Geld lenen met de laagste rente

Discussie in 'De lounge' gestart door KanjerB, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zou contact opnemen met instanties die zich inzitten voor mensen met geldproblemen. Het probleem namelijk van mensen die zo diep in de schulden zitten, is juist omdat ze een krapte oplossen met een lening. Ik vind het absoluut niet verstandig om dit te doen, al kan ik me voorstellen dat het voor jou de enige oplossing lijkt. Maar daarom wil ik je dus adviseren om iemand in te schakelen die hier meer over weet. Mogelijk valt er te besparen op bepaalde posten of zijn er andere oplossingen die jullie kunnen helpen.

2. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Ik werk zelf bij een kredietbank maar renteloze leningen worden niet verstrekt. Wel rekenen we een lagere rente.

Ga eens langs bij een GKB voor een persoonlijke lening (PL). Hetgeen wat je leent incl rente moet wel binnen 36 mnd worden terug betaald. Mocht je een keer krap zitten, mag je uitstel van betaling vragen. Succes en trap svp niet in de DSB e.d.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    Wat ik niet helemaal snap, je hebt ook een studentenlening? bedoel je daarmee een lening bij het ibg? Die moet je namelijk nooit meenemen in een andere lening, dat is financieel echt onvestandig. De ibg heeft namelijk een veel lagere rente dan alle andere leningen.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Is het niet verstandiger om die mensen aan wie je geld schuldig bent, per maand een bedrag over te maken? Dit bedrag ben je anders ook kwijt aan aflossing en rente van een lening toch?

5. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Becam raad ik echt af,wij zijn nu juist bezig daar van af te komen,je betaald je scheel aan hoge rente.

het beste kun je een gesprek aangaan met een onhafhankelijk financieel adviseur..hebben wij ook gedaan en dat geeft een hoop duidelijkheid.

6. Trees

Trees Niet meer actief

Ze heeft volgens mij een studentenlening bij de bank en niet bij de IBG. De bank hanteert wel hogere rentes voor een studentenlening.

Wij hebben ooit een lening bij de rabobank gehad en was daar erg tevreden over. We hadden onszelf verplicht om elke maand een bedrag terug te betalen en als het kon wat extra's. Binnen een jaar was ons huis verkocht en konden we in één keer het resterende bedrag aflossen. Voor ons was dat een belangrijke voorwaarde. De service vond ik daar echt prettig. Ik had ook geinformeerd bij de DSB en kreeg daar echt de kriebels van.

7. mamavan3meiden

mamavan3meiden Niet meer actief

Ik kan maar 1 ding zeggen:
    Ga alsjeblieft niet naar de DSB, Postkrediet of meer van dat soort misbaksels :x (sorry voor mijn taal).

We zitten nu behoorlijk in de shit (nogmaals sorry voor mijn taal...) door één van bovengenoemde "banken" en komen daar heel moeilijk vanaf :(.

Destijds leek alles zo mooi daar, maar nu 5 jaar verder alleen maar ellende. Wij zijn nu bezig met de Rabobank om alles over te sluiten (ziet er gelukkig gunstig uit :)).

Ga naar een "normale" bank zoals dus Rabo, Sns ofzo, ofzo als je perse wilt of moet lenen, maar trap dus niet in "de laagste rente" verhaaltjes. Beter iets meer betalen en dat het goed zit, dan lage rente en een bak ellende er gratis bij.

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik snap ECHT niet dat hier wordt geadviseerd om naar een "normale" bank etc te gaan. Voor lenen is er naar mijn mening nooit een excuus, niet als je andere zaken nog niet hebt uitgeprobeerd.

Vind je het gek dat er zoveel mensen in de schulden zitten :(

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

het gebeurt idd vaak dat mensen schulden willen oplossen met een lening en daardoor nog dieper in de ellende zakken. ik zou het ook nooit doen, hoe hoog de nood ook is! (en ja, ik heb ook ooit flinke schulden gehad dus ik weet hoe het is!!)

ik zou zeggen: ga naar maatschappelijk werk en laat je begeleiden bij het aflossen van die schulden ipv een lening nemen. dat is namelijk echt het meest onverstandige wat je nu kunt doen.

en wil je toch per se lenen, idd niet naar dsb, postkrediet, enz. onze financiele tussenpersoon ging nog net niet kotsen als hij die namen alleen maar hoorde, volgens hem is dat echt de grootste ellende op financieel gebied wat er maar bestaat.

