Wij hebben alles op een hoop, geen eigen rekeningen meer. Dit doen we al vanaf dat we samenwonen, inmiddels 5 jaar getrouwd. Dit gaat prima zo, betalen de rekeningen, boodschappen e.d. En we hebben genoeg om uit te geven iedere maand aan onszelf, aan de kids en om te sparen.... Vrienden van ons hadden wel alles apart, en als hij dan een keer de boodschappen moest betalen en zijn geld was op, dan kon hij het van haar 'lenen'.( hij had ww en kreeg dus minder dan zij) Gevolg dat hij bij haar wat 'schuld' had opgebouwd. Na 3 jaar samenwonen zijn ze uit elkaar gegaan, en hij moest zijn 'schuld' aan haar nog afbetalen... Dat vind ik pas raar....
Al heel lang samenwonend en sinds 2012 getrouwd en twee aparte rekeningen. Altijd gehad. Ik geloof niet we dat voorlopig gaan veranderen.
Hier komt alles op 1 rekening binnen. Daar betalen we dan alles van. Ook hebben we nog samen een spaarrekening.
We hebben 1 gezamenlijke betaalrekening en 1 gezamenlijke spaarrekening. Op de betaalrekening storten we maandelijks naar rato een deel van ons inkomen, voor de gezamenlijke lasten, en een deel daarvan gaat naar onze spaarrekening en nog een deel naar de spaarrekening van ons kind. Wat we overhouden op onze eigen rekeningen is voor onszelf.
Zo zien wij het ook. Kom ik geld tekort dan leen ik het van mijn man. Ik heb een paar maanden zonder werk gezeten en mijn man heeft toen wat dingen voor mij betaald. Deze betaal ik hem nu terug nu ik weer werk heb. Ik wil niet dat mijn man rekeningen voor mij betaald. Dus ik sta er zelf op dit terug te betalen. Hier hebben wij echt ons eigen geld en wat op de gezamenlijke rekening staat is van ons samen. De rest dus niet. Ik leen dus ook geld van mijn man.
Tja, Ik vind ook niet dat mijn man zou moeten meebetalen als ik uit eten wil gaan met een vriendin. Maar in onze situatie is het zo dat we allebei per maand even veel geld overhouden. Dus als de 1 meer verdient dan de ander, draagt die ook meer bij. Toen we net samenwoonden was ik dat. Toen is het een tijd vrijwel gelijk geweest en nu verdient hij meer.
hier alles op 1 hoop en manlief is in het geheim nog apart aan het sparen haha. (weinig geheim als je steeds zegt dat je aan het sparen bent) zodra mijn salaris er is worden alle grote rekeningen betaald en de kleintjes met een klein stukje van mn man zn salaris. De rest is dus voor alle andere uitgaven zoals, boodschappen, benzine en kadootjes.
Vind het niet meer dan normaal om even te overleggen, andersom doet hij dat ook... En tja voor ons is 20 veel geld dus in principe te vergelijken misschien met een duurdere aankoop voor iemand anders... We bespreken gewoon aan het begin van de maand wat we nodig hebben, kleding, spullen voor de baby etc. En dan kijken we wat we die maand uit gaan geven en wat we naar volgende maand schuiven... Het is dus geen toestemming vragen dan zou het geen overleg zijn
hier komt alles binnen op de zakelijke rekening. ik boek dan alle geld naar mijn rekening en laat voor mijn man alleen geld voor benzine, sigarette en wat extra's op de bank staan. ik betaal dan via mijn rekening alle rekeningen en als er iets over is doe ik het op de spaar rekening. mijn man weet verder niet hoeveel geld er op de rekening staat en ik overleg nooit voordat ik iets koop. natuurlijk wel over grote aankopen zoals tv of vakantie
Ik zou nooit mijn eigen rekening op willen geven.. das toch niet leuk verrassingen kopen voor elkaar bv...? Wij hebben beide eigen rekening waar ons salaris op binnenkomt vanwaar we bepaald bedrag overmaken naar de gezamenlijke (naar rato) en daar worden alle gezamenlijke dingen van betaald en alles voor dochter, komen ook de toeslagen op binnen enzo. Als ik lekker ga shoppen met een vriendin betaal ik dat zelf en als hij onzinnige pc dingen wil kopen ofzo betaald ie dat ook zelf..scheelt irritaties Betalen ook ons eigen telefoon abo enzo.. Wel gezamenlijke spaarrekening.
Verassing kopen. Wij pinnen contant geld beide en hebben alle 2 altijd wel geld in de portemonnee ik zou niet weten hoeveel er bij mijn man in zit. Kan 5 euro zijn maar onderlaatst heeft hij een tablet voor mij gekocht en ik wist van niets hoor Waarom irritaties met een gezamelijke rekening? Als hij wat wil kopen dan doet hij watdat lekker en ik doe hetzelfde
Sinds we een gezin vormen is alles op 1 hoop. Ik breng nu erg weinig binnen omdat er geen werk te vinden is. Ik dacht dat ik het niet prettig zou vinden afhankelijk te zijn van mijn man, maar ik zie het totaal eigenlijk nog steeds als ons inkomen en niet vooral dat van hem. Als de economie weer aantrekt en de kinderwens compleet is zal ik wel weer meer gaan werken en dus binnen brengen. Eigenlijk nooit problemen gehad met uitgaven van elkaar.