Geld lenen aan (schoon)familie

Discussie in 'De lounge' gestart door Lindangel, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Wat raar dat jouw vriend zonder overleg met jou, bij je vader geld gaat lenen voor zijn moeder.
    Ik zou het haar ook niet lenen, als ik jou was, maar je vader heeft al toegezegd.
    Ik zou het zwart op wit vastleggen hoeveel hij haar leent en hoeveel ze hem elke maand terugbetaald. En hoop dat je vader en je vriend ervan geleerd hebben en zich niet weer voor haar wagentje te laten spannen in de toekomst.

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.040
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Ben blij om te lezen dat jullie er toch vanaf zien.
    Jullie zullen nu wel door haar zwart gemaakt gaan worden...omdat jullie haar niet helpen.
    Maar als jullie het wel hadden gedaan, en wat als ze het geld niet netjes terug betaald. Dan zitten jullie met de gebakken peren!

3. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Dikke lul drie bier voor je schoonmoeder maar van mij zou ze geen cent krijgen .. Als ik lees wat voor relatie jullie met haar hebben snap ik je vriend eerlijk gezegd ook niet echt dat hij toch wel doet, tuurlijk het blijft je moeder maar je weet zelf hoe ze is dan snap ik gewoon niet dat hij het ( en dan ook nog eens zonder met jou overlegd te hebben ) toch doet ...

Lekker boeiend dat ze er achter komt dat jij die gene bent die heeft gezegd dat je het niet wilt, toch ? .. Bedoel je geeft zelf al aan dat jullie een oppervlakkige relatie hebben met haar ...

Nee ik zou het echt afblazen ..

EDIT: Ik lees nu dat jullie het al hebben afgeblazen ;) .. Ik persoonlijk vind dat een verstandig besluit !

4. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ja, we hebben het afgeblazen hoor. Ik wil het gewoon echt niet hebben. En als het inderdaad zo is dat ze haar AOW maar in kunnen houden tot aan het minimum is er zelfs geen urgent probleem.

Meerdere mensen vragen waarom ik me er druk om zou maken dat ze weet dat ik erachter zit. Nou, we hebben het contact dus wel weer aangehaald in de afgelopen jaren en eigenlijk gaat dat best ok. Ze doet gewoon vriendelijk en we doen net alsof er niets gebeurd is. En dat doe ik alleen maar voor mijn zoontje. Die heeft al bijna geen familie (mijn moeder is overleden, met de vader van mijn vriend hebben we geen contact want die kent hij niet), dus voor hem wil ik het nog wel enigszins ok houden.

Maar voor mij zijn er ook grenzen, en die grens is nu bereikt.

5. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Oke, goed dat je het niet doet. Ze kan gewoon bij het GKB aankloppen en daar bv een lening krijgen om de belasting te betalen.

Wel even het volgende, de belastingdienst is als enige instantie gemachtigd om op een volledig loon beslag te leggen. Alle overige deurwaarders en instanties mogen dit maar tot de beslagvrijevoet doen. Het kan dus wel degelijk zo zijn dat je schoonmoeder niks overhoud. Maar goed dit had ze van te voren kunnen inschatten. Ze wist tevens dat ze geld onrechtmatig op haar rekening kreeg. Lastig als ze psychiatrisch patiënt is want waarschijnlijk kan ze de consequenties niet overzien om wat voor reden dan ook. Des te meer reden om haar door te verwijzen naar een instantie die haar op de juiste manier kunnen helpen. Mensen met schulden helpen met lenen werkt sowieso niet. ( op enkele situaties na).

in ieder geval succes met je schoonmoeder.

6. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    @babsie: wat is het GKB?

7. Tamale

Tamale Niet meer actief

Niet doen meid!
    Hier een soortgelijk verhaal, ook mijn schoonmoeder heeft mijn moeder en mij jarenlang zwartgemaakt.
    Wat erg dat zij trouwens dat lef heeft als jou moeder op sterven ligt!! Verschrikkelijk. Sorry maar ik had haar dan al niet meer als familie gezien.
    Maargoed, dat is niet je vraag.
    Mijn vriend heeft jarenlang geld geleent aan zijn moeder, dan had ze weer een bank gekocht waar ze niet eens geld voor had. Of een stoel, of kleding, of onzin enz.
    Het ging elke keer om behoorlijk bedragen, en ze kwam dan bij hem met: mag ik geld van je lenen, anders zitten je zussen straks zonder eten want ik heb geen geld meer om boodschappen te halen . (maar wel een nieuwe afgrijselijke stoel die ze na een week weer de deur uit deed ) Koopziek zal ik maar zeggen.
    Ze heeft belooft om alles terug te betalen en ik denk dat hij de helft nog niet eens terug heeft!
    Als jou schoonmoeder een beetje zoals mijn schoonmoeder is, is ze echt niet te vertrouwen..

En ik had t haar niet eens gegunt. Ze wist zelf dat ze het niet mocht ontvangen, dus dat is haar probleem.
    Jammer ook dat je vriend achter jou rug om naar jou vader belt..

Succes en sterkte met de situatie!

8. Tamale

Tamale Niet meer actief

Oh sorry, ik lees nu dat je het hebt afgeblazen!
    Heel goed meid!
    Ik denk dat dit de beste keuze is!

9. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.786
    905
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Heel goed dat je haar geen geld leent,laat ze zelf maar haar problemen oplossen.

10. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Afzeggen,zulke mensen brengen je alleen maar in een vervelende situatie! Ik zou ook kwaad zijn op mijn vriend om MIJN vader te bellen!!

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Goed dat je het afgeblazen hebt! Laat haar dr eigen rotzooi maar lekker op ruimen.

Snap wel dat je het een beetje vredig wil houden voor je zoontje, maar goed je kan niet altijd maar de lieve vrede bewaren...

12. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Hey, sorry gewoonte voor mij om de afkortingen te gebruiken :)

GKB = Gemeentelijke Krediet Bank

Je kunt daar terecht voor schuldhulpverlening en budgetbeheer. Onder andere ook leningen. Vervolgens kom je dan bij hun in de schuldregeling terecht of schuldsanering.

13. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ja, het probleem is een beetje dat ze nergens ingeschreven staat (ze woont nu op een vakantiepark), dus dan heeft ze daar waarschijnlijk geen recht op. Ze staat op het punt om een huisje te aanvaarden en zich dus ergens in te schrijven, maar als ze geen geld heeft kan dat niet doorgaan...

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.040
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Tja...en dan blijf je in een cirkel zitten.
    Geen woning kunnen aanvaarden omdat je geen geld hebt...en geen geld hebben omdat je in een vakantie woning zit.
    Moeilijk...

Deel Deze Pagina