Als ik TS was zou ik met spoed een afspraak maken met een maatschappelijkwerkster. Ze kan kijken waar ze op kunnen besparen en gelijk een formulier laten invullen. Maar goed als hij (lees lamzak sorry maar dat vind ik hem... wil niet geholpen worden) het niet wil tja.... dan maar alvast een plekje in de goot gaan opzoeken met je kindje... sorry ben heel hard maar dit is te belachelijk voor woorden!!! Denkt hij dan alleen aan zn eigen trots zijn eigen ego........ Hij moet verdomme aan zn gezin denken en zeggen oke t is kut allemaal maar dit moet opgelost worden hoe sneller hoe beter!! Serieus hij mag mij wel bellen voor uitleg. Het is allemaal niet zo erg als je de hulpverlening in moet/gaat.... Je hoeft het niet aan de grote klok te hangen. Mensen vinden je dommer dan als het allemaal te ver gaat komen en je dus op straat staat met je kindje van pas 6 maanden oud!!
Bij elke bewind is het weer anders. Vraag gewoon wat aan, je kan hem ook dwingend onder bewind laten zetten. Aangezien hij niks op een rij heeft en het waarschijnlijk ook niet gaat lukken kan de rechter, zonder zijn toestemming, gewoon uitspreken dat jullie onder bewind moeten. heb nog wel mee commentaar in mn hoofd maar hou wijselijk mn mond dicht..
Wij zitten ook met een hoopschulden en wij dachten ook: dat lukt ons zelf wel, maar als je eenmaal deuwaarders aan de deur hebt gehad, dan ga je het niet meer alleen redden.we hebben een koopwoning so be it!! als die verkocht moet worden. Wij hebben dan ook vorige week de beslising gemaakt om de schuldsanering in te gaan als dit mogelijk is. We hebben gebeld met een instantie en 2 dagen later werden we al gebeld voor een afspraak. Aankomende dinsdag hebben we een intake gesprek. Ik weet ook niet wat we straks te besteden hebben en of het te redden is elke week, maar ik weet wel dat ik nu opgelucht ben en hulp heb gevraagd en dat we er straks over een paar jaar beter voor staan dan dat we nu doen. En net als wat iedereen zegt je hebt een kindje, kijk naar je kindje, wat doet dat met je???? dit heb ik ook gedaan en gedacht ik doe het ook voor mezelf maar het allerbelangrijkste mijn belangrijkste geluk in mijn leven daar MOET je het voor doen. JE KUNT HE NIET MEER ALLEEN!!!. neem die stap en merk dan hoe opgelucht je bent dat je hulp hebt gezocht. HET IS NIET ERG OM HULP TE ZOEKEN. Zet je trots opzij. En denk aan de toekomst.
Is niet waar, dat kan alleen als de rechter je handelingsonbekwaam verklaart, en dat is hier niet aan de orde (hoe stom hij ook bezig is). De WSNP is nog altijd een regeling waar je vrijwillig in moet gaan, er is niemand die jou dat kan opleggen.
Als jij zelf niet meer weet waar jij mee bezig bent kan je opgedragen krijgen je financien uit handen te geven. Ik doelde niet gelijk op de wsnp, daar gaat ook eerst genoeg aan vooraf voor je daar mee te maken krijgt en ben je waarschijnlijk al een jaar of misschien wel 2 verder. en ik vraag me ook nog eens af of hij wel wordt toegelaten aan de wsnp aangezien hij domme beslissing na domme beslissing maakt.
Wat een puinhoop hebben jullie ervan gemaakt en wat ontzettend sneu voor jullie zoontje. Meid, één advies...je vriend heeft niks meer te willen, jij moet EISEN dat hij/jullie de schuldhulpverlening ingaan! Geef hem tot maandag om dit te laten bezinken en anders je biezen pakken en wegwezen met je kind. Ga dan voorlopig bij familie/vrienden wonen en zoek zsm eigen woonruimte. Tegelijkertijd werk zoeken zodat je een eigen inkomen hebt of een opleiding gaan volgen. Het gaat om de toekomst van je kind, hij heeft hier niet om gevraagd en geloof maar dat hij de spanningen voelt. Zorg dat hij later trots kan zijn op zijn mama, kom voor jezelf op en je kind en maak wat van jullie toekomst. Even doorpakken nu! Heel veel sterkte.
Jij bedoelt beschermingsbewind, maar ook dat kan niet opgelegd worden. Je gaat daar altijd vrijwillig in. Soms wordt het wel als voorwaarde aan de schuldhulpverlening gesteld, maar ook dan heb je alsnog de keuze om het niet te doen (maar krijg je dus ook geen schuldhulp). Maar dit is niet echt meer ontopic..
