Geld lenen maar waar, iemand goede tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Starry, 7 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Wat een nare reactie van je ouders. :(
    Ik zou toch nog eens een keertje met je ouders gaan praten of jullie niet iets samen kunnen regelen. Misschien een idee om iedere maand iets aan je ouders af te lossen? Dan hebben zij het idee, dat ze iets terug krijgen en jullie zitten niet gelijk in de hoge schulden.
    En zeker geen geld lenen. Dan raak je zeker nog verder in de sh*t.

2. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik zag er heel erg tegen op om te vertellen dat ik zwanger ben omdat ik weet hoe ze zouden reageren, altijd negatief :( nooit positief! Ik dacht echt van als ik het heb verteld kan ik van m'n zwangerschap genieten maar door dit kan ik het gewoon niet, ik baal zo erg en denk de ergste dingen zoals moet ik het kindje weg laten halen want als we inderdaad het geld binnen een jaar moeten terug betalen word het super lastig en zeker met een kindje, terwijl het zo welkom is.

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wat erg zeg dat je ouders zo doen.

Trouwens als je bkr-registreert staat, wil dat nog niet meteen zeggen dat je geen lening meer kunt krijgen. Pas als de registratie negatief is, loop je meer risico.

Wij hadden eerst een lening bij Comfort Card, RBS. Ik meen dat zij een rente hadden van 8% (in ons geval dan). Geen klachten gehad over hun.

4. hardloper

hardloper Niet meer actief

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar je moet het kindje niet weg laten halen voor je ouders.
    Ik snap die reactie van je ouders trouwens niet. Eerst stellen ze geen voorwaarden, nu ineens binnen een jaar terugbetalen :rolleyes:
    Ook mij lijkt het een goed idee om een vast bedrag per maand af te spreken met je ouders. Zijn zij ook weer tevreden.

Groetjes, Didier

p.s. probeer wel te genieten.

5. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Ouders kunnen raar reageren hoor !

Mijn zusje en zwager gingen een huis kopen maar door omstandigheden konden ze niet het hele bedrag lenen. Zijn ouders zouden een bepaald bedrag voorschieten en afgesproken werd dat ze het in maandelijkse termijnen terug zouden betalen.
    Toen die ouders hoorden dat ze gingen trouwen vonden ze dat mijn zus en zwager het geld maar ineens moesten aflossen. Toen mijn zwager zei dat ze dat niet konden werd er gezegd, dan ga je maar niet trouwen of je neemt maar een lening.

Zo zie je maar, het gebeurt dus meer. Ik kan me het ook niet voorstellen dat je dat zegt tegen je kind, maar ja er gebeuren meer dingen die ik mijn kinderen nooit zou aandoen..... (maar da's OT)

Groetjes Monique

6. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik zal het waarschijnlijk allemaal wel verkeerd aanpakken en in mijn ouders der ogen doe ik nooit wat goed, stel ik ze alleen maar terleur. M'n moeder kwam meteen van in Oktober loopt je contact af die word dan niet verlengd omdat je in verwachting bent, dan moet je maar een uitkering proberen aan te vragen, jullie gaan veel minder verdienen dan en dan nog die schulden en je moet ons nog af betalen, ja dat weet ik ook allemaal wel, aan het eind van het jaar zijn we van twee incasso's af 1 daarvan deze maand. Dan hoefen we alleen nog 400 euro in de maand af te lossen en dan kunnen we me ouders ook gewoon een redelijk bedrag aflossen maar ja dat is pas aan het einde van het jaar en daar zijn ze niet mee eens.

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    he meis wat vervelend van je ouders.

Ja misschien inderdaad zoals iemand al zei, gewoon niet betalen, doen alsof je neus bloed. Laat het allemaal even op ze beloop!

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    komen jullie niet in aanmerking voor een schuldsanering?

zoals ik het nu zie hebben jullie 3 schulden, waarvan er 1 deze maand "klaar" is, 1tje aan het eind van het jaar, en blijft er nog 1 over waarvoor jullie 400 euro per maand betalen en pas dan ook jouw ouders kunnen gaan betalen..

weet niet hoeveel je totaal per maand kwijt bent, maar zoals ik het nu zie zouden jullie meer hebben aan een schuldsanering en houd je waarschijnlijk meer over per maand dan nu, want nu betalen jullie dus gigantisch veel per maand terug, hoe en van hoeveel leven jullie nu wel niet, en hoe moet dat straks als de kleine er is?

ik zou zeer zeker geen andere schuld erbij gaan nemen, maar kijken of jullie van de schulden die jullie hebben geen 1 lening kunnen afsluiten, met een langere looptijd en vaststaande rente

gr.smoekie

9. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Meiden, misschien klink ik wel heel zielig maar in mijn ogen had ik echt het gevoel dat ik het goed deed ( doet ) leuke baan, leuk salaris, een leuk huis waar ik met de man van m'n dromen woon, een auto voor de deur..en ja wat starters problemen maar goed me vriend en ik hadden gewoon voor ons gevoel alles goed geregeld kwa financieel gebied kwa betalen en aflossen. Onze rekeningen worden optijd betaald en de incasso's ook maar dit is gewoon zo'n rot gevoel.

10. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Kan ik ergens op internet informatie vinden over de schuldsanering?

11. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    http://www.wsnp.rvr.org/

weet niet of dit was is voor je hoor....

12. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Vind het naar dat je ouders zo reageren op je zwangerschap, maar kan het ook wel begrijpen. Aan de ene kant zit je op zwart zaad, maar gaat dat toch vervolgens bewust kosten maken door een kind op de wereld te zetten. Denk dat ze gewoon graag hadden gezien dat je je zaakjes voor elkaar had voordat je zwanger werd.
    Ik zou eerst maar zorgen dat je de incasso's hebt afbetaald i.p.v. een lening op te nemen voor je inrichting van je huis. Zoals boven aangegeven hebben ze bij Ikea of Leenbakker leuke meubels (zijn wij ook mee begonnen en in ons nieuwe huis alles nieuw gekocht toen we het geld wel hadden). En als je verwacht dat het met vakantiegeld wel weer goed komt, waarom daar dan niet even op wachten? Is nog maar een paar maandjes.....

13. randi

randi Niet meer actief

zou ook geen lening aangaan als ik van jou was want dan maak je de put alleen maar dieper maar wat ik niet zo goed snap aan je verhaal is ; je wilt dus lenen bij een bank om die som die je ouders je geleend hebben te betalen aan hun maar op die moet je per maand toch ook aan de bank betalen waarom diezelfde som die je dan aan de bank betaalt niet aan je ouders betalen? of lees ik dit verkeerd :( en snap dat je je ouders zo snel mogelijk wilt terugbetalen maar als het niet lukt nu je ook nog een kleintje verwacht wat gaan ze inderdaad doen, lijk me sterk dat ze je voor de rechtbank sleuren of een deurwaarder op je afsturen en wie weet eens hun kleinkind er is zijn ze mischien ook veel milder gestemd

14. mamavanshawn

mamavanshawn Actief lid

2 jan 2008
    239
    0
    0
    Schuldsanering is in dit geval echt geen optie hoor, die schuld aan je ouders wordt niet meegeteld, en voor een relatief laag bedrag dat je aan het eind van het jaar kan hebben afgelost ga je toch geen 4 jaar op het bestaansminimum zitten?

15. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ze zien je aankomen bij maatschappelijk werk... Ik heb twee schulden en ik wil de schuldsanering in maar eerst wil ik graag nog even € 4000 lenen...

Is het geen beter idee om het bedrag dat je wilt aflossen maandelijks gewoon te gebruiken voor hetgeen je aan wil schaffen? Dan hoef je ook niets te lenen, kan je elke maand nieuwe spulletjes kopen ipv alles in een keer, hoef je aan niemand verantwoording af te leggen en je niet druk te maken over je schulden, je krijgt nog genoeg aan je hoofd een kindje op komst...

16. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Meiden, misschien dat ik het verkeerd heb geschreven maar we hebben alle spullen in ons huis, en ja nieuw, en ja daar zit dus ook die 4000 euro van m'n ouders in en omdat zij ons die mogelijkheid gaven om 4000 euro te lenen, hebben we dus alles nieuw kunnen kopen. Ik heb inderdaad het idee dat alles met de tijd goed komt en daar geloof ik ook in, ik werk kei hard en me mannetje ook dus een baan erbij is geen optie want we werken allebij full-time. En besparen waarop? ik weet het niet, geef geen geld uit aan onzinnige dingen.

17. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik heb het niet over de lening die ze bij haar ouders heeft, maar al je kijkt naar het bedrag van de 1e lening waar zij het over heeft € 400,- per maand, en dan de andere er nog bij moge het duidelijk zijn dat het waarschijnlijk om een aardig "hoog" bedrag gaat, voor een schuld van 2000 euro betaal jij geen 400 per maand :(

als jij 400 per maand af moet betalen heb je echt wel een of andere lening of krediet van dik over de 20000 euro....

dus tja ik weet niet hoelang die lening of krediet nog loopt, maar die plus die andere lening die ze nog heeft (die ene uitgezonderd die deze maand klaar is) komt zij volgens mij wel degelijk in aanmerking voor een schuldsanering..

maar goed tis even alles tegen elkaar afwegen (ts dan) hoe lang ze nog moet betalen voor die lening van 400 euro en die ze nu nog heeft....

ik zou in ieder geval geen nieuwe lening afsluiten om de ouders af te betalen, die zullen in de aankomende tijd heus wel "bij zinnen" komen...

daarbij weet ik natuurlijk niet of die lening van je ouders al "op" is of dat je daar een gedeelte van over hebt die je alvast terug zou kunnen geven, zodat dat bedrag al lager is en je niet meer op je nek neemt....

gr.smoekie

18. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Smoekie@ Die 4000 euro hebben we inderdaad helemaal aan ons huis besteed, dus het is inderdaad een bedrag van 4000 euro rond dat ik aan mijn ouders moet terug betalen.
    En de incasso die deze maand afbetaald word, dat geld wilden we dan graag bij de tweede incasso doen dat is een bedrag van 150Euro per maand en een schuld van +/- 1500Euro denk zelf iets minder nog, dus dat zou dan een bedrag van 300Euro per maand worden dan zou deze incasso zelfs met 6 maanden afbetaald moeten zijn. En dan hebben we inderdaad de incasso van 400Euro nog wat nu nog een bedrag van +/- 7000Euro is, en die was inderdaad een stuk hoger. Dus dan zijn we zo ie zo 700Euro per maand aan incasso kwijt + nog eens onze vaste lasten en ik ben super blij dat dat allemaal goed gaat.

19. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja als jullie het kunnen missen en toch nog rond kunnen komen zou ik het zo laten zoals het is, want des te eerder is zijn de schulden weg, maar ik zou dat van je ouders "even laten voor wat het is" hoogstwaarschijnlijk trekken ze wel weer bij meid...

groetjes smoekie

20. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik hoop het Snoekie :) ik wil ook zo graag dat die schulden afbetaald zijn. Ik voel me dan ook zo goed als ik iedere maand een bedrag naar hun rekening over maak, dan denk ik van '' zo het word alleen maar minder '' :)

Deel Deze Pagina