Ik zou voor het grootste deel verstandige dingen doen (hypotheek aflossen, zonnepanelen, studieschuld aflossen) en voor een klein deel wat leuke dingen doen.
Ik zou het niet weten. Alles sparen heeft weinig zin. Dan zouden wij ruim over de belastingvrije grens gaan en ga je meer belasting betalen dan rente krijgen. Zonde van je centen dus. Verbouwen willen we niet, dit huis is geen huis waar we nog jaaaaren wonen. Dus grote investeringen zijn zonde. Hypotheek afbetalen hoeft ook niet zo nodig. Luxe probleem zeg. Ik denk een nieuwe auto dan maar...
Nieuwe kozijnen, rolluiken op de plekken waar ze nog niet zitten. Laatste klusjes in huis uitbesteden. Deel in de tuin investeren. En als er dan nog wat over is hypotheek aflossen.
Dat is makkelijk. huis afmaken - keuken, schuur plaatsen , badkamer aanpassen en buitenom verven ( aangezien we alles zelf doen en keuken 2 e hands word ) is dit te doen van 10.000. 2e hyp afbetalen . van de rest andere auto voor mij en dan blijft er nog een klein weekendje weg over.
een stukje shoppen kleding omdat ik dat al jaren amper gedaan heb, voor de rest sparen stukje voor zoonlief en stukje voor onszelf en een serre bouwen aan het huis handige man die zelf alles kan, dus enkel materiaal nodig.
Ik denk dat ik zo'n 10.000 zou gebruiken voor een rondris door/in amerika, de zolder verbouwen en de rest in de hypotheek stoppen.
IBG/DUO lening aflossen (nog 10K), bovenverdieping nieuwe deuren & stucen + nieuwe keuken. En als er dan nog iets over is zou ik het op de spaarrekening zetten.
2 dakkapellen op de zolder. De voorzolder netjes aftimmeren. Nieuwe kast en aankleding voor de zolder (vloer enz.) Kinderspaarrekening aanvullen. / Beetje op de eigen spaar. De rest aflossen.
Sowieso eerst goed nadenken wat we er mee gaan doen! Wel aan iets besteden waar je in de toekomst ook nog wat aan hebt. Zou het sowieso besteden aan wat klussen in huis. Nu nog niet aan de orde, maar mocht er een 2e kindje komen, dan wel. We wonen klein en moeten dan "intern verhuizen", haha! Oja, en onze slaapkamer/bovenverdieping en de keuken mogen ook weleens een nieuwe lik verf.
Mijn studieschuld van 8000-, betalen, de hypotheek een deel afbetalen, en de auto meteen afbetalen.. Mocht er dan nog een klein beetje over zijn, wat waarschijnlijk niet zo is dan op de spaar Ik zou ook mijn zus helpen om al haar schulden af te lossen, en mijn moeder uit de brand helpen aangezien ze wel altijd voor ons klaar staat maar wij helaas niet zoveel terug kunnen doen als dat we zouden willen. Maar daarvoor heb ik geloof ik wel een miljoen nodig Dus ik droom maar lekker verder.
Ik zou de lening van mijn man aflossen zodat hij misschien ook eens een dag minder kan werken.. En verder een keer flink shoppen
Een reis maken naar Australië en Nieuw-Zeeland. Een andere auto kopen en de rest gaat op de spaarrekening.