Hoe kan je een bedrijfslening aanvragen als je meerdere leningen en creditcards heb? Of zie ik nu iets heel verkeerd..
Een cliënt kan zelf de rechtbank vragen een bewindvoerder aan te stellen. Ook een familielid, voogd, of mentor kan onderbewindstelling aanvragen "Indien een meerderjarige als gevolg van zijn lichamelijke of geestelijke toestand tijdelijk of duurzaam niet in staat is ten volle zijn vermogensrechtelijke belangen zelf naar behoren waar te nemen, kan de kantonrechter een bewind instellen over één of meer van de goederen, die hem als rechthebbende toebehoren of zullen toebehoren." (1:431 BW Heb het toch weer even opgezocht. TS bel dus gewoon een maatschappelijk werker en geef aan hoe de situatie is. Je vriend is op dit moment gewoon niet psygisch in staat te overzien dat hij het uit handen moet geven.
Je vriend wil niet naar schuldhulpverlening omdat hij bang is de komende paar jaar erg krap te moeten leven... Maar hoe denkt hij anders een schuld van > 40.000 euro af te kunnen lossen?? Dit kan je niet meer zelf. Hij heeft dit al bewezen door het zover te laten komen. Wees blij dat er zoiets bestaat als schuldhulpverlening. En ik weet waar ik over praat, helaas!
En welke stoornis koppel je daar dan aan? Tijdelijk niet staat betekent niet 'niet willen'. Er moet wel een psychiatrische stoornis zijn waardoor hij het tijdelijk of duurzaam niet in staat is.
En voor TS, ik zou ondanks dat je man er niet achter staat toch contact opnemen met bijv. maatschappelijk werk of de krediet bank.
Tsjah zou het niet weten. Maar het lijkt me niet gezond dat je denkt dit zelf op te kunnen lossen. Ten eerste heeft hij al besluit na besluit genomen wat niet slim was, impulsief gedrag. Nu wil/kan hij de consequenties niet over zien. Vandaar dat ik ook zei neem contact op met maatschappelijk werk, ga daarmee in gesprek en kijk wat daaruitkomt, misschien wel een psygische stoornis waardoor en wel wat ondernomen kan worden.
Ik zou vandaag nog een afspraak maken met een maatschappelijk werker. Hij/zij kan jou/jullie wegwijs maken in de wereld van de regeltjes en jullie ook voorlichten over de mogelijkheden voor schuldhulpverlening/budgetbeheer. Ik weet niet waar je woont? Het zou bijv. kunnen via www.careijn.nl. Een maatschappelijk werker stelt overigens geen diagnose's hoor! Zoals het woord al zegt kan hij/zij jullie wegwijs maken in de regels van deze maatschappij. Mocht je vriend onderzocht moeten worden zal dat door een psycholoog of psychiater worden gedaan. Meid, hier gaan jullie echt niet zelf uitkomen, jullie weten niet eens hoeveel schuld er precies is. Het is op dit moment niet meer te overzien. Dus maak de juiste beslissing, vooral voor je kindje! Succes
het eerste wat ik zou doen is zelf de touwtjes in handen nemen je vriend weet dus echt niet waar hij mee bezig is blijkt wel.. hij heeft zijn kansen gehad *en echt verprutst* ik zou echt eissen dat hij zich nergens mee bemoeid, en jou (of iemand anders die er wel verstand van heeft) de financieen laten doen.. je vriend krijgt maar lekker zakgeld van jou ofzo.. bahbah om je zo in de schulden te werken met een vriendin EN KIND ?? niet te geloven !
Uitstel van executie bellen of schuldhulpverlening, andere opties heb je niet. Maatschappelijk werk zal je je ook naar schuldhulp doorverwijzen om dat iig op te lossen. Je vriend kan wek zoveel niet willen, zijn kans is geweest en heeft hij verspeeld. Hij heeft bewezen het niet te kunnen.
Ze was er zelf bij toch ik vind wel dat het een beetje op hem wordt afgeschoven. Dat hij geen hulp wil of nog niet wil is erg.. Maar ze hebben samen die schuld gemaakt..
HELEMAAL MEE EENS! laat je vriend maar failliet gaan.. het is zijn eigen schuld.. als hij nu niets wilt doen. dan MOET je voor je kind kiezen. dat ben je gewoon verplicht.. en laat je vriend het dan maar uitzoeken jij bent verplicht om je kind een goed leven te geven.. en niet blijven zitten met een schuld die (als het aan je vriend ligt) steeds groter en groter wordt !
Ik zou ook echt hulp gaan zoeken bij maatschappelijk werk oid,zodat je weer overzicht krijgt. Het is niet leuk(weet er alles van)en je moet met de billen bloot maar dan ben je wel op weg naar een oplossing en dat geeft al meer rust.