geld lenen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sandhya, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL

Dat zeg ik ook niet toch ;)
    En ik zeg ook niet dat ze geen geld heeft om iets te kopen..

En wat ik ook aangaf. Je heb dus ook rangen in een bkr registratie..
    Dus rang 1 kan je nog lenen...
    Maar bijv rang 3 niet meer.

@ lenylenn
    @cupcake: wie heft gezegd dat ze iets van dat geld zouden willen kopen?
    Ik ken niemand die geld gaat lenen en het op zijn spaarrekening gaat zetten..Dus in mijn ogen als je geld gaat lenen wil je er wat mee doen?? Of ben ik dan gek??
    En ik heb dus niet gezegd dat ze iets onbelangrijks va gaat kopen.. Lees mijn post maar nog eens goed door. Staat dus DUIDELIJK bij dat het een algemeen voorbeeld was....

En anders even kijken bij een 2e handse winkel??
    Het hoeft ( ik weet niet wt je aankoop wilt zijn ) toch niet het nieuwste van het nieuwste te zijn??

2. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    als je een credit card heb sta je ook geregistreerd! niet alleen als je wanbetaler bent hoor

3. koala28

koala28 Niet meer actief

Alleen als je een krediet hebt op je CC. Als je directe aflossing hebt (dus bedrag wordt in één keer geincasseerd aan einde of begin van de maand) dan sta je niet geregistreerd.

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Iedereen die minimaal € 500,-- rood kan staan op zijn rekening staat hiervoor geregistreerd bij het BKR. Veel mensen met een mobiele telefoonabonnement ook. Als je een creditcard hebt waarbij je in termijnen kunt terug betalen sta je ook BKR geregistreerd. Nadat je je schuld hebt ingelost blijft een registratie 5 jaar staan. Dit hoeft geen belemmering te zijn. Het wordt vaak pas echt een probleem als je een betalingsachterstand hebt, dan krijg je bij het BKR namelijk een A-codering. Deze A-codering blijft ook 5 jaar na aflossen van het krediet/de schuld staan. BKR - Bureau Krediet Registratie Tiel BKR - Bureau Krediet Registratie Tiel

Als je gewoon altijd netjes betaald en je krijgt geen lening of hypotheek dan komt dit gewoon omdat de geldverstrekkende instantie dan niet denkt dat je genoeg financieel draagvlak hebt om ook de nieuw af te sluiten lening nog te kunnen betalen. Maar dat je bij het BKR geregistreerd staat (zonder A-codering) betekent echt niet automatisch dat je geen lening en/of hypotheek kunt krijgen.

5. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    We houden nou een discussie of geld lenen wel en niet verstandig is en voor welke doelen TS geld mag lenen. Maar de vraag was...:

Het antwoord is: gewoon bij je bank. De lening moet dan alleen wel op jouw naam alleen komen te staan wat dus ook inhoudt dat alleen jouw salaris wordt meegenomen in de berekening.

Ik neem aan dat je met de BKR registratie van je vriend bedoelt dat hij een achterstandsmelding heeft. Pas dan levert het namelijk een probleem op.

6. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Hey,

Ik lees dat je een hypotheek hebt, kun je daar niet iets mee? Binnen je hypotheek lenen en dus een waarschijnlijk lage rente betalen. Ik kwam er inmiddels 7 jaar geleden met een koophuis er alleen voor te staan en was de helft van mijn inboedel kwijt toen dus hypotheek laten verhogen ( stond al hoger genoteerd bij notaris daardoor geen nieuwe notaris kosten) hierdoor kon ik weer verder.

succes

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Zou zelf nooit geld lenen.
    En al helemaal niet door de hypotheek te verhogen voor een inboedel.
    Dan betaal je 30 jaar lang aan je bankstel.

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Dat kan dus alleen als je al een verhoogde inschrijving op je hypotheek hebt. Bovendien wordt er dan nogmaals gekeken naar je financiële status om te zien of je de extra kosten financieel wel kunt dragen. De rente hoeft ook niet persé lager te zijn, want over de verhoogde inschrijving die je gaat aanspreken betaal je de huidige rentestand. Als je geen verhoogde inschrijving hebt zou je een 2e hyp moeten afsluiten...

9. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Je kunt je hypotheek ook verhogen/2e hypotheek afsluiten zonder dat je een verhoogde inschrijving hebt. Je moet dan alleen wel opnieuw naar de notaris, dus komen daar ook weer kosten van bij. En er wordt wel gekeken of je de extra lasten kunt dragen en in deze tijd worden er niet meer zo gemakkelijk hypotheken verstrekt. Ook moet je het geld dan wel gebruiken voor een verbouwing oid en dus niet om een bankstel, nieuwe auto of bedenk het maar te kopen. Je krijgt over dat bedrag dan geen renteaftrek.
    Maar of het echt goedkoper is dat ligt aan de op dit moment geldende rentes. Ik heb zelf geen idee wat de rente is voor een "gewone" lening.

Ik weet natuurlijk niet waar je geld voor nodig hebt, maar als het even kan zou ik toch gaan sparen of bij familie lenen.

Succes in ieder geval.

10. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Als de achterstandsmelding bij het bkr echt alleen op je partners naam staat, kan jij gewoon een lening aanvragen hoor. Alleen kan hij geen medecontractant worden. Je moet dus kijken of er voldoende ruimte is op alleen jou inkomen. Maar verder moet dat geen enkel probleem zijn.

Liefs Mamaloe

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    hoezo sta je al geregistreerd als je een telefoonabbo hebt?
    Belachelijk zeg! JE betaalt toch keurig elke maand?

12. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    @lexie: een BKR melding is dus niet per defenitie een probleem. Als een bank een BKR toetsing uitvoert, ziet hij welke leningen er lopen en welke al beeindigd zijn. Daardoor voorkom je dat mensen onverantwoord veel lenen. Aan achterstandsmeldingen kan de bank zien dat die persoon in het verleden problemen heeft gehad bij het betalen van zijn lening. Daar verstrek je dus niet zo makkelijk een lening meer aan.

13. kimmetjuh1981

kimmetjuh1981 Bekend lid

19 jul 2007
    956
    0
    0
    wil niet bemoeizuchtig overkomen hoor, maar kan je niet bij familie of vrienden wat lenen
    hier heb je geen rente erover
    het is zo zonde als je leent, je betaald bijna het dubbele terug en dat kan je dan beter voor leuke dingen gebruiken
    ik ken de situatie niet natuurlijk dus het is niet aanvallend bedoeld hoor

Deel Deze Pagina