Geld besparen? Tips!

Discussie in 'De lounge' gestart door Sproettie, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    DAnk je zaterdag dus even langs de Etos. :D

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    iemand had t over zelf wasmiddel maken, hoe doeje dat?!?! is t beetje simpel en ruikt je kleding dan ook echt lekker, en word t ook goed schoon? is t écht zoveel goedkoper als dat mensen zeggen?

3. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Ik koop een grote doos Witte reus en Color Reus bij AH in de aanbieding. Die aanbieding hebben ze zo af en toe.
    Die zijn dan maar 10 euro per pak en ik doe er echt een half jaar mee.En ik heb zo'n 15 draaien was per week.

4. juf85

juf85 Niet meer actief

Zelf wasmiddel maken kan met sunlight zeep of marseille zeep.
    Zelf vind ik sunlight niet zo lekker ruiken. Marseille is er in verschillende geuren.
    80 gram geraspte zeep op 5 liter water.
    Ik maak 2,5 liter per keer, dus 40 gram. Zelf doe ik er iets meer water bij, anders vind ik het te dik om te gieten.
    Gewoon geraspte zeep in grote pan, kokend water erbij en roeren.
    Als het is opgelost laat je het afkoelen. Ik doe dat in een wasbak met koud water ( daar zet ik de pan in). Dan is het sneller afgekoeld.dan met trechter overgieten in lege flessen ( ik gebruik wasverzachterflessen).
    Ik was de kleren met gewoon wasmiddel en de handdoeken/theedoeken/vaatdoeken met zelfgemaakt.
    Ik had ergens gelezen dat het strepen kan achterlaten op kleding. Dus ik gebruik het niet voor kleren ( alleen hemden en onderbroeken die met de hete was van handdoeken meegaan wel).

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    En is die zeep dan voor de witte of gekleurde was?
    Ik hou nl mijn witte was ook echt graag spierwit en niet dat hij blauwig of grauw wordt.
    En waar koop je die Marseillezeep?

6. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nu de action ontedekt, wat hebben ze leuke boeken, kleurboeken, tekenspullen zeg, en dat voor geen geld. Maar ook de garnier dag en nachtcreme voor maar 1.99 bijv. Ik ben fan, ik ga vaker! (als ik wat nodig heb, anders heeft het uiteraard geen zin en bespaar ik niets haha)

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Gaan wij ook regelmatig naar toe, de action.

Ik haal elk jaar rond onze vakantie nieuwe theedoeken en keukendoeken, vaatdoeken en washandjes. Daarmee vervang ik diegene die aan vervanging toe zijn.

Die ouden gaan dan mee op vakantie en worden na hun laatste gebruik daar weggegooit. Scheelt weer aan eventuele keukenpakketten ;)

8. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Slim, Puk, ik heb idd. ook washandjes gehaald, die zijn best van goede kwaliteit. Mijn man heeft ook boxers meegenomen, 2 voor 4 euro, kunnen we ons geen buil aan vallen, ben wel reuze benieuwd of het uberhaupt iets is, of een gigantische miskoop, maar nogmaals, dan valt het bedrag reuze mee. Bij ons was de action overigens mega druk. En ik zag dus iemand met een volle kar die ik ken van de sportschool, die enorm rijk oogde. Komt dus ook bij de action ;)

9. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    ik haal altijd ondergoed bij de action.
    wc eend is een euro goedkoper als in de winkel.
    doucheschuim van dove ook altijd goedkoper.

En teken en knutsel spulletjes halen wij der ook.

10. Blays

Blays Niet meer actief

Wij gaan naar Gronau, of naar Nordhorn voor de boodschappen! Scheelt ontzettend veel.

Ook tanken is in Duitsland zo'n 12 cent goedkoper dan hier in NL!!!

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    hihih mijn ouders wonen ook in enschede en nemen dan boodschappen voor mij mee uit duitsland.

Zo verkopen zowel de aldi als de lidl daar zakjes kookpudding (vanille verpakking met 4 zakjes en de chocolade verpakking met 3 zakjes) kosten zijn 29 cent.

Maar goed ik wist dus niet dat de aldi die dus ook had dus had gevraagd of ze pudding mee wilden nemen van de lidle aldaar.
    Mijn ouders dus eerst naar de aldi, pakken de auto, slaan linksaf, rijden heel (volgens mij was het) Gronau rond, parkeren de auto bij de lidl om erachter te komen dat de lidl naast de aldi ligt :D

12. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Goedkoopste tankstation heb ik nog een leuke app voor android: Directlease Tankservice

Ik gooi alles tegenwoordig in de droger.
    Duur en zonde van de kleding, maar waar laten jullie de was drogen in de winter?
    In de lente/zomer hang ik zeker alles buiten, maar voor nu heb ik er geen plek voor.
    Zolder is inmiddels omgebouwd tot een prachtige slaapkamer van de oudste.
    Op 1e verdieping 3 ruime slaapkamers (allemaal bezet), 1 ruime badkamer en 1 washok (hier staat de wasmachine, droger en wasmand, geen plek om was op te hangen)
    Of een rekje in de badkamer plaatsen die je ook weer weg kan halen?

13. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    hier staat standaard een wasrek in de keuken, hangt ook altijd vol trouwens. Elke dag wel een was

14. Blays

Blays Niet meer actief

Je kan misschien ook een waslijn spannen in de waskamer, en daar dan wat was aan hangen.
    Hier 1 heel klein vierkant kamertje over, daar staat een bureau, kledingrek en wasrek en dan is het ook stampersvol :D Heb ook nog 2 van die kleine rekjes bij de overloop hangen aan de balustrade.

Hahaha grappig Pluk! :D

15. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    In het trapgat en een rek op kk's slaapkamer. En die is echt wel weer weg voordat kk uit school komt. Ik leg ook veel op de kachel nu hij weleens aan slaat.
    En ook het zolderraam met dit weer wagenwijd open en dan droogt het ook supersnel.

helaas hier geen action, bazaars en xenossen in de buurt :(

16. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei, ruimtegebrek, herkenbaar van toen wij in een flat woonden met 2 kinderen. Wij hebben nu een 6 kamer eengezinswoning en 2 kinderen, dus lees maar: 2 slaapkamers over. Onze was staat dus in de kleinste (was)kamer op zolder! uit het zicht, wat een verademing! ik weet nog wel toen we dus kleiner woonden dat het op de slaapkamer stond, vreselijk. Maarja, soms is het niet anders. Toen we samen op een studio woonden stond het overal en nergens, gewoon naast de bank dus ;)

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    ik heb een handy droogtoren en die past precies tussen de douchekabine en de verwarming in. (moet wel zeggen dat wij een grote douche hebben want we hebben er ook nog planken aan de wand waar handdoeken e.d op ligt. De wasmachine met de droger er bovenop staan er, voor de rest is er nog een wasbak en dan houden we zelfs nog loopruimte over :D

Op het ding kan ik een hele wasmachine kwijt. Ik sorteer tegenwoordig mijn was wel en is mijn doel dus om door de week de droger zo min mogelijk te gebruiken. (gebruik hem nu door de week maar 1 keer ipv 5 keer) Alleen de handdoeken en de spijkerbroeken gaan eigenlijk in de droger

18. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    goed idee zeg!! ik ga het eens proberen. welke winkel???

19. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    iemand vroeg over de 70 euro. dit pin ik op vrijdag. laatste drie wekensteeds zo' n15 euro over. dat is dus 55 voor de bodschappen, drogisterijspullen, brood en wasmiddel. geen kleding hoor!!!
    vorig jaar voor 1000 eur totaal aan kleding gekocht (w.o een jas van 300) ik koop echt heeeel veel. goedkope basics van tally, takko, wibra, newyorker of hennes gecombineerd met n mooi colbertje en goede laarsjes lijkt het heel wat! krijg vaak complimentjes zelfs laatst een jurk/lange trui can vijf euro. iedereen was enorm enthousiast!
    boodschappen kan iknog veel vanjullie leren denk ik. gebruik best vaak pakjes. maak wel stampot(is voor 3x) of nasi, lasagne oid. dat scheelt wel!!
    leuk topic!!!

20. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    leuk topic! ik zie alweer hele goede tips voorbij komen. Hier is het de laatste paar maanden knudde met geld sparen. Verhuizing en Verbouwing, veel visite en werklui. Het vliegt eruit. Dus ik probeer toch ook zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen.

Ik let altijd op aanbiedingen. sommige dingen vinden ik van het ene soort lekkerder dan het andere. Dus daar let ik dan extra op als het in de aanbieding is.
    Onze dochter krijgt kruidvat melk en al haar luiers tot nu toe in de aanbieding kunnen kopen. Meestal huggies, maar ook kv en pampers (vorig jaar ging een c1000 bij ons verbouwen en gingen de pakken voor 5 euro weg. Had iets van 20 pakken ingeslagen haha)
    Verder eten wij veel aardappelen, groente en vlees. Vlees en groente net wat er in de aanbieding is.
    Vorige week bijvoorbeeld ook heel veel pakken iglo ingeslagen bij de appie. Die vinden wij lekkerder dan van de aldi en nu dus goedkoper.

En ik bak zelf koekjes, cakes en broden. Leuk om te doen met onze dochter en haar grote neef. Die versieren dan de boel.

Kleding koop ik alleen in de uitverkoop. Morgen nog ff naar groningen om dingen op voorraad te kopen voor onze dochter. Vooral pyjama's, ondergoed, zwemkleding en broekjes. Shirtjes komen de oma's meestal wel mee aanzetten...

Kadootjes koop ik ook rustig in het voren. Vaak bij de blokker hebben ze 50% dingen liggen. Voor de oma's nieuwe kopjes met schotels, mokken. Wat lekkers erin.
    Of knutselsspullen, die hebben ze daar ook vaak liggen met 50% en dan is het net zo duur als bijv. bij de action. maar doet het net ff duurder aan.
    ook de koopjeshoek bij de kruidvat en trekpleister bezoek ik daarom graag. Al heel veel lego en duplo gekocht en weggegeven op verjaardagen.

Deel Deze Pagina