Native English speaker in de zaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door aicirtap, 7 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Beetje rare oproep. Maar ik wil aan iemand wat vragen over een Engelse vertaling mbt een document van mijn werk.

Dus ik zoek iemand die van oorsprong Engels spreekt of anders iemand die goed thuis is in de medische wereld in het Engels.

Kan diegene mij een pb sturen? :)
    Alvast bedankt

2. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.023
    4.996
    113
    Vrouw
    Je mag mij een pb doen. Mijn Engels is proficient en ben in ieder geval in een deel van de medische wereld/jargon goed thuis (al is de medische wereld nogal breed).

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.765
    113
    Ik wil ook wel meekijken. Ben geen native speaker maar heb wel op academisch niveau in het Engels gewerkt, en ben thuis in medisch jargon.

4. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.337
    8.342
    113
    Amsterdam
    Ook al heb je een zgn native speaker, medisch engels is echt anders dan gewoon engels. Heb wat artikelen geschreven en vroeg aan een vriend (Engelsman) om ook even mee te lezen. Echter het gewone engels ging prima maar medisch engels is toch even andere koek, net zoals in het Nederlands.

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.765
    113
    Als reviewer voor wetenschappelijke artikelen (als je een artikel wil publiceren stuur je het naar een tijdschrift, en als dat interesse heeft vraagt het aan andere wetenschappers op dat vakgebied om het artikel te beoordelen en verbeterpunten te geven) was het bijna een standaard opmerking van mij: laat een native speaker meelezen voor het Engels. Omgekeerd heb ik die niet gehad op mijn artikelen :p

Siepie85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina