Hier allebei een eigen rekening en een gezamenlijke rekening waar de hypotheek ed vanaf gaat. Op de eigen rekeningen komen de salarissen binnen. Dit omdat we nooit de zin hebben gehad om alles om te laten zetten. Het is niet zo dat we allebei een bedrag hebben ofzo. Het is gewoon van ons samen. Mijn man verdient meer, van zijn rekening gaan ook de meeste rekeningen (verzekeringen voor het huis, belasting, auto, dierenverzekering, water, energie). Ik verdien minder en ik betaal dan ook minder rekeningen (opvang, uitvaartverzekeringen, zwemles, contributies). Het is een grote hoop, alleen dan wel verdeeld over 3 rekeningen
Maar is dat niet vervelend. Dan moet je steeds zeggen ik krijg nog 10 euro van je etc. Wij kopen veel voor de baby (kleding, eten, speelgoed, opvang, luiers) dan zou ik constant geld heen en weer aan het schuiven zijn?
Ik had t wel over de grote uitgaven hoor haha, zoals een nieuw bedje. Dan betalen we bijv ieder de helft. Kleding koop ik alleen maar en luiers en voeding meestal mijn vriend omdat dat wat duurder is en hij meer verdient. Maar ik ook wel als ik toevallig de boodschappen doe. We zijn pas een jaartje samen en het huis staat ook niet op mijn naam dus voorlopig houden we het nog even gescheiden qua financien
We hebben eigen rekeningen, maar het geld is van ons samen. Gelukkig! Moet er niet aan denken om alles bij te moeten houden. Moet je dan ook bij gaan houden wie er meer doet? 5 euro per nachtvoeding of zo?
Alles samen, op een gezamenlijke rekening. We zijn immers getrouwd? Het maakt ook niet uit wie er meer verdient, het geld is van ons samen. Het lijkt me ook een hoop gedoe om allerlei aparte rekeningen/potjes te hebben.