En als hij dit niet doet...dan zou ik wegwezen met je kind (al is het tijdelijk) en hopen dat ie het dan snapt en het op gaat lossen (=hulp aannemen). Sterkte meid! Nu moet je opkomen voor jezelf en je kindje.. Want het lijkt erop dat als jij het niet doet..het niet gaat gebeuren.
Niet echt handig gedaan allemaal. Schuldhulpverlening gaan informeren.. Wees maar blij dat het er is.. Zou maar snel wat gaan regelen voordat je geen bed meer heb om in te slapen en dat je jezelf aan wilt doen prima maar je hebt ook nog een kleintje in huis.
Nou niet echt eerlijk hè... Zei is net zo schuldig als hem ze immers samen die beslissingen gemaakt. En om hem dan achter te laten met een schuld van hier tot tokio vind ik niet kunnnen
Dat zeker ja... als dit mijn vent was kon hij de boom in met zijn gekloot. Ik was mooi weg met mijn kind.
Daar gaat het niet om: hem achterlaten met de schuld. Het gaat er om dat hij op dit moment degene is die weigert hulp in te schakelen. TS wil dit wel. Dus dan zou ik even goed duidelijk maken dat hij die stap toch echt moet nemen. En met praten lukt het blijkbaar niet.
Ik zou ook jouw vriend laten bellen met de bank, ik zou ook alle verantwoordelijkheid bij je vriend leggen aangezien hij degene is die zo goed met geld kan omgaan en er zoveel van weet. Ik zou ook gewoon alleen gaan praten en dan maar HOPEN dat hij ergens mee instemt. NOT! Bel dan zelf die schuldhulpverlening, bel zelf de bank, weet ik veel wat je allemaal zelf zou kunnen doen. Een van jullie moet een keer de verantwoordelijke volwassen spelen en ook al is het moeilijk om uit zon jarenlange spiraal te komen, het zal toch moeten. Nu tijd om een keer niet de domste beslissing te nemen die je kunt nemen. Laat je voorlichten, laat je onderwijzen en zorg dat je eens een keer weet hoe geld werkt!
Denk even slim na je kunt het niet redden in je eentje om een schuld in te lossen van rond de 40.000 euro, mits je de loterij wint... Denk eerlijk gezegt dat je vriend maar in moet zien dat schuldhulpverlening nog een enige optie is, je komt hier niet zelf uit. En anders geef je je op voor dat TV progamma met Martijn Krabbe....
Dat ben ik met je eens maar als hij te koppig en te eigenwijs is om hulp aan te vragen en je dus nog verder in de shit komt.... zou ik ook mn spullen pakken (tijdelijk) zodat je kindje dus wel een dak boven zn hoofd houd en een bedje om in te slapen. Ik snap niet dat die (sorry nu ga ik waarschijnlijk heel boos worden) lamzak niet het moed heeft om hulp aan te vragen... zet verdorie (zacht uitgedrukt) je grote ego en trots opzij en vraag het aan. WIl hij graag straks in de goot slapen met zn kindje en vrouw/vriendin... blijkbaar wel. wat een ............... ik snap t niet hoor. Meid geef hem een schop onder zn hol en stel de vraag of hij straks wil dat zn kindje naar een pleeggezin gaat omdat jullie geen woning meer hebben.....
Ben ik het mee eens @MRSNuke.. ik ben er net zo goed bij geweest alleen vind ik wel dat het tijd word dat hij mijn mening ook serieus neemt. Ik draai net zo goed op voor de gevolgen en misschien denken jullie wel allemaal dat het niet zo is.. ik wel echt het beste voor mijn kindje. Ook wil ik verandering anders had ik hier niet om advies gevraagd. Ik ga toch opperen voor een oriënterend gesprek, misschien helpt dat hem over de drempel. Bedankt dames, voor de reacties.
Ok, dat is misschien zo, maar van jou is het ook niet heel handig dat je je er zelf niet meer in hebt verdiept. Maar goed, dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel. Maar waar ik nou echt heel benieuwd naar ben: Heb je nu wel exact een beeld hoe jullie er voor staan... Heb je voor jezelf de volgende punten helder: 1) wat zijn precies de schulden, 2) wat komt er elke maand binnen (salaris, toeslagen, kinderbijslag, etc) en is dit optimaal of kan dit nog verbeteren. 3) wat gaat er elke maand uit. Vaste lasten, boodschappen, kleding, luxe producten...., kan hier op bezuinigd worden. 4) wat blijft er elke maand over om af te lossen
Sommige gemeentes hebben ook een vorm van kredietbeheer. Zit een beetje tussen schuldsanering en budgetcoach in. Je hebt dan niet automatisch na 3 of 5 jaar een schone lei, maar wel een officiële instantie die meekijkt, meedenkt en contact legt met de schuldeisers. Zij beheren dan ook je financiën, om te zorgen dat alle vaste lasten en aflossingen worden betaald. Zelf krijg je een "vrij te besteden" bedrag, voor boodschappen, kleding etc. Misschien vindt jouw vriend dat minder "bedreigend" dan schuldsanering.
Ik kan me enigzins wel voor stellen dat je vriend de schuldhulpverlening niet in wil. Meerdere in mijn omgeving zitten er midden in en hebben uiteindelijk dankzij hun alleen maar meer schuld opgebouwd. Dan zou ik kiezen voor een failliet verklaring met WSNP. Met zoveel schuld lijkt me dat ook de beste oplossing. Succes verder meid!
Zo makkelijk gaat dat helaas niet je moet eerst een aanvraagformulier invullen en ondertekenen...... dan sturen ze je een brief met een datum voor een afspraak.. althans zo ging dat hier. Maar goed vriendlief gaat er zonder mij in omdat het allemaal voor mijn tijd was maar ben wel bij het gesprek geweest op verzoek van mn vriend om alles te kunnen onthouden en ik de financiele zaken hier regel. Ik laat alles zien wat er binnen komt en wat er uit gaat. Eigenlijk hebben wij iedere week wel een gesprek hierover. Idd wat anita zegt ga een lijstje maken wat komt er binnen wat heb je aan vaste lasten wat heb je nodig voor boodschappen... wij hebben het hier voor 35 euro per week kunnen doen incl luiers zitten nu bij de voedselbank en max 10 euro of 15 euro per week nodig. Alles wat over blijft is voor de schulden om af te lossen. Heb je hogere betalingsregelingen bel ze op. Leg de situatie uit en spreek een lager bedrag af. Zorg dat je vriend de schuldhulpverlening in wil/gaat. T is geen schande als je daar in zit!! Ik kan je vertellen ik weet wat ons budget gaat worden en kan niet wachten tot het zover is want dat hebben wij het vele malen beter dan dat we het nu hebben!!! Mocht je dingen willen weten over hoe je het moet doen pb mij maar. Nog een tip kijk bij het topic weiniggeld wat eten.. geen idee hoe hij precies heet maar daar worden zoveel besparende tips gegeven!! Luiers bijvoorbeeld kan je zoveel op besparen. 70 luiers voor 11,49. En kan je vertellen zijn hetzelfde als de pampers!~