invriezen en dus kun je vrijwel al je vlees met korting kopen.
    VL deed altijd boodschappen op maandagochtend om 8 uur boodschappen.

In het slimme bespaarboek van de consumentenbond staat dat je met Euroshopper producten het beste aan het handelen bent. Is nog stukken goedkoper dan Lidl of Aldi. Door naar 2 winkels te gaan heb je natuurlijk ook meer reiskosten...

Hier werkt het ook goed als VL de boodschappen doet. Ik geef standaard veel meer uit aan dingen die we niet echt nodig hebben. Hij is veel zuiniger. En nooit boodschappen doen met honger ;)

Wij deden trouwens voor ongeveer 60 euro per week boodschappen. Incl luiers, melkpoeder en sigaretten voor VL. En eigenlijk heb ik nooit het idee gehad dat we iets te kort kwamen of echt zuinig aan deden.

De verwarming standaard 1 graden lager zetten schijnt ook enorm te schelen. En dan als je het koud hebt een uurtje een tikje hoger zetten. Kou lijden is natuurlijk ook niet de bedoeling.

7. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Wat fijn om weer ideeën op te doen!
    Ook hier flink ingeslagen met euro en AH-weken.
    Doe het al een tijdje niet meer, maar een week-menu maken werkte echt heel goed. Ga ik gelijk weer mee beginnen.
    Verder moet ik besparen op lunches en uit eten gaan.

Overigens kost water niet zoveel dat ik daar veel moeite voor zou doen (1,50€ voor 1000 liter)!

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Waar ik vorig jaar mee ben begonnen is gewoon 1x per week de boodschappen doen. En weet je wat het mooiste van dit besparen was, het opfleuren van onze zoon, hij is autistisch en vond veel rust bij het vaste eetschema van de week :D Dus daarmee wat woedeaanvallen bespaart :cool:

Dit jaar heb ik mij voor doel gesteld om mijn droger minder te gebruiken en mijn man de auto (ik doe veel op de fiets en hij heeft de neiging om voor elk dingentje de auto te pakken)

9. Blays

Blays Niet meer actief

Fijne site Sproettie!

All Mine, denk dat ik dat ook maar weer ga doen! Hier deden we eerst met zijn twee met zo'n 100-150 per maand, nu is dat al bijna per week!!!
    Manlief ging gisteren ook even frikandellen halen bij de Lidl, kwam terug met 3 zakken chips, 5 repen chocola, 1 doos frikandellen, een gereedschapssetje en weet ik veel wat nog meer! Zegtie: Ja ik was 50 euro kwijt! Waaattt!!

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Mijn man is veel zuiniger met boodschappen doen dan ik.
    Hij haalt echt alles minimaal..

11. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.570
    113
    wij gebruiken ipv vaatwasblokjes nog een grote bus van sun.

Voor een normale vaat kun je het vakje tot 1/3 vullen en alles wordt prima schoon. en voor de vaatwasser is het ook nog beter.
    Ik vul zou en glansspoel zelf bij. bijv glansspoel van de kruidvat is echt veel goedkoper dan van de sun zelf

12. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Oh ja! Heeeel herkenbaar... En ben het zo zat om er iedere keer strijd om te maken, hij bedoeld het ook niet verkeerd.
    Maar ik probeer op kleding bijv veel te bezuiningen door in de Sale te kopen, op maktplaats en wibra, en hij verbrast het geld door gewoon onzin dingen te kopen. Dus denk dat de envelope hier beter gaat werken!

13. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Ow ja de merken voor bijv. douche spullen, vaatwasser, wasmachine, schoonmaakmiddelen, verzorgingsproducten probeer ik altijd in een goede aanbieding te kopen. Zodat je nog goedkoper bent dan een euroshopper merk.

14. ellepel1985

ellepel1985 Bekend lid

15 nov 2011
    514
    0
    16
    NULL
    Drenthe
    Handige club! Ik wil ook wel besparen! Ik gebruik al veel artikelen van de Lidl en de Aldi. Verder inderdaad aanbiedingen groot inslaan. Ben benieuwd naar tips:)

Groetjes

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Een dorp verder zit hier de vrieskoop. Deze hebben wij net ontdekt en daar gaan we nu heen om onze groente en vlees te halen.

Heb net een lijstje klaar

Gehaktballen- omgerekend kost me dat 2,31 per maaltijd (4 ballen)
    Braadworst omgerekend 2.48 per maaltijd (5 worstjes)
    doperwt/worteltjes 0,88 per maaltijd, zo ook de spinazie a la creme en de bloemkool

Boerenkook is 73 cent per maaltijd
    En de rode kool met appeltjes 99 cent.

En dan de schnitzels kost me omgerekend 1,99 voor 4 schnitzels

Het vlees is aanbiedingsvlees maar de groente is vaste prijs en als je 3 kilo afneemt (zak is 1 kilo) dan krijg je daar nog weer extra korting overheen.

16. Sproettie

Sproettie Bekend lid

5 jul 2010
    734
    275
    63
    Vrouw
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    Leuk dat iedereen het een goed topic vindt! Wij zijn begonnen vanaf vorige week.. ben echt benieuwd wat het gaat opleveren!

Mijn man moest al heel lang een nieuwe winterjas, vanmiddag binnen gekomen via wehkamp. 50% korting en hij stond prachtig! Ook weer binnen :)

Bij het kruidvat zijn de zwitsal doekjes in de aanbieding en de luiers! :)

17. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
  18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
  19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Vind de zwitsal doekjes best duur. Wij gebruiken die van de lidl. Ruiken goed en zit veel meer in een pak.

20. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Abbo! En morgen even bijlezen...

Deel Deze Pagina