Hoi mensen, ik zou graag nog jullie tips en ideeen lezen... Ik heb hier al eerder verteld dat wij gaan trouwen, nog voor het kindje er is.... We gaan dit gewoon lekker thuis houden en zelf eten verzorgen voor de familie. al met al zo'n 30 volwassenen en een zooitje kinderen.... We willen al het eten zelf maken en er weinig aan spenderen... Het mag makkelijk en simpel zijn(graag zelfs ), maakt niet uit... Alle inspiratie is welkom... Bijv. soep, bbq, stamppot, brood.... ? We trouwen waarschijnlijk eind maart. De familie zal waarschijnlijk zo halverwege de middag verwelkomd worden. Dus avondeten (hoeft niet perse alleen maar warm te eten) Waarschijnlijk doen we eerst verse koffie en gebak, maar die taarten maak ik allemaal zelf. Onze familie is niet moeilijk en van het "we-rotzooien-wel-aan-soort"... Dat scheelt.. Dus ik hoop dat jullie veel leuke en creatieve low-budget tips voor ons hebben voor het eten...! Veel groetjes Jurgen & Femke
Kun je niet een koud buffet in elkaar draaien? Met huzarensalade, koude of warme gehaktballetjes, vissoorten, stokbroodje erbij, wat kruidenboter en wat salades? Dan hoef jij niet voor iedereen op te scheppen, pakken mensen het allemaal lekker zelf zodat jij niet de hele avond heen en weer hoeft te rennen met eten...? Als je een buffet leuk vind zou je ook nog een stamppot buffet kunnen maken / laten maken. Heel simpel, makkelijk en best wel origineel natuurlijk! Succes met de voorbereidingen!
Bladerdeeg vullen met gehakt en chamigons en eetlepeltje pizza quik en een beetje geraspenkaas. Gewoon het gehakt rul bakken en de chamigons mee bakken. Af laten koelen.. dan een schep lepel in een plakje bladerdeeg daar op een lepeltje pizza quik en daar over weer een beetje kaas..en dan dichtvouwen en in de oven tot ze goudbruin zijn. Is niet duur maar wel heel lekker! Je kunt natuurlijk ook kipfile doen en je eigen creatie maken met pindasaus of kerriesaus ofzo!
Ik zou persoonlijk ook voor een buffet gaan. Salades, broodjes, vis, vleeswaren, mini-worstenbroodjes, soep Wat maar lekker en makkelijk is. Dan kun je zelf ook nog genieten en hoef je niet zoveel te regelen. Iedereen pakt wat hij/zij hebben wil.
Wat te denken van een stampotten buffet? Dus je pakt een aantal stampotten, en dan verschillende vleesjes die erbij kunnen..
Ik zou persoonlijk voor een buffet gaan.De rede; dat je eigenlijk alles van te voren kunt maken, en ook klaar zetten.Je moet natuurlijk voorkomen dat jee zelf steeds in de keuken staat, het is jullie dag! Dus tafels klaar zetten, kun je een dag van te voren, mooi aankleden. Je zet alles klaar, bestek, borden etc.En verder allerlei salades, gehaktballetjes.Misschien vissoorten. Je kunt hiervoor veel halen bij aldi en Lidl, goeede kwaliteit en vooral betaalbaar. Ik vind een buffet ook gewoon erg gezellig, iedereen loopt door elkaar heen, eet wat, praat wat. Ook met kinderen praktisch.
Eten in buffetvorm is denk ik voor jullie trouwdag het gemakkelelijkst. Alles van tevoren klaarmaken, neerzetten en genieten van jullie dag. Het meeste kun je ook nog kant en klaar kopen, zodat je niet de hele dag in de keuken hoeft te staan.
Inderdaad een soort buffet maken is ideaal! Denk aan gehaktballetjes, beenhammetje, kippenpootjes, sate, gerookte zalm en gerookte paling. Daarbij wat salades, hartige taarten (quiche), broodjes met lekkere smeerseltjes, succes verzekerd! Groetjes, Anakin.
Hoi Hoi, Wij zijn in juli getrouwd en hebben ook gewoon lekker thuis het feest gehouden. Was een groot succes we hebben lekker gebarbequed en daar en ik had er een grote tafel met salades en stokbrood bij klaar gezet en wat ze hier vooral echt heel erg lekker vonden was de pasta salade lekker fris daar is echt goed in gegeten. Veel suc6 en plezier met het voorbereiden van jullie huwelijk Groetjes Wendy
Bedankt meiden! Ik denk idd dat een buffet erg slim is, met veel dingen die je al van te voren klaar kunt maken.... We zetten buiten ook een (simpele) partytent neer voor wat meer ruimte, mijn schoonouders hebben er 1. Ik hoop dat jullie nog meer ideeen voor ons hebben voor alle soorten hapjes die we op het buffet kunnen zetten (wat idd makkelijk en goedkoop is.) Groetjes!
Hey meid, Ik zou sowieso naar de Lidl bijvoorbeeld gaan, als je een huzarensalade (kant en klaar koopt) doe je deze insmeren met wat mayonaise en versieren met zure bommen (bijvoorbeeld), je kunt zure bommen ook inrollen in ham en/of salami. je kunt dit allemaal van te voren klaar maken en in je koelkast zetten. Hetzelfde zou je kunnen doen met een vissalde (zalm / garnalen bijvoorbeeld) Verder zou ik een paar hartige taarten kopen, die kun je zowel koud als warm eten. Gevulde eieren werken ook altijd, zo klaar, makkelijk én goedkoop. Ik hoop dat je er wat aan hebt (behalve als je een stamppottenbuffet doet natuurlijk, dan heb je hier weer niks aan, haha!). xxx
wat ik zelf erg makkelijk en ook lekek rvind, is verschillende hapjes van bladerdeeg... misschien niet heel goedkoop maar wel makkelijk.... je neemt gewoon een pak bladerdeeg... hie rkan veel in hoor.... gehakt, kaas, hamkaas, partyworstjes....... ananas... is lekker voor erbij... even in d eoven en lekekr opgewarmd is het! Verder idd lekekr naar de liddl.... gehaktballetjes in saus, koudeschotel, stokbrood, perzikken, vruchtencocktail, mini broodjes, kruidenboter, tomaat, komkommer, macaroni salade, koude zalm met boursin{natuurlijk van de liddl, lekke rgoedkoop!} besmeerd {lekker dik} en opgerold, snijden in kleine "rondjes" prikkertje erdoorheen... en klaar! uhm... soesjes gevuld met een mengel van tonijn en mascarpone.... erg lekker! en heel makkelijk van te voren te maken! je zou eens kunnen kijken op www.receptenweb.nl staan heel veel dingen op... en tja kom op1 je vriend is kok, dus die is vast handig met eten!
Bedankt voor die tips heb al zeker leuke dingetjes gelezen! @ aniiek, hij is idd kok... maar kookt high-budget ipv low-budget hihi