Alles op een hoop en twee aparte rekeningen (waarvan we trouwens beide wel wederzijds gemachtigd zijn) waar elke maand een klein bedragje naar toe gaat. Dan kan manlief blommen kopen, zónder dat ik van te voren al weet dat ze betaald zijn. Overigens maak ik naar mijn rekening niet zo vaak geld over. We hebben 't niet en ik geef eigenlijk heel weinig geld voor mezelf uit, dus veel zin heeft 't ook niet
Salarissen komen binnen op onze "eigen" rekeningen. Beide maken een bepaald bedrag over naar onze gezamelijke rekening voor de hypotheek, vaste lasten enzovoorts. Hebben ook een gezamelijke spaarrekening waar elke maand een bedrag heen gaat. Daarnaast hebben we onze eigen rekening en eigen spaarrekening. Maar we zijn vrij flexibel daarin. Ik vind het fijn om "eigen" geld te hebben. Ik geef namelijk meer geld uit aan frutsels en hij aan feesten enzovoorts. Op deze manier kunnen we zelf beslissen waar we ons eigen geld aan uitgeven.
Wij op 2 verschillende rekeningen, al zijn die wel gewoon van ons samen. Op de rekening waar mn man zn salaris wordt gestort, gaan alle vaste lasten af, en de rekening waar mijn salaris wordt gestort en de kinderbijslag, daar leven we van en betalen we de scholen en voetbalclub van mn zoon.
nog allebei een eigen rekening en 1 en/of rekening voor vast e lasten. Eigenlijk omdat het 2 verschillende banken zijn en de rabo zo moeilijk was met geld opnemen bij een andere als je eigen bank. Nu zijn de max bedragen die je kan pinnen verhoogd dus gaan we binnen kort wel alles op en/of zetten. Als we tenminste in werkuren ergens samen tijd kunnen vinden.. blijf het vreemd vinden dat ze alleen kantooruren open zijn.
We hebben een gezamenlijke spaarrekening en een gezamenlijke betaalrekening. Scheelt gedoe, en overleggen doen we toch wel. We hebben het niet moeilijk, dus overal het algemeen kan alles ook wel gewoon. Als we iets willen dan sparen we ook samen...
Alles apart. Maar we wonen ook nog niet officieel samen. We wonen in zijn huis, maar ik sta nog ingeschreven in het mijne. Over een paar maanden ga ik dat officieel verhuren en schrijf ik me hier in. Dan zullen we de financiën meer gaan delen.
Wij hebben een gezamelijke rekening waarop de salarissen binnen komen en waar alle vaste lasten vanaf gaan. En we hebben beide nog onze eigen rekening waar maandelijks een bedrag op gestort wordt om voor onszelf uit te geven.
Wij hebben een gezamelijke rekening voor alles wat met het huis te maken heeft, hyp en andere kosten vh huis gaan daar vanaf. En beide hebben we onze eige rekeningen behouden. Daar komt je salaris op je eigen vaste kosten worden er vanaf geschreven we maken geld over op de gezamelijke huisrekening. En sparen doen we op een spaarrekening op mijn naam. En wat overblijft op ieder zn rekenimg, zelf weten wat we ermee doen. Straks extra rekening voor de kid. Vind het fijn zo. Ieder zn ding.
Hier een gezamenlijke rekening en spaarrekening. Plus allebei nog een aparte rekening en spaarrekening. Op onze eigen rekeningen komen de salarissen binnen, daar boeken we een deel van naar de gezamenlijke en daar sparen we ook van. We houden allebei 400 over op onze eigen rekening. We sparen daar ook weer allebei een deel van voor onszelf. Op die manier hebben we allebei geld voor dingen die de ander niet zo nodig vindt. Denk dure tassen, weekendjes weg met de sportclub etc. Werkt prima voor ons. Oh en we hebben nog een spaarrekening voor onze dochter die onderweg is.
Hier wel twee aparte rekeningen. Van de rekening van mijn man gaan de hypotheek en woonverzekeringen. Ik betaal de gemeentelijke heffingen,boodschappen,benzine en cadeautjes. Komt de een tekort vult de ander dit bij.
Wij hebben 2 lopende rekeningen, maar zijn van ons allebei... Gewoon om de vaste lasten van de niet vaste lasten gescheiden te houden... Heel overzichtelijk zo.
Alles op 1 hoop. "eigen verdiende geld" daar doen wij niet aan, we zijn getrouwd, een gezin en alles is van ons samen.