Geld opnemen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik ben sinds vorige week mijn tas kwijt, met daarin mijn portomonee en paspoort enz.

Nu heb ik er al aangifte van gedaan, maar wil nu eigenlijk een nieuwe paspoort aanvragen. Maarja zonder bankpas geen geld voor een aanvraag. Ik heb nog geld op m'n boodschappen rekening staan, maar dan kan ik geen boodschappen meer doen voor deze week want alleen het laatste weekgeld staat er nog op.Nu kan ik wel weer een week gaan wachten want dan word er automatisch geld op de boodschappenrekening gestort,maarja vind het zelf niet zo'n prettig idee om zonder legitimatie te zitten.

Nu vraag ik me af ik heb een uitreksel van het bevolkingsregister, kan ik daar geld mee opnemen? Of eventueel mijn nieuwe bankpas ophalen van het postkantoor?

2. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Volgens mij kan dit niet.

Maar anders zou ik er gewoon even langsgaan, want bellen vind ik meestal ook geen optie omdat er dan iemand achter de telefoon zit die je toch maar een beetje afscheept dat het niet kan :)

Misschien als je het verhaal uitlegt, willen ze wel meewerken.

nee heb je ja kun je krijgen :)

3. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    neem voor de zekerheid dan ook de aangifte mee!!

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    aangifte doen van vermissing van je tas met alle inhoud.
    Hiermee naar de gemeente en een nieuwe id/paspoort aanvragen.
    Met beide bewijzen naar de bank en het dan proberen.
    Dat is het enige dat ik kan bedenken.
    En anders heb je denk ik pech.

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Heb je geen bewijs dat je aangifte hebt gedaan van vermissing. Dat zou ook als bewijs kunnen dienen. Of eventuweel een rijbewijs als je dat hebt. Zou trouwens in het vervolg een pasport en een id kaart nemen. Pasport laat je thuis id neem je altijd mee.

En anders is het denk heel lastig zonder geldig document om je bank pas af te halen.

En zit er niks anders op om je week geld voor een keertje te moeten gebruiken. Of bij fam eens een paar tientjes lenen.

Succes er mee.

6. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    aangifte, en uittreksel.. moet het geen punt zijn !

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik heb een papier van de aangifte dus ga het eens zo proberen samen met uitreksel bevolkingsregister, wie niet waagt wie niet wint ;). En anders kan ik heus wel een weekje wachten met de aanvraag.

Heb normaal m'n paspoort niet mee, maar op de dag dat ik mijn pas kwijtraak dus net weer wel :S! Had hem nodig bij een afspraak.

8. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    moi precies het zelfde als je de rekening laat blokkeren kun je gelijk een nieuwe pas aanvragen en die valt binnen 5 werkdagen op de deur mat. (tenminste bij de ING)ik vraag vanmiddag weer een nieuw rijbewijs aan. na een mnd zonder gereden te hebben. dat briefje van bewijs van aangifte vermissing is genoeg.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Bij de rabobank moet ik me legitimeren om de pas te bemachtigen die ligt nu dus op het poskantoor op me te wachten ;). Maarja geen legitimatie hé ;).

10. Setteke

Setteke Niet meer actief

Maar je kunt dat geld toch zelf overboeken naar je boodschappenrekening en het daar af halen? (ik begrijp dat je daar wel van kunt pinnen?)

Uiteraard moet je ook een nieuwe id regelen, maar zo kun je toch op korte termijn bij je geld.

Overigens krijgen wij nieuwe passen altijd via de post toegestuurd (Rabo) maar misschien is het met een vermiste tas anders?

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @setteke: ik heb mijn pas moeten laten blokkeren dus krijg nieuwe pincode enz...dus denk dat het daarom anders is.
    Ik heb geprobeerd telefonisch geld over te boeken, maar dat kan dus niet, omdat ik het dus nog nooit eerder van m'n eigen rekening heb laten overschrijven en de eerste keer moet altijd via internetbankieren voordat ik het per telefoon kan doen. Boodschappengeld word van m'n mans rekening gehaald.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bij rabobank heb je je bankpas nodig voor internet bankieren. Dus zonder bankpas geen internetbankieren. Vervelend zeg! Hier gelukkig een gezamelijke rekening dus altijd wel 1 bankpas in huis, die van mij of van mn man... Ik zou proberen met je verhaal en wat je dan ook zou kunnen helpen qua papieren langs de bank te gaan om geld op te nemen...

13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.114
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    En als je een ID gaat aanvragen met spoedprocedure, dan heb je morgen nog je nieuwe ID en kun je morgen je pas ophalen? Is dat geen optie?

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.185
    113
    Id-kaart is trouwens gratis geworden he, maar dan moet je er wel een week op wachten, anders moet je een spoed-aanvraag doen.

15. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ah zo, ik dacht via de Rabofoon moet het kunnen, maar helaas dus.... Noju dan toch maar gauw een nieuwe id regelen dus...

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Volgens mij duurt het nog wel even voordat het is doorgevoerd dat ie gratis is.

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.185
    113
    Ah ik zie inderdaad dat er nog uitspraak moet worden gedaan door de Hoge Raad. Sorry, heb niets gezegd ;)

Edit: waarschijnlijk kan je achteraf wel bezwaar maken en als de Hoge Raad akkoord geeft krijg je je geld terug.

18. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    aangifte doen is gratis. Die kan je meenemen naar de bank dat is voldoende om te bewijzen dat je je pas kwijt bent.

En daarna met je opgenomen geld een nieuw pas aanvragen...

19. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    oh lees nu dat je je moet legitimeren om nieuwe bankpas op te halen....vreemd ik kreeg hem gewoon thuis gestuurd (maar als je idd niet thuis was bij opsturen...)

Heb je al met het postkantoor gebeld om te vragen of de aangifte van het vermissen van je pas ook daar voldoende zou zijn? Ik denk van wel namelijk....

20. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    je moet je kunnen legitimeren bij het afhalen van een nieuwe pas als de vorige is gestolen, dus zul je eerst via een spoedprocedure een nieuwe id kaart moeten aanvragen of een week zonder geld zitten.
    zo werken banken nu eenmaal en dat is maar goed ook.

Deel Deze Pagina