Grote loopfiets

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Paardenbloem, 4 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik twijfel een beetje..
    Mijn zoon van 3,5 kan in principe fietsen op een gewone fiets (met zijwieltjes) maar voor wandelingen etc. pakken we vaak nog zijn loopfiets. Alleen is hij met zijn bijna 110 cm veel te groot geworden voor zijn Puky loopfietsje voor 2-jarigen..
    Heeft iemand tips voor een flink groter model wat niet al te prijzig is of zou hij er met een jaar niet meer naar omkijken?
    Hij heeft een step maar die pakt hij niet zoveel omdat dat nog wat moeilijk is qua evenwicht en niet handig voor in het bos bijvoorbeeld..
    Alle tips of ideeën zijn welkom!

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.489
    113
    Sinds onze zoon zonder zijwieltjes kan fietsen pakt hij bijna nooit z’n loopfiets meer. Een heel enkele keer.
    En zeker nu hij een 16 inch fiets heeft.

Wij hebben een puky lr l1 br, zo een vanaf 3 jaar met handrem. Daar past hij nog prima op. Maar ik weet niet of ik zo een nu nog nieuw zou kopen.
    We hebben de puky lrm (die vanaf 2 jaar) nu ook voor onze dochter, maar dat fietsje is echt een stuk kleiner.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier toen gewoon gezegd, loopfiets is te klein, we pakken alleen nog je fiets met zijwielen, vond hij wel eens jammer, maar ik vond nog weer een loopfiets kopen onzin. Fietsen met zijwielen ging al snel super goed en vanaf ruim 4 jaar fiets hij zonder.

4. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ja hij kan ook best fietsen maar voor mezelf is het vooral handig dat hij in het dorp met boodschappen doen of naar psz gaan en bijvoorbeeld een boswandeling maken niet zo snel moe is als wanneer hij gewoon loopt. En op zijn gewone fiets terwijl ik met dochter in de buggy loop, lijkt me niet zo handig dan? Hij moet ook nog flink oefenen met remmen, sturen, omgaan met ander verkeer etc..
    En als ik een unisex model/kleur doe kan hij tzt wel weer door naar dochter die nu 1 is..
    Maar de grotere modellen die ik zie zitten al gauw rond de €100,- en dat vind ik dan zelf ook wel weer onnodig..

5. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  6. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.929
    113
    Vrouw
    Ik zou dan kijken voor zo'n grotere puky (marktplaats?). Daar moet hij nog wel even mee verder kunnen. Mijn 6 jarige (ca 122cm) vindt het nog steeds leuk om op een loopfiets te racen.

7. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Er zijn grotere puky’s, anders even op marktplaats kijken voor een leuk prijsje. En bij steppen is het ook: oefening baart kunst.

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Een boswandeling is misschien niet zo handig, maar rondje wandelen of naar de winkels of peuterspeelzaal ging hij gewoon op zn loopfiets. Moet wel zeggen dat hij niet super hard fietste, dus ik kon hem altijd prima bijhouden en hij luisterde ook best goed. Ik had een los slot, daarmee zette ik zn fiets bij de winkels op slot en dan liep hij door t winkelcentrum gewoon mee.

Maar als je het echt graag wilt, is er dan op marktplaats niks te vinden?

9. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Onze zoon heeft sinds een paar maanden een super stoere kettler loopfiets. Hij vindt fietsen op een gewone fiets verschrikkelijk. Hij is 3,5 nu en kan er nog wel even mee vooruit. Mijn ervaring is ook dat kinderen het nog heel lang leuk vinden.

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Onze buren hebben een grote Puky, met handrem en standaard, op de hoogste stand past mijn 7-jarige daar nog heel prima op.

Deel Deze Pagina