The Secret

Discussie in 'De lounge' gestart door Eef16, 27 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eef16

Eef16 Bekend lid

7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    Door de topic bijgeloof van Blond Steenbokje kreeg ik de volgende vraag:

wie van jullie heeft 'The Secret" gelezen, of de film gezien en wil er iets over kwijt?

Ik begreep dat het er daarbij om ging dat als je iets maar graag genoeg wil, je het vanzelf krijgt.
    Of eigenlijk: gedraag je alsof je al hebt wat je wil, dan komt het eraan..

Als voorbeeld: wil je afvallen, koop dan de kleding in jouw streefmaat.
    Moeten wij dan met zijn allen alvast een babykamer in orde gaan maken ofzo?

Ik ben normaal veels te nuchter voor deze theorie-en ;) , maar hoor graag jullie mening hierover!

Eef

2. Konijn

Konijn Niet meer actief

Volgens mij zijn er massa's vrouwen die kun kleding en schoenen te klein kopen, maar ik heb nou niet echt het idee dat dit veel effect sorteert. Blijft altijd nog een kwestie van minder eten en meer bewegen. Vind het altijd een beetje gevaarlijke principes, want wat als je iets niet krijgt? Heb je het dan niet hard genoeg gewild? Hetzelfde zie je ook wel in zeer extreem religieuze bewegingen. Ik geloof niet in afdwingen, op welke manier dan ook (hoewel ik altijd in september een dikke panty aantrek ter verwelkoming van de herfst... die dan vervolgens nog weken uitblijft).

3. Evita

Evita Actief lid

26 jun 2007
    137
    0
    0
    ik heb het ook gelezen inderdaad. Ik vind het geen verkeerd boek, vooral omdat ze ook willen dat je positief blijft bij alles wat er gebeurt.
    En ik ben van mening dat een positieve instelling geen kwaad kan ;)

Alleen dan komt de vraag, helpt het? ik heb het boek al een tijdje uit en in het begin was ik laaiend enthousiast, postief blijven, inderdaad verbeelden dat je de dingen die graag wilt al hebt.. :(
    Hoe moet ik dat doen? inderdaad een kinderkamer in gaan richten? op straat gaan lopen met een lege kinderwagen? :(

En elke keer als er dan wat negatiefs gebeurt, proberen positief te blijven, dat is zo verdomde moeilijk.
    Toch raad ik het mensen wel aan om het te gaan lezen, het is niet verkeerd om eens bewust te worden van je gedachten.

4. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Ik heb de documantaire gezien en ik moet zeggen dat ik er toch aardig in begin te geloven.

-vraag er naar
    -geloof er in en
    -ontvang het

Blijf er in geloven en uiteindelijk zal het lukken. Meestal op het moment dat je denkt; volgens mij gebeurt er niks en laat maar zitten. Dan doorbreek je de vraag en kan je eigenlijk weer opnieuw beginnen. Het kan even duren, maar uiteindelijk zal je krijgen wat je vraagt.

Bij is het al gelukt met eenpaar kleine dingen. Kan toeval zijn, maar ik denk dat het waar is. Ook als ik denk aan vroeger en kijkend naar nu. Merk ik dat toch al heel wat wensen vervult heb gekregen, ondanks mijn verleden.

Alvast kleinere kleding kopen is niet handig. Je weet immers niet hoe lang het zal duren voordat het zal gebeuren. Misschien is het dan al niet meer in de mode! hahaha

Groetjes,
    Aleida

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik geloof er wel in, voor een deel.
    Het gaat erom hoe je tegen het leven aankijkt volgens mij. Je moet het niet te materialistisch of 'makkelijk' bekijken als: 'als ik die dure ring wil dan doe ik net of ik heb al heb en krijg ik hem vanzelf'. Het gaat om het grote geheel, dus het leven positief bekijken. En als je echt iets wil in het leven, je dat ook kan bereiken als je er helemaal in gelooft en er van overtuigd bent.
    Mijn schoonvader staat heel negatief in het leven en gaat er altijd vanuit dat dingen of mensen 'slecht' zijn en het verbaast me dan ook niet dat hem altijd vervelende dingen overkomen. Hij gaat er al vanuit dat het gebeurt.
    Ik denk echt dat als je positief in het leven staat en gelooft dat dingen goed gaan en je het zelf kan sturen je een ander leven hebt!

6. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    mijn mannetje heeft het ook gelezen. En na een hele moeilijke periode in ons leven heeft het ons wel erdoorheen geholpen. Vooral met een andere blik de wereld in kijken, is het voor ons geweest. Niet in het negatieve blijven hangen, maar vooruit kijken en positief blijven. Uiteindelijk komen er dan toch dingen op je af, althans zo zie ik het! Hebben een aantal dromen kunnen verwezenlijken, waarvan andere mensen ons echt voor gek verklaarden. Maar we hebben het nu wel mooi voor elkaar! Of dit alleen door het boek komt, is natuurlijk ook wel weer te sterk gezegd. Maar we kijken nu gewoon met een ander brilletje de wereld rond! :-D

7. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Dit topic bestaat al! Even zoeken....

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Deel Deze Pagina