Geld lenen aan een kennis/vriend/familie

Discussie in 'De lounge' gestart door Jebb, 9 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou het niet doen, zou dan ook bang zijn dat je het geld niet meer terugziet. Als het zou gaan om dichtbij familie of vrienden waar je heel close mee bent dan vind ik het anders en zou ik jet wel doen.

2. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Geld alleen uitlenen als je het kunt missen en er vanuit gaan dat je het niet terug krijgt. Dus in jullie geval zou ik het niet uitlenen

Misschien heeft ze al bij familie geleend dat ze het daarom bij jullie vraagt? Misschien zit ze wel al heel diep in de schulden.

3. susy26

susy26 Niet meer actief

Nee, na wat je typt zou ik t ook niet doen. Ze neemt geen contact op , maar bij 'problemen ' ben je wel thuis. Nee daar hou ik niet zo van.

4. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.036
    5.251
    113
    Natuurlijk niet. Geld uitlenen zal altijd zorgen voor gezeur.

Vraag jezelf af waarom ze het geld niet kan lenen in haar directe omgeving of bij een bank (die zijn daarvoor). Blijkbaar wil niemand haar (meer) helpen of heeft ze overal al leningen openstaan?

Jullie hoeven geen verantwoordING af te leggen over de afwijzing. Gewoon nee dat doen wij niet is genoeg.

5. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Nee zeker geen geld uitlenen. Dat ze maar mooi bij haar familie ofzo geld gaat lenen. Ik zou zeggen dat jullie geen bank zijn en het zelf hard nodig hebben.

6. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Oh nee absoluut niet
    20 of misschien 50 zou ik nog oke vinden. Maar 200 echt niet hoor. Mijn man kan hoog en laag springen dat gaat gewoom echt niet gebeuren.
    Zo'n bedrag zou ik alleen aan dierbare uitlenen.
    En dan al helemaal t feit dat je niets van haar hoort en dat er een baby op komst is!
    Hier was er geen discussie mogelijk haha

Wat zegt je man nu?

7. twinty

twinty Bekend lid

20 jan 2012
    640
    1
    18
    Nee hoor, Zou ik ook niet doen.. Mensen die Geld willen lenen hebben het dus zelf niet Neem ik aan... Dan krijg je het vast ook niet terug Zonder gelazer. Als het iemand is die dicht bij me staat Zou ik er nog over nadenken.

8. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Ik zou haar ook geen geld uitlenen hoor! Ik kan eerlijk gezegd niet tegen zulke mensen. Ze zijn er nooit voor je, maar wanneer ze je nodig hebben, weten ze je zo te vinden ;) Voor mijn part blijven ze lekker ver weg

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.922
    9.438
    113
    Gelderland
    Nee ik zou het ook niet doen. Je man kan aanbieden dat hij op een andere manier wel wilt helpen maar niet in de vorm van geld. Klusje in huis, fruitpakket, spullen die je zelf niet nodig hebt en eventueel een keer een tas met eten.

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zoi dat ook niet doen.

Geld lenen in grote bedragen zou ik sowieso niet gauw doen. Of eigenlijk gewoon niet.

Even een tientje lenen omdat iemand zn portemonnee vergat ofzo heb ik bij goede vrienden en familie geen moeite mee.

11. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Dit idd. Geldbedragen voor zoveel zou ik nooit doen en al helemaal niet aan iemand die je dus eigenlijk verder nooit hoort of ziet. Krijg daar altijd een gek idee bij, want ineens weten ze je te precies te vinden. :$ Als je iemand echt wilt helpen, dan een tas of krat met eten binnen zetten, kunnen ze weer even vooruit. Maar geld, nee dat doe ik nooit meer.

12. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    In het verleden hebben we eens 25 gulden uitgeleend aan een hele goede vriendin terwijl we zelf ieder dubbeltje om moesten draaien. We hadden afgesproken dat we het binnen 2 week weer terug zouden krijgen zodra ze haar loon kreeg.
    Volgens mij heeft ze sindsdien nooit meer loon gekregen, want hebben het geld nooit terug gezien. We hebben een paar keer er om gevraagd, omdat we het zelf ook goed konden gebruiken maar telkens weer een smoes. De vriendschap is daar ook door geëindigd.

Ik leen dus nooit meer geld aan iemand.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.879
    113
    Nee, dat zou ik ook niet doen. Ze heeft persoonlijk toch geen interesse meer in jullie, alleen in jullie geld.

14. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Alleen aan familie of goede vrienden
    Hier nog nooit problemen mee gehad

15. Jebb

Jebb Niet meer actief

Duidelijke reacties. Mijn man legde het misschien bij mij neer omdat hij zelf geen nee durfde te zeggen. ik heb eigenlijk niks met die vrouw en vind het ook niet erg als hij zegt dat ik het niet wil.

Dat ze niet (meer?) bij familie of vrienden om geld vraagt,(en blijkbaar niet -genoeg- krijgt) had ik nog niet eens bij stil gestaan.
    Antwoordis en blijft dus nee. Thnx! :)

16. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Als zij je jullie alleen weet te vinden als ze jullie nodig heeft en verder totaal geen interesse toont dan ga ik geen 200 euro aan haar lenen.
    Ik vond het nogal een groot bedrag trouwens, ik zou dit alleen maar aan iemand geven die ik ik regelmatig zie en vertrouw.
    Als je dit bedrag leent ,wie zegt dan dat je dit terug krijgt en probeer dan maar in contact met haar komen.
    Ik begrijp je volkomen en zou dit ook tegen je man zeggen dat je hier niet eens met bent.

17. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Ik zou het ook niet doen. Bij hele goede familie en vrienden wil ik het nog wel eens doen en dat gaat ook altijd goed. Maar de situatie die jij nu schetst, zou ik geen 200 euro uitlenen, zeker omdat je aangeeft het geld ook goed te kunnen gebruiken.

Misschien vraagt ze het wel aan je man omdat al haar familie en vrienden al nee hebben gezegd.

18. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Nee. Kijk iets kleins voor de lunch omdat collega's hun portemonnee vergeten zijn vind ik geen probleem. Maar ''grotere'' bedragen in principe alleen mijn beste vriendin en directe familie...en zelfs dan moet ik er wel even over nadenken.

19. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Als ze iemand zo ver weg moet vragen om geld zegt toch al genoeg? Dat betekent dat de mensen dichtbij het al niet (meer) willen.
    Je hebt alle recht om nee te zeggen, ook als je meer dan voldoende geld hebt en het dus makkelijk (voorgoed) kan missen.
    En of het nou iemand ver weg of is iemand heel erg dichtbij, er is altijd kans dat je het niet terug krijgt of pas na heel lang zeuren en dat kan je relatie met hen goed verpesten.

20. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    echt niet! Alleen bij familie of heeeele goede vrienden. en dan mogen ze het houden ook al hebben we zelf niet veel. Ik wil geen lening aan iemand geven. Ik hou daar echt niet van.

Ik vraag me ook af op basis waarvan zijn vertrouwen in haar is.

Deel Deze Pagina