Geld in de pinautomaat

Discussie in 'De lounge' gestart door 1985beeb2009, 27 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    een eerlijke vinder brengt het bij de politie of maakt op zn minst melding bij de bank.
    als je het bij de politie brengt en er is na een bepaalde periode nog geen aanspraak op gemaakt dan mag je het houden en pas dan ben je een eerlijke vinder!
    als ik een auto zie waar de sleutels in staan mag ik er dan mee weg rijden want ik heb de auto toch met de sleutels eerlijk gevonden?

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Jij zegt wat ik nu denk....fijn voorbeeld voor je kinderen ben je dan....sneu hoor. ;)

3. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Lekker sociaal van die vriendin... Haar keus maar.. karma is a bitch ;)
    Maar als zij haar geld vergeet vindt ze het misschien ook helemaal prima als een ander het zelf houdt.

4. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Ts je vriendin had het geld moeten laten zitten, automaat trekt geld automatisch terug na een bepaalde tijd.

Ken nl iemand die was ook geld vergeten uit de automaat te halen. Kwam hier later achter. Bank gaf toen aan dat indien het geld eruit is gehaald het een gevalletje van helaas pindakaas is maar indien geld is blijven zitten trekt automaat dit terug en boekt dit zelfs terug op de rekening.

Gelukkig heeft niemand het geld eruit gehaald en is het geld bedrag teruggestort op haar rekening.

5. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Definitie van diefstal:
    Het wederrechtelijk toeëigenen van zaken die aan een ander toebehoren.

........

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik van dat geen andere normen en waarden. Ik vind in dit geval dat jij dan geen normen en waarden hebt. Iets meenemen wat niet van jou is, is stelen.

Ot. Het zou mijn vriendin niet meer zijn. Houd helemaal niet van dat soort mensen. Ik had heel hard achter die man aangerend of het geld naar de bank/politie gebracht. Zou toch niet kunnen genieten van 500 euro van iemand anders.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat dus.

Lekker laten houden dat geld. Dan staat de politie zo voor de deur. Je bent verplicht gevonden geld aan te geven en bij een dergelijk hoog bedrag moet je het ook inleveren. 'Dat wist ik niet' gaat hierbij niet op, want iedereen behoort de wet te kennen. Daarnaast staat het ook op Internet als je Googlet op 'ik heb een groot geldbedrag gevonden'.

8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou de beste meneer gaan zoeken, lukt dit niet zou ik bij de bank naar binnen lopen (als de bank bij de pinautomaat zit ) en het aangeven. . Wellicht kunnen ze er iets mee, anders apart houden voor als meneer zich meldt.
    Zit er in t winkelcentrum geen bank in de buurt wordt het een lastig verhaal denk ik, zou het dan waarschijnlijk bij de politie brengen, 500 euro is erg veel geld.
    20 euro zou ik waarschijnlijk niet naar de politie brengen.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Helaas, fout. Je moet het aangeven bij de gemeente. Voor lagere bedragen mag je het bij je houden, maar het is dan pas van jou als na een jaar de eigenaar het nog niet teruggevraagd heeft. In dit geval is het ten eerste een te hoog bedrag en zou je het moeten inleveren en ten tweede is de eigenaar makkelijk te achterhalen.
    Aan haar reactie zal ook wel op te maken zijn, dat ze ineens geld vond.
    En dezelfde verborgen camera's hebben bewezen, dat er ook genoeg mensen zijn, die wél eerijk zijn.;) Hoe dan ook is dat geen excuus voor je eigen wangedrag.
    En terecht!
    +1
    In wat voor wereld leef jij? In déze wereld, geldt dat namelijk niet.
    https://www.politie.nl/themas/gevonden-verloren-voorwerpen.html
    Hangt er vanaf of die vriendin een goed pokerface had. Lijkt me sterk in zo'n situatie.
    +1

10. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Tja, ik vind het heel erg voor deze man.
    Wij zijn gister 50 euro verloren op straat....wat baal je dan vreselijk zeg! Het is veel geld.
    We hopen nu maar dat iemand met weinig geld het heeft gevonden.(niet dat wij zo rijk zijn ofzo, maar dat krijgen we natuurlijk nooit meer terug, dan maar iemand die het zo hard nodig had)
    Pff 500 euro, nee dan slaap ii niet lekker meer hoor. Zou zeker moeite doen om het geld bij de eigenaar te krijgen!!

11. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Heerlijk topic op de zondagochtend...

"Dat was mijn vriendin niet meer geweest" etc etc ;) overdrijven is ook een vak he...

De politie komt dus niet aan je deur als je geld uit de automaat haalt wat van de vorige "pinner" is (was ik dit topic)
    En als ze weet dat het een man was en vervolgens wil ze roepen en die man is al weg, naar wie moet ze dan roepen? Sinterklaas? Hier zit de pinautomaat net op de hoek en een andere zit soort van achter het winkelcentrum. Als daar iemand voor mij heeft gepind en ik kijk ff op terwijl ik zelf aan het pinnen ben, is die vaak ook al uit zicht. Niet zo'n heel gek verhaal dus.

12. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Ik zou eventjes wachten in hoop dat de arme man toch nog snel terug komt en anders de bank contacteren. Naar politie of gemeente zou ik het niet brengen, was ook al een keer op RAMBAM dat ze het geld uit gevonden portemonees vaker wel dan niet,in hun eigen zak steken en toen RAMBAM uit hadden gelegd dat het allemaal voor de programma was,was het geld snel gevonden, wel andere biljetten,want het geld in de "verloren" portemonee was gemarkeerd. Dus vertrouw ik het niet zo.
    Maar jah, als er gezien is dat het een man is, weet je ook ongeveer hoe hij eruit ziet en kan je hem snel terug vinden lijkt me.

13. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier tot 2x toe gehad. Wel al een hele poos geleden en was toen nog scholier.de eerste keer 25 gulden netjes terug gegeven en de 2e keer iets van 500 gulden of meer. Geloof mij ik moest wel even slikken (scholier, zakgeld,geen vetpot) maar diep adem gehaald en gezegd "meneer u vergeet uw geld!" wel jammer dat er dan ook amper een bedankje af kan.

14. Anoniempje007

Anoniempje007 Actief lid

18 mrt 2015
    285
    0
    0
    NULL
    NULL

Uiteraard altijd makkelijk om een ander topic erbij te halen..

Enfin de politie komt echt niet aan de deur omdat jij €500 hebt meegenomen zo uit de pinautomaat. Camera's kunnen niks bewijzen en het blijft een welles nietes spelletje. Mijn kinderen voed ik zeer keurig op, spreken oudere aan met u, delen hun speelgoed met andere, eten keurig met mes en vork en zijn enorm sociaal en lieve kinderen met ieder hun eigen ondeugende karakter.

Ik ben in mijn leven twee keer mijn portemonnee kwijt geraakt en alle beide keren terug kunnen halen zonder inhoud. De afgelopen jaren heb ik keurig elke gevonden euro terug gegeven aan politie of gemeente om er vervolgens nooit meer iets van te horen.

Ooit een programma gezien van RamBam, die brachten goed gevulde portemonnees naar het politiebureau om het vervolgens daarna zelf weer op te halen, wat denk je? Juist leeg! Nee, dan maar volgens andere een dief, vreemdgangster, slechte moeder en nog meer, die €500 neem ik mee. Ik berg het op, doe er de komende 2 maanden niks mee en daarna bij geen bericht maak ik het mooi op!

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    1) Ik weet wel zeker dat ze dat doen.
    2) Dus jij vindt dat je het gewoon kunt doen, omdat je er mee weg komt?

Ik zeg niks over je moederschap hoor... maar ook al probeer je je kinderen 'beleefd' op te voeden, als je zomaar andermans € 500,- in je zak steekt zonder enig schuldgevoel, dan ontbreken er weldegelijk waarden en normen (om dus nog maar te zwijgen van het overtreden van de wet). Dat krijgen je kinderen bewust of onbewust mee.

16. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wat loopt iedereen hier nou de moraalridder uit te hangen en af te geven op iemand die wél eerlijk is?

Ik denk er exact hetzelfde over, ik zou het geld bewaren en als ik er niks meer van hoor ook uitgeven.
    Er bestaat namelijk geen afgifteplicht, je mag het in je eigen huis bewaren ;)

Mobiele telefoons, portemonnees, sieraden etc bewaar ik thuis en plaats ik op een lokale fb pagina. Degene van wie het is mag aantonen dat het van die persoon is. Maar zoiets kan met geld niet.

Ik had het geld er persoonlijk niet uitgepakt, maar laten zitten tot de automaat het terugtrok.
    Heb 1 keer gehad dat een man zijn geld vergat, automaat maakt dan een behoorlijk geluid "afgiftegeluidje". Ik naar de automaat rennen en "meneer meneer" roepen, maar dacht je dat er een bedankje af kon bij die vent? Kreeg een enorm smerige rotkop mijn kant op geworpen.

Mensen zijn tegenwoordig zo verdomde ondankbaar bij een goed gebaar, dat ik de gedachte om het gewoon te houden prima kan voorstellen.

17. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Ik heb hetzelfde gehad maar dan met 250€. Ik kon de persoon ook niet terug vinden. Heb het toen bij de bank, dat was ernaast afgegeven. Of ze de rechtmatige eigenaar hebben getraceerd weet ik niet. hoop van wel.

18. Manque

Manque Niet meer actief

Ik heb ooit exact hetzelfde gehad. Man voor me zat maar te klooien, snapte niks van het automaat. Hij liep weg en toen kwam er dus een hele stapel biljetten uit. Ik heb ze gepakt en ben achter hem aan gerend, heb ze gegeven en hem gezegd dat hij niet meer alleen moest gaan pinnen, maar voortaan familie mee moest nemen.

Vind het wel dom van je vriendin om het geld te houden trouwens, je wordt gewoon gefilmd als je voor het automaat staat.

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Tot spullen t.w.v. € 450,- ja. Daarboven moet je het afgeven. Aangeven (dus melden dat je het gevonden hebt, is sowieso verplicht. Onder de € 450,- mag je het inderdaad zelf bewaren, maar pas na een jaar mag je het houden.
    Wat denk je van het bankafschrift?
    Je bent alleen maar smoesjes aan het verzinnen om niet eerlijk te hoeven zijn in die situatie.

Dat is het beste, maar niet iedereen weet dat dat gebeurt. [/quote]

Heel vervelend. Zou ook mijn humeur verpesten. Ik zou dan ook zeker een sneer gegeven hebben. Maar dan nog moet dat niks uitmaken of je het de volgende keer wel of niet weer doet. Helemaal niet bij zo'n groot bedrag.

Ik hoop van harte dat iedereen, die dit een keer overkomt en besluit het geld te houden, keihard aangepakt wordt door de politie.

20. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    LadyXochi: wat impliceer je nou? Smoesjes? Zijn helemaal geen smoesjes... Er staat nergens dat ik het geld direct in m'n zak stop en dan lekker boodschappen ga doen. Dat is namelijk wat de vriendin van ts zo goed als gedaan heeft.

Zo irritant hoe alles hier maar gelijk wordt verondersteld ;)
    Mensen zouden hier eens wat minder op elkaar moeten afgeven, dat zou er misschien indirect ook weer voor zorgen dat men "eerlijker" is in het echte leven.

Deel Deze Pagina