Geld problemen. Zie door de bomen het bos niet meer..

Discussie in 'De lounge' gestart door Wokkeltje87, 9 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije

Dat hoeft niet eens perse, het kan dus ook zoals hier eerder beschreven dat je onrechtmatig gebruik hebt gemaakt van de woning zonder toestemming van de hypotheekverstrekker en dat is in dit geval ´verhuren van de woning zonder toestemming van de hypotheekverstrekker´..

TS, ik zou ook zo snel mogelijk de schuldhulp ingaan.

2. Wokkeltje87

6 jan 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    De huurders die er inzitten zitten er kosten dekkend in. Dus we betalen even veel voor dit huis als zij voor ons huis betalen. T'is even omt even. We zijn dus niet meer gaan betalen. Ze hebben een contract voor een jaar dus als wij dan een sociale huurwoning hebben verdienen we er op. Met alle schuldeisers zijn regelingen getroffen maar als er ook maar 1 maand bijvoorbeeld 100 euro minder binnenkomt zitten we al.

3. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Maar ik begrijp dan niet zo goed waarom jullie huis moet worden verkocht, als de kosten dekkend zijn dan betalen zij toch ook de hypotheek (via jullie) Of gebruiken jullie het geld ergens anders voor en lossen geen hypotheek af?

4. Wokkeltje87

6 jan 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is een tijd inderdaad geen hypotheek betaald. Hier is wel contact met de bank over geweest en is inmiddels al geruime tijd hervat de betaling + gedeelte achterstand. Er is geen zaak geweest. Er is nog wel een kleintje beetje hoop en ik wil ook het liefste hulpverlening maar mijn vriend moet het ook willen hij is er van overtuigt dat we er zelf beter uit kunnen komen.

Heb zojuist geïnformeerd als we nu goed afbetalen doen ze het niet op de executie.

5. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Maar hier gaat het toch niet om? Het gaat toch om dat risico op gedwongen verkoop/executie?

6. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Toch zou ik alles aan doen om verkoop van je huis te voorkomen, als dat nog gaat. Want daarmee je schuld nog verder op, en niet een beetje.
    En als het op 100 euro in de maand aankomt, zou ik toch jullie utgavepatroon weer onder de loep nemen. 100 euro is namelijk zo bespaard.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nou je verhaal veranderd nogal snel zo in die paar minuten.. Dan zou ik het ook niet laten verkopen toch? Mogen die mensen er wel inwonen?

8. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Inderdaad in het koophuis gaan wonen en eventuee blijven wonen. Ze vallen de kosten voor huur weg en kan je voorlopig voorkomen met een restschuld opgezadeld te worden. Dit is inderdaad niet de meest ideale situatie, wat inderdaad heel vervelend kan zijn, maar je ben echt niet de enige! En beter zo zitten, dan straks met helemaal niets!

En als ik jou was zou ik, even hard gezegd, schijt hebben aan mijn vriend en inderdaad hulp voor bij schulden zoeken. Misschien dat in bewind gaan een optie is? Misschien kunnen zo zonder sanering al geholpen worden, en anders kan je op die manier ook op weg geholpen worden.

Maar jullie gaan hier echt niet op eigen houtje uikomen. En begin echt zo snel mogelijk met het zoeken van hulp. Want bedenk wel dat je niet meteen geholpen kunt worden, dus dat het wel slim is al aangemeld te zijn!

9. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Hoop op welke manier? En hoe er beter uit komen? Of bedoel je dat er hoop is dat de hulpverlening niet nodig is en dat je vriend denkt dat jullie het beter zelf kunnen doen?

Ik zou, gezien jullie neiging tot het nemen van verkeerde beslissingen, toch echt hulp inschakelen, iemand die er verstand van heeft. Het meeste is natuurlijk uit het verleden..maar ik denk dat uitleg en hulp geen kwaad kan om er voor te zorgen dat het niet weer gebeurt en zo goed mogelijk wordt opgelost.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb ook het idee dat jij totaal geen idee hebt wat er speelt als je binnen een paar min van 'de bank staat erop dat het verkocht word en we hebben wellicht al kopers (zwaar onder de prijs)' naar ' Heb zojuist geïnformeerd als we nu goed afbetalen doen ze het niet op de executie'..

zit je vriend dat nu allemaal in te fluisteren? Want het verschilt nogal van elkaar he.

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Veel sterkte! :(

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zou jou vriend eens goed duidelijk maken dat je 40 duizend euro schuld niet zomaar zelf kan oplossen.

Daar moet je heel heel sterk voor in je schoenen staan en blijkbaar staat hij ( en jij ) dit niet.

Als hij de hulpverlening niet in wilt is er geen beginnen meer aan en dan komen ze zeker weten binnen de kortste keren je huis leeg halen...

