Geld mee geven

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Luna86, 8 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Als ik een ander kindje meeneem dan betaal ik ook, vind ik eigenlijk ook vanzelfsprekend. Ik kan niet in iemand anders z'n beurs kijken en verwachten dat omdat ik "zonodig" ergens heen wil met het kindje erbij de ouders dit dan nog moeten betalen ook.
    Andersom zou ik overigens wél aanbieden om in ieder geval een bijdrage te leveren zij het financieel of in de vorm van iets lekkers voor iedereen o.i.d.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  2. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.277
    2.177
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik vraag altijd hoeveel het kost en of ze een betaalverzoek kunnen sturen. Mijn zoon raakt anders dat geld toch kwijt ;)
    Meestal is het helemaal niet nodig. En dan neem ik andersom dat kind ook gewoon eens mee.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  3. disaro

    disaro Fanatiek lid

    18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Toevallig gister heeft dochter een klasgenootje uitgenodigd om mee te gaan naar de binnenspeeltuin , dat mocht ze van mij. Gevraagd aan moeder of hij mee mocht. En s'middags bij het terugbrengen vroeg ze wat ik van haar kreeg, maar dat vond ik niet nodig, wij hadden hem tenslotte uitgenodigd.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  4. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Als ik een kindje meeneem betaal ik ook. Vind het raar om daar geld voor te verwachten of te vragen.

    Als mijn dochter meegevraagd word geef ik altijd geld mee om te trakteren op wat lekkers, verder niets.
     
  5. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.253
    7.820
    113
    Gelderland
    Grappig dat de meeste toch wel dezelfde instelling hebben. Als je zelf iemand mee neemt betaal je maar als ze mee genomen worden geef je geld mee :)
    Ik had geld mee gegeven en de helft weer terug gekregen, top opgelost dus!
     
  6. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou ook betalen als ik een kindje meevraag en hiervoor geen geld verwachten.
    Zou het wel fijn vinden als het kind zelf wat eten/drinken mee heeft bij een dagje Efteling, wij kopen namelijk niet de hele dag door eten en drinken.
     
  7. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.350
    298
    83
    Man en ik hebben verschillende vrienden en vriendinnen van onze dochter meegenomen naar binnenspeeltuin, Linnaeushof, Julianatoren, enz. Ik heb nooit van ouders geld gewild. Ik heb dat ook altijd duidelijk gezegd. Vaak werd er dan wel geld voor een ijsje meegegeven of een lekker snoepje o.i.d. Dat hebben we dan wel altijd aangenomen, vooral omdat het voor een kind heel vreemd is als hij of zij niet mag trakteren (en wel heel graag wil).

    Ik heb andersom weleens gehad dat ik aan de moeder van een (vaste) vriendin van dochter vroeg hoeveel de bioscoop had gekost (dochter mocht mee) en dat ik het antwoord enkele dagen later tot op de euro doorkreeg. Ik heb het netjes betaald, maar ik vond het toch wel vreemd. Maar goed...we hebben daar later ook eens gebarbecued en mee moeten betalen. Dat zou serieus nooit in mij opkomen.
     
  8. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Hier laatst ook nog vriendje van dochter meegenomen naar toverland.
    Vriendje is verhuisd en kon niet op dochters kinderfeest dus daarom gezegd dat we hem nog een keer ergens mee heen namen. Wij hebben jaarkaart dus dit was voor ons goedkoper als binnenspeeltuin. Andere dochter een vriendinnetje mee die ook jaarkaart heeft.
    Kreeg ook wel 20x de vraag over wat we wilden hebben. Nou niks. Of ik moest maar een tikkie sturen. Nou nee, dat doen we niet.
     
  9. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik geef altijd geld mee. Meestal krijg ik het weer terug, maar je weet maar nooit. Vind het wel zo netjes.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  10. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Als ik het kind van een ander mee neem betaal ik.
    Als mijn kind met een ander mee gaat geef ik geld mee, maar dat komt meestal weer mee terug.


    Mijn zoon is gister met een vriendje mee gegaan. Vanuit school, savonds daar blijven eten want ze gingen nog ergens heen.

    Krijg ik later een appje dat ze pizza had besteld en of ik het geld aan haar over kan maken.

    Vond dat toch wel een beetje gek.
    Ik betaal natuurlijk graag voor mijn eigen kind, maar ik zou dat zelf nooit op die manier doen.
     
  11. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.253
    7.820
    113
    Gelderland
    Ok, dat is vreemd. Dan zou ik ook wel even vreemd staan te kijken. Hoe verzin je het hè!
     
  12. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.127
    15.190
    113
    Heel apart
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  13. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.119
    4.333
    113
    Home
    nou dit vind ik echt niet kunnen hoor.... zomaar om geld vragen terwijl hij gewoon met een vriendje mee is te spelen
     
  14. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Nou inderdaad. Ze had ook kunnen koken, hij was soort van uitgenodigd mee te gaan, en het was achteraf.

    Op deze manier had hij beter thuis kunnen eten naar mijn idee.

    Maar heb er tegenover die moeder verder niets over gezegd.
     
  15. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.601
    1.320
    113
    Westland
    Als wij een vriendinnetje meenemen naar zwembad, binnenspeeltuin etc betaal ik. Als de ouders perse wat mee willen geven, vraag ik altijd of ze wat kleingeld mee willen geven zodat de meiden samen een ijsje kunnen halen of zo. Maar entree, evt lunch etc zijn dan kosten voor mij.
    Eigenlijk verwacht ik dat andersom ook (heb ook nooit anders meegemaakt).
     
  16. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.402
    3.953
    113
    noord holland
    In het geval mn kind mee mag eten en ze pizza hebben gehaald en ik krijg de rekening zou ik toch eerder een appje verwachten vantevoren met de vraag of dat oké is? Deze vind ik wel heel brutaal!

    Hier ook, het meegenomen kind betaal ik. En andersom geef ik geld mee dat meestal mee terugkwam.
    Ik heb ooit een keer gehad dat dochter haar vriendin naar de bios had gevraagd (groep 7 ofzo). Vriendin had geen geld mee, dus uiteraard betaalde ik.
    Maar echt dagen erna zei haar moeder ineens 'o helemaal niet aan gedacht, wat krijg je nog van me?' :roflmao:
    Heb dus gezegd dat t prima zo was, maar ik zou dat zelf echt nooit zo doen!:oops::D
     

Deel Deze Pagina