geld geven oppas oma???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door spruitjes, 15 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    Wij betalen reiskosten en zullen inderdaad af en toe iets extra geven, maar de oma's vinden het dan ook erg leuk om te doen.

2. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hier ook geen geld.. Zouden ze ook niet aannemen overigens.. Schoonmoeder past 1 vaste dag per week op, die neem ik eens per jaar lekker mee naar de sauna, lekker dagje wellness met massage enzo.. En tussendoor af en toe een kleinigheidje..

Mijn ouders passen af en toe een weekendje op, die wonen iets verder weg. Ook die krijgen af en toe een kleinigheidje of we gaan een keer uit eten of iets dergelijks..

Maar meestal is het: wanneer komt ze weer??? Ze doen het omdat ze hun kleinkind graag zien, en niet omdat ze er iets voor terug willen..

3. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik zou nooit verwachten dat ze het gratis doen, zeker niet structureel.
    Maar.. Ik zou mn kind nooit structureel naar opa en oma brengen.
    'met familie moet je wanelen, niet handelen' komt te vaak narigheid van. Voor de leuk is het prima hoor. Ze passen hier regelmatig een dag of 3, 4 op. Lekker logeren, komt omdat ze best ver wonen. Schoonouders passen alleen een paar uurtjes op, vind t niet nodig om ze daar te laten:)

4. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Mijn zoon komt momenteel twee vaste dagen in de week bij mijn ouders ook al werk ik niet, maar zij hoeven hier geen geld voor te hebben. Wel brengen we af en toe een extraatje mee, om toch een beetje onze dankbaarheid te kunnen tonen.

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Oooh lastig hee?
    Ik snap je wel hoor. Hierboven werd een suggestie gedaan over de helft van t bedrag wat je kwijt zou zijn aan professionele opvang.
    Mijn ouders/schoonouders willen absoluut niets. Maar zijn ook geen hele dagen en ook geen vaste tijden enzo.
    Ik geef af en toe aardigheidjes,maar dat bedoel jij niet. En dat is ook niet elke oppasbeurt.
    Kan vanalles zijn, van een warme grillworst van de slager, een bak verse druiven van de markt, een reep chocola, een tijdschrift etc.
    Ik begrijp jouw situatie. Hopelijk doe je hier inspiratie op

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Tegenwoordig moeten veel mensen echt wel werken tot hun 65ste. Dus ik vraag me wel af hoe oud jullie ouders ( opa's en oma's dus) zijn. Mijn ouders en schoonouders werken allemaal nog gewoon. Mijn ouders moeten toch een uur rijden en voor vaste oppas zou ik iig hun reiskosten vergoeden. DArnaast iets extra's. Bijvoorbeeld een abonnement op de efteling oid die is hier om de hoek. Kunnen ze met de kleinkinderen iets leuks gaan doen. Voof niks gast uiteindelijk de zo'n op ;)

7. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Persoonlijk vind ik het best vreemd dat er zomaar vanuit word gegaan dat grootouders het leuk vinden om op te passen. Misschien omdat dat hier niet het geval is. Hier past mijn zusje op en die betaal ik gewoon.
    Een vriendin die zwanger is gaat er gewoon vanuit dat haar moeder wil oppassen gratis. Ze heeft het nog niet eens overlegd. Ik vind dat vreemd, al helemaal omdat haar moeder nog werkt en ook een eigen leven heeft met vrienden en bezigheden. Daarnaast ken ik ook een vrouw die al 3 jaar op haar kleinzoon past maar dit eigenlijk niet wil. Haar dochter wordt echter boos als ze het ter sprake brengt. Ik zou er dus zeker niet vanuit gaan dat ouders gratis zouden moeten oppassen.

8. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Nee ben ik toch niet van plan, ze willen met alle plezier eens oppassen dus :) Dat zeggen ze toch zelf
    En inderdaad, afentoe eens trakteren of iets lekkers geven ofzo!

9. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee dat vind ik best wel ongepast. Wel zou ik zo nu en dan iets leuks of lekkers geven.

10. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Mijn schoonouders passen 1 a 2 dagen in de week kosteloos op.
    Ik zorg zelf voor flesjes, luiers, doekjes enzovoorts.
    Eten gaf ik altijd mee maar zij maakten zelf altijd boterhammen of hebben fruit voor hem in huis.
    Speelgoed schaffen ze ook zelf aan.

Wij hebben wel het bedje en box geregeld voor hun (passen in hun huis op).

Mijn schoonouders zijn beide met pensioen en passen graag op.
    Wij hebben de keuze wel bij hun gelaten of ze er wel of niet voor betaald willen worden, wij zijn namelijk allang blij dat ze willen oppassen.

Ik haal wel regelmatig een attentie voor ze en een Trollbead voor mijn schoonmoeder.

11. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Mijn eigen moeder wil absoluut geen vaste dag oppassen. Heeft niets met de financiën te maken maar ze wil zich gewoon niet vastleggen. Als ze een keer een dagje oppast komt ze 's avonds eens een keer eten en dan doe ik extra mijn best met koken.
    Mijn schoonmoeder bood zelf aan om een dag op te passen (zou dit nooit zelf durven vragen) en zij wil er absoluut niets voor hebben. Dus zorg ik altijd voor voldoende heel lekker broodbeleg en lekkere koekjes voor bij de koffie en zo.

Ik denk dat of het ongepast is, afhangt van wie de 'vrager' is. Mijn schoonmoeder vroeg als gunst aan mij of zij een dag in de week op zou mogen passen. Uiteraard mocht dat, want wij waren er ook mee geholpen, maar het zou wel raar zijn geweest als ze er dan geld voor had gevraagd.
    Als je daarentegen zelf je (schoon)ouders vraagt of ze het willen doen, vind ik het niet gek als ze zeggen 'ja, maar tegen vergoeding'.

Mijn oma paste vroeger op mij en die kreeg mijn moeders hele salaris van de uren die ze opgepast had. Mijn moeder werkt in de zorg, dus alleen de salarissen van de nachten hield ze zelf...

12. dametje

dametje Actief lid

2 okt 2014
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja een bijdrage met de kinderbijslag gaat naar oma. ... zeker omdat hun het ook niet breedt hebben en ze ook voor het eten zorgen.

13. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Bij ons past schoonmoeder en schoonzus een dag op. Beide willen er niks voor. Voor schoonmoeder nemen we af en toe een kleinigheidje mee of nodigen haar uit voor een etentje. Bij schoonzus passen we ook regelmatig op mijn neefje en nichtje dus we doen gewoon aan kinderruil ;)

Edit: Wij geven wel altijd alles mee qua luiers, eten, drinken en tussendoortjes. Niet omdat ze dat willen maar omdat wij niet willen dat hun onkosten hebben door ons.

14. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik weet nu al dat mijn ouders en schoonouders echt niet vast willen oppassen.. Vind ik heel jammer maar ook heel begrijpelijk. Ze hebben allemaal hun eigen drukke sociale leven met hun werk en hobbys.

Mijn stiefvader is e enige die het echt graag zou doen haha maar die werkt fulltime dus dat wordt ook lastig.
    Ze willen allemaal best een avondje oppassen en kinderen mogen er altijd uit logeren gaan maar een vaste dag opassen daar beginnen ze niet aan

Deel Deze Pagina