13. Que

Que Niet meer actief

Sorry maar ik snap niet dat je vriend dat niet wilt... Hij is degene als ik het zo uit het verhaal begrijp die er 1 grote bende van gemaakt heeft... Hij heeft niks te willen of wil hij straks dat zn kind naar een pleeggezin gaat omdat jullie opstraat komen te staan. Sorry meid maar die vent van jouw heeft een schop onder zn hol nodig in de richting van schuldhulpverlening.

Of vind hij het fijn dat zodra de brievenbus rammelt of de deurbel gaat dat zn hart als een razende tekeer gaat van ow god wat zit er nu weer bij van ellende.

Wij zijn hier ook bezig om de schuldhulpverlening in te gaan en idd leuk is anders maar wil never nooit niet dat mijn kind en die van mijn vriend op straat komen te staan door de shit die (in ons geval de ex van mn vriend ) hij veroorzaakt heeft...

Pak hem aan en vraag het aan. Vraag in iedergeval een gesprek aan en vraag wat jullie te wachten staat vraag waaarom het beter is om er in te gaan wellicht kunnen zij hem overtuigen als jij dat zelf niet kan.

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn hemel wat een bedrag...
    Jullie moeten echt als de sodemieter naar de schuldhulpverlening, want hier ga je never nooit zelf meer uitkomen. Of je moet zin hebben om tot je dood schulden te blijven aflossen en de deurwaarders van je lijf te houden.

Vanuit mijn werk heb ik bijna dagelijks te maken met mensen die problematische schulden hebben, of in een schuldregeling zitten.
    Nee, het is geen pretje om in de WSNP te zitten. Maar na 3 á 5 jaar ben je in principe wel overal van af, en kun je met een schone lei beginnen. Als jullie op deze manier doorgaan blijft het ellende, en blijven de deurwaarders komen. Dit moet toch wel zo onwijs veel stress geven bij jullie allebei, hoe kun je zo blijven leven jaar in jaar uit??

mijn advies is ook: praat met je vriend, haal hem over, zet hem voor het blok, en dwing hem om mee te gaan naar de schuldhulpverlening. Al is het onder het mom van "eerst alleen een oriënterend gesprek en daarna pas beslissen of we ermee doorgaan".

15. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    zo he.......dat is klote en kn best voorstellen dat je helemaal in de put zit
    maaruuh......die vriend van jou is niet echt snugger.....
    hij maakt de ene domme fout na de andere en denkt het nu nog steeds beter te weten?

tja.....

of hij gaat het goede doen of ik zou hem een rotschop verkopen
    hij trekt jullie helemaal mee de ellende in!

wat ik even mis aan het verhaal hier (of niet gelezen?) jullie hebben beide banen? hij fulltime en jij parttime?

16. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Enn sorry hoor: jullie willen niet dat jullie kind hier de dupe van zal worden. Nou zal ik je even wat vertellen: dat gebeurt juist op deze manier!!

Heel erg naief (en dom) om te denken hier zelf uit te gaan komen! Sorry dat ik dit hard zeg, maar kom op.. Waskker worden!!! Juist omdat jullie de verantwoordelijkheid voor een kindje hebben!!

Succes, hoop dat jullie misschien wel eens een goede beslissing zullen nemen! Jullie hebben namelijk vast al ervaren dat dit eerder niet het geval is geweest..

17. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Jouw verhaal rammelt aan alle kanten! Maar dat je flink in de problemen zit en zelf nu de verkeerde beslissingen neemt is wel duidelijk.

Sterkte

18. Henkiepenkie

Henkiepenkie Niet meer actief

Kun je eigenlijk wel de schuldhulpverlening in als je een koophuis hebt? Ergens staat mij bij dat dat niet kan.

19. Wokkeltje87

6 jan 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb inderdaad mijn vriend gevraagd over en hoe en wat, hij heeft contact met de bank. Ik heb net met hem zitten te praten en hij geeft toe dat hij mij meer in het verleden heeft moeten betrekken met leningen die hij afgesloten heeft etc maar dat is allemaal oude koeien uit de sloot halen. Nogmaals, ik ga met liefde in de hulpverlening gaan is een pak van mijn hart! Wij staan lijnrecht tegen over elkaar als het hier om gaat. Dat wij dom zijn, naief, ontwetend dat weet ik allemaal kan ik ook niks meer aan. T'is nu zaak voor mij, en vooral mijn vriend, om hier verandering in aan te brengen. Probeer vandaag zoveel mogelijk met hem te praten en hopelijk kan ik hem overtuigen. Hij moet het aanvragen want het staat op zijn naam...

20. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zie door de bomen het bos niet in jouw verhaal..

Als jullie zo dom zijn om zo in de schulden te komen ben je ook dom genoeg om nog erger in de shit te komen dus zoek hulp!

Deel Deze Pagina