Idd studieschuld aflossen, en dan blijft er niks over haha... Maar nee, ik zou niet alles aan leuke dingen opmaken. Als ik geen studieschuld had en mn man ook niet, zouden we het in het huis stoppen denk ik, en misschien een nieuwe (tweedehands) auto omdat het nodig is...
1) medicijnen kopen zodat ik beter ben want die worden niet vergoed. 2) heel veel ivf's doen erna 3) sieraden kopen hihi
De schuur verbouwen en in een deel daarvan een ruimte maken met flipperkast, pacmankast en voetbaltafel. Gaan we ook daadwerkelijk doen als de erfenis van mijn schoonouders vrij komt. Zouden het nu ook wel kunnen betalen, maar voelt minder decadent als we het van de erfenis doen. We hebben al een erg hoog inkomen en goedgevulde spaarrekening, dus extra hypotheek aflossen enzo doen we al. Schulden hebben we niet, dus hoeven we ook niet af te lossen, en luxe dingen interesseren ons niet zo veel. Verre reizen maken (naar de VS) maken we al regelmatig, maar als je daar 6 weken flink tekeer wilt gaan is 35.000 euro zo op
Zorgverzekering voor een heel jaar in 1x betalen.(+/-2500) Nuon voor een heel jaar in 1x betalen. ( +/-2000) Extra aflossing doen op de hypotheek van 10.000. 10.000 op de spaarrekening zetten. Beide kids 2500 op de spaarrekening zetten. Huis van de buitenkant laten schilderen En een luxe vakantie boeken met het gezin.
Poe, Een deel op de spaar van de kids 3000 ieder ongeveer. Zoonlief skilessen geven en op wintersport volgend jaar. Groot deel aflossen 15000 ofzo Laatste klusjes in huis laten doen. Deel op spaarrekening voor een "ik ga binnenkort m'n eigen onderneming starten buffer"
Alles gelijk op de spaarrekening. We kunnen alle normale dingen prima doen nu dus zou het lekker weg zetten, voor als het ooit misschien echt eens nodig is.
Thanks meid nu ja we gaan best een deel opzij zetten, zowel om echt te sparen en en deel voor verbouwingen... na alles gelezen te hebben, gaan we ook deel op spaarrek van kindjes zetten... en voor de rest: man mag mee op reis met vrienden (motoreis), en in het shoppen kunnen we ons iets meer permitteren dan anders maar geen onnozele en overbodige uitgaven
studieschuld afbetalen. 15000 bestrating rondom huis aan laten leggen. 3000 zonwering beneden.3000 wc en hal laten vernieuwen. 2000 caravan kopen en een dagje winkelen en nieuwe kleding voor mezelf kopen na de zwangerschap. wij zouden het dus grotendeels gaan investeren in aflossen van schuld en wat dingen in/om het huis laten doen. daar hoeven we dan niet meer voor te sparen en van het geld dat we dan overhouden kunnen we wel gaan aflossen jaarlijks.