Tja, ik zelf heb ook de overhand gelaten aan mijn nu ex (papa van mijn meisje), met dit soort taferelen als vervolg. Ik ben in april de SH in gegaan via Bureau PING, en ik heb nooit op een houtje hoeven bijten, ja het is behelpen maar elke week kwamen ik en mijn dochter rond van 50 dit was voor mij incl telefoonkaart en andere 'luxe' dingen plus ik deed 5 euro in de week in een apart potje voor als er echt eens iets nodig was. Mijn dochter was toen 11 maand, denkt jou vriend nou echt dat jullie kleine hier iets van merkt, een euro meer of minder?? Zelf betalen betaal je de volle pond, SH bemiddeld en komen op een lager bedrag uit dan dat je nu moet betalen!! Jullie kleine zal meer last hebben van ruziende ouders en de stress die dit alles me zich mee brengt geloof me ik spreek uit ervaring.. Succes met je keus..
Och meid, wat hebben jullie jezelf in de problemen gewerkt zeg. Ik ben bang dat er echt geen mogelijkheid is, om dit zelf op te lossen, tenzij iemand je helpt en je heel strikt kunt leven op een heel beperkt budget. Ik zou zeker richting gemeente gaan, zoals eerder gezegd kunnen zij de rente bevriezen i.o.m. de schuldeisers en is er een mogelijkheid om de boel af te betalen. Als je zo doorsukkelt wordt de rente alleen maar hoger en je hebt geen enkele kans dat 'in te halen'. Je zult dus altijd achter de feiten aan blijven lopen. En nooit een frisse start hebben. Ik herken het van dichtbij, mensen die denken dat alles mogelijk is, dat alles kan, lening na lening, CC na CC, kinderopvangtoeslag aanvragen waar ze geen recht op hebben...maar er komt een punt dat je niet verder kunt en je wel hulp moet zoeken (ik heb het nu in het bijzonder over je vriend). Natuurlijk, je kunt lager zinken, dan wordt je uiteindelijk failliet verklaart en ben je vogelvrij, oftewel: zodra er maar IETS bij je te halen valt staan de schuldeisers op de stoep. Dat wil je echt niet! Het is zeker niet zo dat je je failliet kunt laten verklaren en gewoon opnieuw kunt beginnen, zo makkelijk is het niet, en eerlijk: dat zou ik ook heel oneerlijk vinden, jullie hebben zelf die schulden gemaakt, je zult er ook zelf (met hulp!) uit moeten komen. Qua woningen: ik zou met schuldhulp overleggen wat de beste optie is voor jullie, het kan dat de flat verkocht moet worden, maar als die lasten lager liggen, en de schuld hoger als het gedwongen verkocht wordt, zullen ze ws. kiezen om jullie daar weer te laten wonen. Mijn zwager en schoonzus zitten ook met torenhoge hypotheek in een koopflat, en IN de schuldhulp, want als het verkocht wordt, levert het niets op, en wordt de schuld alleen hoger. Daar zitten ze ook niet op te wachten, want dan draait de maatschappij voor de rest op. Zo is het iig. mijn fam. uitgelegd. Qua sociale hurwoning: ik lees tussen de regels door dat je beiden FT werkt (correct me if i'm wrong), voor een soc. huurwoning mag je geen hoger jaarinkomen hebben van 34.nog wat euro. Rond de 34.000 iig. Mijn man werkt 36 uur, ik 9 uur per week, en wij zitten daar zeer ruimschoots boven. Dus OF jullie hebben beiden een zeer slecht betaalde baan FT of jullie zitten erboven. (of zijn jullie zelfstandigen?). Dus je zult ws. niet eens voor een sociale huurwoning in aanmerking komen. Niets doen nu uit jezelf, alles wat je nu gaat beslissen moet je gaan overleggen, om te voorkomen dat je nog meer beslissingen neemt die niet handig zijn (netjes uitgedrukt). Hou er wel rekening mee dat zo'n traject 1 a 2 jaar kan duren voordat het uberhaupt is opgestart, sommige gemeenten hebben zelfs wachtlijsten, en dan moeten ook nog eens alle schuldeisers akkoord gaan, doen ze dat niet, dan kunnen ze het proberen af te dwingen, lukt dat nog niet, dan wordt het de WSNP. Dan moet je je verantwoorden bij de rechter die bepaald of je de sanering in mag. Heel veel sterkte, schud je vriend wakker, stel desnoods een ultimatum, het is ook JOUW leven, en die van je kind, die hier verder niet in meegetrokken mag worden. Je doet het goed meid, nu nog actie ondernemen, toi toi toi! en hou ons op de hoogte!
zo das niet niks meis ik zou zeggen shud je vriend wakker hij maakt jullie leven kapot door zo eigenwijs te doen. heel veel sterkte .
Heb het topic gelezen. Sjonge dat is niet te best zeg!. Ik heb er niet veel verstand van maar ik zou zeggen ook maar in SH.. Dit gaat in ieder geval echt niet opschieten. En de SH zit je ook niet levenslang in geloof ik. Deze schuld blijf je wel levenslang mee zitten als je dit niet fikst. Heel veel sterkte. Ik hoop dat je vriend bijdraait.
Voor een sociale huurwoning komen jullie idd niet in aanmerking met een bovenmodaal inkomen. Je zult dan een woning met een rekenhuur van minimaal 650euro moeten zoeken. Daar wordt je dus ook niet veel beter van, dus lijkt me de optie om naar je koophuis terug te gaan de meest reële.