Eerlijk gezegd gaan wij niet zo vaak meer "even" lunchen of uit eten. Daar is nu even geen geld voor. We kunnen misschien maar 1 keer in de 2 maanden uit eten, maar dat is voornamelijk ook omdat ik goed wil blijven sparen. Ik ben nu ook thuis en we redden het goed. We houden altijd geld over om nog fatsoenlijk eruit te zien ( kapper en goede kleren) en andere kleine leuke dingen ( kopje koffie in een restaurant et cetera) Ik ga bijvoorbeeld niet naar een sportschool. Ik loop hard, ga touwtje springen en doe Yoga thuis. Kost 1 keer goede schoenen en outfit. Echt heerlijk. Wij wonen langs een prachtig gebied waar het echt genieten is. Lekker lopen met de hond van de ene kleine stad naar de andere tussen de weilanden en het water door. Met Isabella ga ik fietsen, speeltuin, park en naar een kinderboerderij. Kost eigenlijk ook erg weinig. We hebben een zeilboot, dus wij kunnen in de zomerperiode altijd lekker weg. Kost 1 keer per jaar liggeld. Verder vind ik het heerlijk om in en rond het huis bezig te zijn. Knutselen en op de pc, En dat zal misschien raar lijken, maar hoe minder geld, hoe leuker het wordt. Vind ik dan. Dan word je creatiever en heb ik het gevoel meer te leven. Ik ben nu gelukkiger dan ooit.
Bosi dat ben ik helemaal met je eens. Deze crisis is voor de mensen die niet hard getroffen worden helemaal niet verkeerd. Laten we maar weer eens lekker normaal gaan doen...
Ja precies, En eigenlijk kun je met heel weinig al zo gelukkig zijn. Wat wil ik eigenlijk nog meer, een heerlijke man, fantastisch kind en leuke hond en een dak boven je hoofd met elke dag te eten. Nee hoor, prima zo!
kinderopvang hoeft zeker niet duur te zijn. Wij betalen voor 2 dagen (23 uur) straks 70 euro zelf. Er zijn genoeg meiden die fulltime thuis blijven, maar ik zou het persoonlijk niet trekken denk ik.. Heb ook nog mijn eigen ontwikkeling (niet dat je je niet ontwikkelt als je fulltime thuisblijfmoeder bent, voordat mensen daarover vallen), dus ik wil studies blijven doen, wil werken e.d
Oh trouwens, wij gooien ook alles op 1 hoop. We hebben samen een gezin straks, dus het geld is ook van ons samen. Zou wat zijn als ik alles moest doen van dat kleine beetje loon dat ik nu krijg (bijbaan naast studie) en mijn vriend lekker de beest kon uithangen. Nee, zo werkt het nou eenmaal niet...
Wij hebben 3 rekeningen, haha wat klinkt dat veel! Mijn vriend heeft zijn eigen en ik, hierop komt ons salaris. Iedere maand maken we beide 750 euro over op de gezamelijke rekening, hiervan betalen we de vaste lasten. En alles wat over blijft is mooi meegenomen en kunnen we gezamelijke leuke dingen van doen. Dat wat we op onze eigen rekening overhouden besteden we hoe we dat zelf willen! Nu is het bij ons natuurlijk wat makkelijker, want we verdienen ongeveer hetzelfde, dus houden we ook beide evenveel over. Als we uit eten gaan betalen we dat ook van de gezamelijke rekening.´ Ik vind het op deze manier prima gaan hoor! Denk als dat we alles op 1 hoop zouden gooien er veel minder overzicht zou zijn bij ons! Liefs