Geld in de pinautomaat

Discussie in 'De lounge' gestart door 1985beeb2009, 27 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou het zelf nooit houden... het is het geld van een ander.
    Los daarvan: er zit een camera bij de geldautomaat, waarop te zien zal zijn dat zij het geld meeneemt. Ze zal dus op een lijst met gezochte personen terecht gaan komen als ze het geld houdt.

2. raspberry

Nee, zo werkt het juridisch gezien toch echt niet.
    Juridisch gezien hoor je als vinder te melden wat je gevonden hebt. Doe je dat niet, dan ben je echt een ordinaire dief. En als je niet iemand portemonnee zou rollen, hoor je dus ook niet geld dat bij een automaat is blijven liggen, te houden.

3. raspberry

En ook dit nog eens. Ze had dus gewoon kunnen roepen. Heeft ze niet gedaan, ze heeft doelbewust dit geld dus gejat van deze man.

4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.251
    11.845
    113
    Dit is echt diefstal, als je spul wegneemt wat aan een ander toebehoort, dan ben je een dief.
    Voorbeeldje... bij iemand voor de deur staat een fiets niet op slot. Je komt er bij uit. Heej, een fiets die niet op slot staat. Gevonden. Ik neem hem mee. Zelfde caliber. Duidelijk diefstal.

Ze wist van wie het geld was cq kan er heel makkelijk achterkomen, want de bank weet het precies. Die hebben een camera en als je weet hoe laat het precies is, dan kunnen ze dat zo nazoeken wie er precies 500 euro heeft gepind.
    Als die man het bij de bank heeft nagevraagd en aangifte heeft gedaan, dan mag zij zich komen verantwoorden voor diefstal. Echt simpel hoor.

5. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Niet alles gelezen, maar ik zou het dus echt terug naar de bank brengen en niet zelf houden. Het is niet mijn geld en al helemaal niet eerlijk verkregen om het zo maar te zeggen (het is geen gift die je van iemand hebt gekregen he). Het is normaal fatsoen om te proberen het terug te geven aan die man. (via de bank in dit geval)

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou naar de betreffende bank gaan.

En natuurlijk geen eerlijke vinder maar een ordinaire dief als je het houdt.

7. mumija

mumija Niet meer actief

Naar de bank brengen natuurlijk. Wat heb je eraan om het zelf te houden in dit geval? Er zal wel een camera hangen, en ze zullen de transactie van degene na de man kunnen checken.
    Aangezien je vriendin weet dat het een man was, zal ze wel meteen na hem gepind hebben.
    Ik snap dan ook echt niet dat ze hem niet na heeft geroepen dat ie zn geld vergeten was. Dan ben je gewoon een dief in mijn ogen.

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Te belachelijk voor woorden dat ze het gaat houden. Super aso.het is het einde van de maand meer en deel van de mensen heeft gister loon gehad. Waarschijnlijk is die 500 al het geld voor de maand. Leefgeld.

Dat ontneemt ze hem nou. Ik mag leien dat ze zo overduidelijk op de camera's staat dat ze zo gepakt is. Zulke zaken worden hoog opgenomen

9. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ik zou mij zooo schuldig voelen als ik het zou houden. En daarbij geloof ik in karma!

10. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Zo werkt het (juridisch) gezien natuurlijk niet;) Lekker makkelijk zeg. Naast diefstal is het ook gewoon ontzettend asociaal.

En ja of het nou 500 euro is of een tientje, het is en blijft geld van een ander. Zou er niet van kunnen genieten hoor..

11. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik zou er wel mee naar de bank of politie gaan, eerlijkheid duurt het langst.

12. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Als ik hem echt niet meer kon bereiken, dan zou ik even wachten bij de pinautomaat en kijken of hij snel terug komt. anders briefje bij de bank neerleggen, dat jij het geld hebt en waar hij het kan komen halen.

13. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    EERLIJKE vinder? Hahahahahaha

14. Pisam

Pisam Niet meer actief

Haha, andere normen en waarden. Wel of geen normen en waarden bedoel je? ;)

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Tja...jij hebt inderdaad wel wat andere normen en waarden dan de meeste hier :D ( zie andere topics... no offence ;) )

Maar...je kunt niet je eigen regels gaan maken.

Wat je zegt heeft niks met normen en waarden te maken maar met de wet.

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik weet niet wat ik zou doen; het is mij nog nooit overkomen, dus ik weet ook niet hoe ik zal reageren. Ik denk dat ik gewoon stomverbaasd zou zijn - zo van: wowwwww, zoveel geld, wie pint er nou zoveel geld en 'vergeet' het mee te nemen? Dan heb je of geld teveel of een ernstig gebrek aan je kortetermijngeheugen. Wow, 500 euro. Weet je wel wat je daar allemaal mee kan kopen? Dat is gewoon veel geld om ineens te moeten missen. Wie doet dat nou? Om vervolgens volop in gedachten te zijn dat de pinautomaat het geld inslikt voordat ik sowieso bij het meenemen-houden-teruggeven-dilemma kom.

Ik ben een slome soms :p Vaak volop in gedachten. Voordat iets echt tot me doordringt heb ik mijn kans al 100 x gemist.

17. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    Ik weet nog steeds niet of het eigenlijk wel mogelijk is maar ik liep eens met mijn zoon richting het winkel centrum , voor de Lidl stond een geld wagen , wij liepen erom heen en mijn zoon zag 2 briefjes van 50 euro liggen , dus 100 euro , hij pakte het op en gaf het aan mij :) ik DENK dat het van de geld wagen was andrs dikke toeval maar ik ben echt niet gaan vragen aan de chauffeur of het van hun was hoor :)

Mijn zoon wou het delen met zijn zusje en hij heeft er leuke spulletjes van gekocht :)

18. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.251
    11.845
    113
    Ook dat mag natuurlijk miet. Maar vind ik wel van andere orde dan in dit geval.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Leer je dat je kinderen ook zo?

Hier ook een ventje die gewoon de step van mn zoon voor van de stoep meeneemt onder de noemder 'eerlijk gevonden'..

20. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    als het om een klein bedrag zou gaan bijv 10 of 20 zou ik niet weten wat ik zou doen.
    maar 500 is wel erg veel om zo even in je zak te steken want ja dan had die man het maar mee moeten nemen.
    wie weet waar diegene zat met zijn hoofd dat het achter gebleven is.
    zou iig wel melding maken bij de bank dat degene voor mij het vergeten is en waar hij het op kan halen na verificatie van de bank

Deel Deze Pagina