10. mamavan3meiden

Sorry maar volgens mij adviseer ik niet om naar een normale bank te gaan, maar wil ik alleen maar waarschuwen om niet naar de "instinkers" onder de banken te gaan.
    Ik schrijf letterlijk "als je perse geld wilt of moet lenen.....".

In sommige situaties ontkom je er niet aan dat je naar de bank van lening moet, daar kan ik helaas uit ervaring over mee praten....
    Het was bij ons ook de laatste optie nadat alle andere opties afgevallen waren.......:(

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Vind dit niet echt een gepaste opmerking...Je zit in een topic waarin de TS aangeeft dat ze het financieel moeilijk heeft.
    Ze zoekt overduidelijk naar een oplossing, naar een advies..Niet naar commentaar.

Misschien dat je zelf aardig goed in de slappe was zit, maar soms is er geen andere optie.
    En als je meerdere posten hebt waar je geld aflost kan ik opzich alleen maar zeggen dat het een goeie keus is om voor adies/lening naar de bank te gaan.
    Zo heb je 1aflossingspost en een goed overzicht!

12. mamavan3meiden

Helemaal mee eens!!;)

13. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ben het hier niet mee eens. TS is een volwassen vrouw die haar eigen keuzes maakt. Er zijn hier een aantal goede suggesties gedaan voor alternatieven, maar verder is het aan haar wat ze hiermee doet. Als ze wil lenen, doet ze het toch wel en dan lijkt het me geen overbodige luxe om haar bijv. te waarschuwen voor een aantal kredietverstrekkers. Ze vraagt om ervaringen met banken etc. en niet of wij het wel of niet slim vinden.

14. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36

idd ben ik helemaal mee eens! En we hebben niet zomaar besloten om voor een lening te gaan, we hebben al veel andere dingen geprobeerd. Er is ook al een gesprek geweest met de Maatschappelijk werkster en iemand die je kan helpen met advies voor schulden etc. Maar de opties zijn allemaal afgevallen.

En zoals er eerder ook al is gezegt. Soms ontkom je er gewoon niet aan! De schulden die we moesten maken zijn niet voor overbodige luxe dingen geweest.
    We kregen te horen dat het huis waar we in woonden werd verkocht en toen moesten we dus van alles regelen. We hadden helemaal niets! omdat de bedoeling was dat we nog ongeveer 2 jaar in dat huis konden wonen. Maar de huisbaas moest het huis verkopen wegens zijn prive situatie omdat ook hij geld nodig had.

Daarna is mijn zoontje flink ziekgeweest. waardoor ik ben gaan stoppen met werken en met 1 inkomen in die zware en moeilijke periode zijn er ook schulden gemaakt.
    Mijn man is 2 maanden thuis geweest zonder loon. En ja je moet toch wel je vaste lasten betalen.

We willen nu idd zoals Misscoo ook al zei kiezen voor 1 lening, zodat we een duidelijk overzicht hebben. Dat lijkt ons handiger dan steeds elke maand te moeten kiezen wie we eens terug zullen betalen.
    En tuurlijk vinden mensen het ook fijner als ze iets in 1x terug krijgen dan steeds 100 of 200 euro. Maar bij de bank kunnen we dan wel gerust elke maand 150 ofzo aflossen. Ja ik weet dat er dan veel rente opzit en dat je dan een stuk meer betaald maar DIT is de optie waar we nu voor MOETEN kiezen.

Er zitten goede adviezen tussen bedankt meiden

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ben blij dat je snapt wat ik bedoel...

Kan me voorstellen dat als je meerdere schuldenposten hebt dat je af en toe door de bomen het bos niet meer ziet.
    Daarom is het idd een stuk beter om het om te zetten naar 1 betalingsregeling, bovendien kun je vaak bij de bank ook kostenloos extra bedragen aflossen als je eens wat meer kunt missen.
    En bovendien zit je bij de bank gewoon veilig en zal het voor je vriendschappen ook een stuk beter zijn als je financieel geen schulden bij elkaar hebt.

Heel veel succes!

Deel Deze Pagina