Geld bijgeschreven?

Discussie in 'De lounge' gestart door Female, 25 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Staat er ineens een bedrag van ruim € 300 euro bijgeschreven op onze rekening van RADAR STICHTING :confused: ?

Heb geen flauw idee wat dat nu weer is? Ik denk meteen; zo, relaxed! Maar nu ben ik bang dat als ik het opmaak de bank komt met "sorry mevrouw we hebben een foutje gemaakt"

Hihi... Het zou wel erg goed uit komen nu... Wat zouden jullie doen? (het is al 10 dagen geleden bijgeboekt...)

2. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Kun je niet informeren waar het precies van is? Ik zou het ook niet zomaar opmaken, bang dat ik het terug zou moeten betalen.

3. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Volgens mij mogen ze na 10 dagen niet zomaar meer geld van jou rekening afschrijven hoor! Als ze per ongeluk geld naar de verkeerde rekening overschrijven, moeten ze dat binnen een bepaalde (korte) termijn terugboeken. Volgens mij is dat minder dan 10 daen. Zou maar wat mooi zijn als iedereen zomaar 300 euro van je rekening kan afhalen zonder jou toestemming ;). Kijk anders even op internet of je dat Radar kan vinden!

4. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Als ik echt niet zou weten waar het vandaan zou komen zou ik dat toch eerst even checken.
    Want 300 euro zomaar krijgen is natuurlijk hartstikke geweldig....maar als je het terug moet betalen ben je minder blij.
    Ik zou me een stuk fijner voelen als ik wist dat ik echt recht had op die 300 euro dan dat ik een brief van me bank krijg of ik aub het bedrag wil laten terug storten of wat dan ook.

Maar goed...ik heb makkelijk praten....het is niet op mijn rekening gestort (jammer hoor ;))

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ook weer lastig, helemaal als het goed uitkomt.
    Maar een stichting maakt normaal geen winst, dus het is "duur geld" (Oke je hebt uitzonderingen van stichtingen waarbij ik weinig medelijden heb hoor)

Wat is de Radar stichting? Wat doen zij? Weet je dat toevallig al?

Mijn gevoel zou zeggen terugstorten... maar ja... is niet fijn. Ik zou dan proberen een keertje te bellen en te vragen hoe het zit. Dan heb jij je van je beste kant laten zien.
    Wie weet is er wel iemand die "recht" heeft op dit geld aan het wachten....

6. Niet meer actief

ik zou het lekker gebruiken, net doen of je neus bloedt

en komen ze op de proppen en moet je het terugbetalen vraag je maar of het in termijnen kan of zo...

7. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Toch maar checken! Zolang je niet zeker weet of het van jou is, zou je het ook niet op moeten maken en dan heb je er nog niks aan!

8. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hie vind ik een website van radar stichting.
    Nou ja...Stichting Radar is het eigenlijk.
    Is het eenige wat ik tegenkom.
    Een instelling die mensen met psygische problemen weer de maatschappij in helpt.
    Misschien heb je zo juist iemands loon ontvangen?
    Of niet natuurlijk he.

http://www.stichting-radar.nl

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    gewoon even bij je bank informeren of ze gegevens hebben van de stichting en hun bellen hoe en wat en waar het geld vandaan komt, als er geld over is geboekt naar jouw rekening per ongeluk kan men het binnen 30 dgn. door de bank laten terugboeken, als jij nu denkt een meevallertje te hebben van 300 en het opmaakt ga je straks het schip in op het moment ze het weer terug laten boeken...

succes meid

10. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

je komt uit maaseik. Is t een nederlandse stichting?
    Anders is t mss radar uit maastricht, datis een stichting voor mensen met een verstandelijke handicap. Ouderbegeleiding, kinderdagcentra voor meervoudig en verstandelijk gehandicapte kids.

Mss hebben ze een foutje gemaakt, en is t een vrijwilligersbijdrage bestemd voor iemand anders?

Ik zou ff navragen bij de bank van wie dat geld komt encontact opnemen met die stichting want als het niet voor jou bestemd is is het natuurlijk ook niet netjes om er niks mee te doen. je hebt t ontdekt dus even achteraangaan lijkt me.

11. Female

Female Niet meer actief

vind het ook maar vreemd... ben al zo bijdehand geweest om stichting radar (dat wat ik op internet vond) te bellen en morgenvroeg is financiele administratie er weer...

kan de bank niet bellen want de rek. staat op naam van mijn vriend en hij is de hele dag werken, kan dus niet bellen nu. heb vriend al gebeld maar die weet ook niet waar het van is... stichting radar ken ik helemaal niet, dus het zal vast niet kloppen... (we werken allebei in de horeca)

Hoop stiekem echt dat het wel klopt!

12. Female

Female Niet meer actief

ps zie dat er bij het betalingskenmerk ook een datum staat: 8 dec. 2006

het wordt steeds gekker
    en ik word steeds nieuwschieriger ;)

13. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    oeh...Dillema!

14. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Jeetje, heerlijk moreel dilemma idd :)

Toch goed van je dat je erachteraan gaat. Mocht het wel fout zijn en ze komen erachter.. zul je hoe dan ook alles moeten terugbetalen en dat zal altijd op een moment zijn dat dat financieel níet uitkomt ;)

Maar ik hoop voor je dat het klopt!

15. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Als het al op 8 dec. gestort is kunnen ze het niet meer zomaar terugboeken dacht ik.
    Ik zou het in de gaten houden.
    Lydia

16. Ik zou even je vriend contact op laten nemen met de bank, mocht je het geld dan kunnen houden (onwaarschijnlijk, maar ik hoop het voor je) dan heb je er ook een prettiger gevoel bij.

Groetjes Jelske

17. Female

Female Niet meer actief

nee het is bijgeschreven op 15 januari. maar bij het betalingskenmerk staat 8 dec 2006. heel gek

18. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi, mijn advies is om het toch apart te zetten.
    wij hebben zelf ooit eens 10.000 gulden naar een verkeerde rekening overgemaakt. erg dom maar goed het was gebeurd. de keukenboer belde dat ze nog steeds niets ontvangen hadden.
    we hadden het nagekeken en het klopte idd niet.
    we hebben toen de bank gebeld, postbank, zij zouden contact opnemen met de mensen van die rekening en hun vriendelijk verzoeken om het geld terug te geven.
    gelukkig was dit geen probleem. wel heb ik gevraagd wat als ze dit niet doen, dan was het advies om contact op te nemen met de politie, omdat de mensen volgens de wet verplicht zouden zijn tot terugbetaling.

maar goed gelukkig liep het voor ons met een sisser af.

succes joyce

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ik heb dat ook eens gehad. Iemand had perongeluk het verkeerde rekeningnummer gegeven waar ze haar loon op wilde ontvangen. Mijn nummer dus.

Ik moest het echt wel terugboeken, anders kreeg ik problemen. Het is namelijk niet van jou, ook al heeft een ander die fout gemaakt.

De tweede keer heb ik boos gebeld en gezegt dat als ze het niet recht zet, dat ze daarna het geld niet meer kreeg. Dan maar naar de rechter. Toen was het ineens goed.

Dus toch niet gebruiken, ook al wil je dat wel. Ik weet zeker als het niet van jou is, kunnen ze het altijd terugvorderen.

20. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

terugboeken staat volgens mij 31 dagen voor.

Deel Deze Pagina