Geld geven aan goede doelen

Discussie in 'De lounge' gestart door Teddie, 27 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Vanmiddag was er een man aan de deur die wilde vertellen over het goede doel(kinderen in arme landen) en of ik er geld voor over had.
    10 euro per maand maar ik vertelde dat ik niet geintreseerd was.
    Die man bleef maar aandringen en vertellen hoe goed dat doel wel niet was en dat ik het echt moet steunen.
    Na een paar keer gezegd te hebben dat ik geen intressen had ging hij eindelijk weer weg.

Ik vind heel veel goede doelen goed en als ik miljonair was geweest had ik ze allemaal gesteund en geld gegeven maar ja zo veel geld heb ik niet dus ik steun nu de dieren bescherming en geef geld aan het kanker fonds en aan het alsheimer fonds als ze komen colecteren en dat vind ik toch wel genoeg.

Maar het is zo lastig als mensen aan blijven dringen om toch maar geld te geven.
    Hebben andere meiden hier ook wel eens last van?
    Als ik een geld boom in de tuin had dan mocht die meneer er wat van af halen maar ja die heb ik niet :D

Doei teddy.

2. Niet meer actief

ja ik voel me altijd zo lullig als ik ze dan moet afwijzen maar ik steun al goede doelen. Ik steun de dierenloterij en WNF!

3. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    O ja vergeet ik nog te vertellen dat die meneer naar mijn zwangere buik ging kijken en vertelde:u kindje komt straks in een warm bedje terecht en in een veilige omgeving dat gunt u deze kinderen toch ook.
    Natuurlijk gun ik het die kindjes ook,dat gun ik alle kindjes op de wereld maar ik kan ze toch niet allemaal helpen.

4. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Dat is pas gemeen om zo op je gevoel te gaan spelen!
    En je kunt inderdaad niet iedereen helpen als je geen geldboom hebt!

5. Niet meer actief

wij zijn lid van de wnf bamboeclub voor de kleine
    krijgt ze leuke boekjes bij enzo
    dus je steunt het goede doel en krijgt ook wat educatiefs voor terug ;)

6. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik geef elke maand wat aan het kankerfonds. Voor de rest doe ik mee als ze met collectes aan de deur komen..maarja idd als je alles moet steunen dan kun je zelf ook wel wat steun gebruiken haha :rolleyes:

7. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    het is alleen zo jammer dat we de banken die het geld beheren er mee spekken en niet de goede doelen waar we van denken die bij te staan

niemand het programma gezien vorige week ?

8. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Ik ben lid van de Dierenambulance Zaanstreek, ik doe mee aan de Postcode Loterij en ik doneer elke maand aan het WNF. Ook mensen die met een collectebus aan de deur komen krijgen een eurootje van me.

Maar om het op die manier op te dringen aan je, bah bah en nog eens bah, dat is gewoon een gemeen spelletje spelen !

9. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Deb: ik heb dat programma ook gezien vorige week maar ja ik blijf toch maar de dieren bescherming steunen want dat doe ik al zo lang en dan denk ik maar aan al die arme dieren op de wereld en alle dieren leed.

10. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Niet alleen de mensen aan de deur maar wat denk je van al die telefoontjes.
    Wij steunen in ieder geval de collectes. Zeker nu we gaan trouwen hebben we even zelf het geld hard nodig.

11. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik geef aan collectanten, zal geen maandelijks bedrag geven. Je hoort dan dat 't ook éénmalig kan maar ik vergeet toch dat ik die autom.afschrijving moet stopzetten.. :rolleyes:

Ik heb ook geen boom (heb ik wel maar die bloeit geen geld!) en mijn rug is nog steeds kaal... Bij mijn man ook..
    Neej, ik kan niet aan al die goede doelen geven.. en ik wil het niet eens. Aan al die verenigingdingen geef ik niks

12. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Aaan collectanten geef ik altijd geld. Verder ben ik lid van de dierenbescherming en ik geef elke maand 10 euro aan Brooke.
    Al die bedelbrieven en mensen aan de deur ga ik niet op in.

13. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik krijg nu echt elke week collectanten aan de deur ik heb besloten om niet meer te geven. als ik wat wil geven aan goede doelen doe ik het wel uit mezelf! ik vind het ook echt irritant als ze voor afrika komen of iets moet je kijken hoeveel armoede hier is sinds de euro er is laten we eerst hier de mensen maar helpen!

14. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    zo brutaal heb ik het nog nooit meegemaakt,
    maar ik hou er ook niet van hoor, collecteren langs de deuren, ik geef zelf af en toe aan doelen die ik zelf uitzoek en dat vind ik meer dan genoeg,

15. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    ik ben lid van de postcodeloterij en vind dat ik daarmee maandelijks mijn bijdrage lever aan de goede doelen. als er een collectant aan de deur komt zeg ik dat ook altijd en de meeste hebben daar begrip voor en dringen ook niet aan.

16. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Ik geef aan alle collectes, als ik zeker weet dat ze van goedgekeurde organisaties zijn. Ik controleer vaak de legitimatie.

Iemand die op die manier aandringt , kan het vergeten. En dat zal ik hem vertellen ook.
    Als ik het wel een goed doel vind , maar ik het wel over, en mag hij met lege handen weer weg.

17. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ik doneer een maandelijks bedrag aan de WSPA en over het algemeen geven we ook aan collectanten. Soms is het wel te gek hoor, toen we hier net woonden hebben we er ongeveer 40 geteld in korte periode..

18. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Wij krijgen er gelukkig weinig aan de deur, met gelukkig bedoel ik dan die opdringerige typjes.
    En ze komen ook regelmatig als we niet thuis zijn, dus ik zie er iets van 2 per jaar ofzo. soms geven we wat kleingeld.
    Maar ik steun al een aantal goede doelen; Dierenbescherming, WNF, Kika, Kinderhartenfonds en KNGF.
    en indd iedere werver vind zn eigen doel het beste en belangrijkste, maar ik heb simpelweg geen geld om daar overal aan te geven.

19. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Hier krijgen alle collectanten aan de deur een paar euro. Verder spelen we mee in de postcodeloterij, maar dat gaat meer om de doelen dan om iets te winnen (dat doen we nl nooit) en maandelijks gaat er hier ook een bedrag af voor de organisatie "save the children". Bij elkaar opgeteld is dit jaarlijks zo'n 200 euro en dat vind ik eigenlijk wel voldoende. (kijkend naar wat we kunnen missen)

20. Niet meer actief

Vind die man wel erg opdringerig zeg!

je was zeker 1 van de eerste, hij had vast nog inspiratie.

Ik steun iedere maand het ifaw, de dierenbescherming en stichting aap.

Om dit bij mn man te compenseren (die wil dat ik arme landen steun) storten we ieder jaar 100 euro van de kersbonus naar warchild of iets anders.

En de collectes krijgen 5 tot 10 euro...

Misschien wat veel, maar ik kan het nu missen.
    En ik denk dan wie goed doet, die goed ontmoet...

(als ik het niet meer kan missen stop ik wel hoor. Zo ben ik dan weer wel ;) )

Deel Deze Pagina