mijn man heeft ook mooi zakcentje gehad toen hij met mij ging samen wonen. hij had er voor studie al wat gebruikt ervan maar we konden het hard gebruiken! dus tis nog niet zo'n gek idee eigelijk om te sparen voor je kind later, als hij/zij gaat samen wonen of trouwen
jullie houden genoeg over voor een 2e hoor als je nou geen geld hebt zou ik zeggen ik zou er niet aan beginnen maar jullie houden meer dan 600 euro over daar kom je makkelijk mee rond zou zeggen gaan met die banaan
Ik werk niet inkomsten 2400. Wij hebben 2 kinderen en gaan voor een derde!! We houden per maand 420 over voor boodschappen en kadootjes.We sparen wel 250 per maand en de kbs. Ik zou zeggen ga er voor!!De liefde van en voor je kindje is zoveel waard!!!
het geld van de kbs gaat naar spaar om te sparen voor zaken als school, maar ook evt rijbewijs enz enz. áls er tenminste wat overblijft na school zeg maar. Als ik het kbs die maand nodig heb gaat het ook niet naar zijn rekening hoor.ik stort het zelf altijd door.. ennuh...16 sept intake ziekenhuis baby 2....die stond er al, en die afspraak blijft staan, volg week is 'de start'...
Ik vind het héél goed van je dat jullie er tenminste zo bewust over nadenken......deden meer mensen dat maar.....zucht. En tsja, wat te doen. Meestal gaan mensen natuurlijk meer verdienen in de toekomst maar er kan ook iets gebeuren waardoor er één inkomen (gedeeltelijk) wegvalt. En belangrijker nog, wat vind je belangrijk om je kinderen te kunnen (mee) geven? Mijn man en ik vinden goede scholing en opleiding het allerbelangrijkste wat we een kind kunnen meegeven voor het leven (zit ook heel erg in de Aziatische cultuur) en dat kost geld, veel geld. Onze twee kinderen gaan straks allebei naar een internationale school omdat het Nederlands onderwijs slecht is en we ook niet bepaald te spreken zijn over het gebrek aan discipline en respect op deze scholen. Maar voor zover de werkgever dat niet betaald moeten we het zelf betalen dus helaas zit een derde kindje voor ons er niet in. Is toch een afweging die we moesten maken......geven we twee kinderen het allerbeste of drie kinderen een stuk minder. Kinderen zijn gewoon duur, zeker als je het "goed" wilt doen.
Als je echt wil, zoek je naar manieren hoe het zou kunnen lukken. Onze eerste is dus geboren tijdens mijn studie, en ik kan je vertellen, dat is dus echt geen vetpot geweest!! Nu werk ik en gaat het prima, maar nog altijd niet heel erg breed ofzo. Toch gaan we binnenkort proberen voor een tweede uk, omdat we het graag willen. En dat vind ik belangrijk.
mijn man wilt ook een 2de maar nu met 1ste uk hebben wij ook maar max 200,- om rond te komen elke maand. dat is 1 reden waarom ik geen 2de wil. ik werk namelijk niet en dit zal waarschijnlijk ook niet gebeuren in de toekomst. 2 kids thuis met 1 beneden-modaal inkomen, is geen mooi plaatje in mijn ogen
't Is denk ik steeds een afweging die je moet maken. Zoals het nu lijkt moeten wij het goed redden met een kleine. Zouden we een 2e willen dan zal m'n man ook moeten verdienen. Die gaat straks als hij een contract heeft (hopelijk komt dat ooit) een studie volgen zodat hij ook meer kans heeft op een hoger inkomen. Gisteren kwamen we erachter dat hij omhoog gegaan is met z'n loon en ruim 100 euro meer gaat verdienen in de maand. Alle beetjes helpen maar weer!
Ja, je loopt te zeiken Nee hoor, het is goed dat je erover nadenkt. Maar zoals t er nu voor staat kan t makkelijk. Voor de 2e hoef je ook minder aan te schaffen, dat scheelt ook weer. En je weet niet wat de toekomst brengt. Ik heb altijd alle boeken moeten kopen voor mijn kids die op de mavo en havo zaten. Was ik zomaar opeens 700 euro lichter. En nu zijn die boeken gratis, uiteraard kwam dat pas toen mijn kids hun diploma al hadden....... God weet wat het kabinet over 10 jaar weer verzonnen heeft.... Mischien bestaat studiebeurs dan niet meer...of is het juist flink verhoogd. (als ik t vergelijk met mijn studiebeurs, 22 jaar geleden, dan hadden wij het best breed) Je kunt niet altijd met alles rekening houden.
En als je kind 15 jaar is kan het ook prima zelf een leuk baantje zoeken en daarvan zelf kleren kopen en uitgaan. Zakgeld is dan niet meer nodig en dat kun je dan weer extra sparen.
Ik vind het heel goed, dat je er bewust over nadenkt. Je weet natuurlijk niet wat je te wachten staat, maar dat is voor iedereen hetzelfde. VOlgens mij bestaat er een site waarin je kan kijken wat je kinderen voor nu en in de toekomst gaan kosten. Budget-nipo, postbus 51, of dergelijke site. Aan de andere kant is met geld niet alles te koop,maar het is wel handig als je het hebt, je wil je kinderen ook wat kunnen bieden in het leven. Ten minste, ik wel.
Het is natuurlijk best goed om over dit soort dingen na te denken. Jullie houden veel meer over dan wij en bij ons is er wel een 2e op komst. Je bestedingspatroon wordt vaak ook weer anders met een baby erbij. Maar voor ons is het geen reden er niet voor te gaan, je kunt tenslotte ook niet in de toekomst kijken, het kan nog wel veel slechter worden, maar ook dan redden we het wel weer! Ik zou het niet alleen van geld af laten hangen denk ik.
als je nu toch zoveel overhoud dan kun je toch gaan sparen voor later? dan is er toch niks om je zorgen te maken wij houden minder over als jullie en toch sparen we 100 euro per maand voor later
dat doen we ook mama beer goh als je nieuws hoort over prinsjes dag wordt je ook niet vrolijk..we gaan klappen krijgen door de recessie....hmmmmmmmmmmm onzekere ik dan weer
ik vind dat jullie ook nog veel over houden. wij kunnen ook nog lekker sparen hoor en je kunt bij alles zo gek doen als jezelf wilt de ene geeft iedere maand geld uit aan kleding de andere doet het alleen van de kinderbijslag enz. zo is het met alles hoe duurder en meer je je kind wilt verwennen hoe duurder het wprd