Geld lenen

Discussion in 'De lounge' started by Dahlia, Mar 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ho wacht even. Mijn moeder heeft ook een zoon van 12, die uit huis geplaatst is en soms een weekend thuis komt. (mijn halfbroertje) Daar koopt ze ook allerlei spulletjes voor en daar moet ze ook boodschappen voor kopen en zo. Dus het is niet helemaal waar dat ze alleen woont. Ze is wel gescheiden, van mijn vader en ook van haar tweede man.

Maar juist als sommigen vinden dat 400 euro niet veel geld is voor één persoon met een zoon die af en toe thuis komt: dan is het al helemaal van de zotte toch dat ze dan nog geld moet lenen? Ze heeft trouwens geen auto en fietst veel en reist ook veel met het openbaar vervoer, ook om haar zoon op te zoeken, die 35 km verder woont.

Er was ook iemand (Aura volgens mij) die zei dat als de band dan zo goed is met mijn moeder, zij het geld dan gewoon zou geven. Nee dat doe ik echt niet hoor. Dan maakt ze misschien vaker gebruik van me. En ik heb haar al een keer een tientje gegeven toen ze me ook vroeg of ik haar een tientje wilde storten omdat ze dat net tekort kwam die maand.:$ En dat ik het dan wel weer terug kreeg. Maar dat bedrag vond ik wel een beetje kinderachtig om weer terug te krijgen.
    En alleen mijn man werkt fulltime en ik parttime, dus we kunnen zelf ook goed de centjes gebruiken, zeker na heel veel tegenvallers vooral begin dit jaar.

Maar ik val er gewoon een beetje over dat ze in mijn ogen haar geld niet goed besteed. Haar huis lijkt soms net een varkensstal, zoveel rommel heeft ze. En ja kennelijk voelt ze zich daar goed bij, anders zou ze het ook niet kopen. Maar ik heb al met mijn man afgesproken: dit doen we nog één keer en daarna niet meer.

2. Lieve waardevol ..

ik zou gewoon eerlijk zijn tegen je moeder.. en idd misschien nu wel lenen maar dan ook zeggen dat ze er niet van uit moet gaan dat je dit weer doet.. want vaak is het het begin.. Ze moet ook gaan inzien dat je zo niet met geld om gaat.
    Denk dat het goed is dat je dingen benoemd die ze gekocht heeft en dat vraagt wat ze er werkelijk mee doet.. (zal als ik het zo lees vaak niets zijn) en dan hopen dat ze het gaat in zien..
    Wens je veel sterkte en kracht om dit in liefde met haar te kunnen delen..

liefs van Yippie

Share This Page