Zit er sterk over te denken om als straks de tweede er is, en ik werk weer vier dagen in de week, een werkster / hulp in de huishouding te zoeken. Bedoeling is dat zij (of hij) dan de 'grote' dingen doet. Dus de badkamer, keuken en wc's, alles stofzuigen en stoffen, strijken en ramen wassen, dat laatste hoeft natuurlijk niet elke week. Heeft iemand een idee (even in verband met wat het gaat kosten) aan hoe veel uren per week ik dan ongeveer moet denken? En heeft iemand verder nog tips? Ik zag bijvoorbeeld een bemiddelingsburo op internet, is dat betrouwbaar? En wat betalen jullie voor een hulp?
Die van ons komt eens in de twee weken drie uurtjes en dan doet ze de hele benedenverdieping óf de hele bovenverdieping. Wij betalen 10 euro per uur.
Hoi, Mijn moeder doet ook deze werk. Ze doet het wel zwart. De tijd ligt aan de grote van het huis. Een huis met 3 verdiepingen doet ze in 3 uur tijd voor 10,-euro per uur. Ze doet alles behalve strijken.
3 uurtjes per week is volgens mij meestal vrij standaard. Dan kun je ook kijken of het haalbaar is. Ik heb in een heel groot huis schoongemaakt en daar deed ik dan de boven- of onderverdieping. 10 euro per uur is volgens mij een goed bedrag.
Ik heb in de thuiszorg gewerkt en in 3 uur deed ik het hele huis (stoffen, zuigen, dweilen, keuken/badkamer/wc schoonmaken) en dan nog een extra taak (keukenkastjes uitmesten, de ramen, etc). Bij wat kleinere huizen kon ik dit ook makkelijk in 2 uur.
ik ben huishoudelijke hulp geweest (thuiszorg maar ook 'gewoon') en ik deed in 2 uur een appartement met altijd wat extra's naast de gewone dingen (dus ene keer ramen, andere keer badkamer extra, andere keer deel keukenkastjes) en in 3 uur deed ik een heel huis met ook iets extra's.
Het ligt er inderdaad aan hoeveel m2 er schoon gemaakt moet worden. Onze hulp komt twee keer per week 4 uur maar we hebben een huis van 240m2 dus ze doet dan één verdieping per ochtend en nog strijken. Voor de grotere klussen zoals ramen zemen buiten, kastjes uitmesten e.d. laat ik haar extra komen. Wij betalen ook EUR 10,- per uur.
Ligt idd heel erg aan hoe groot het huis is. Wij hebben een 'normale' eengezinswoning en de hulp doet in 3 uur tijd beneden en boven. Als er iets groots moet gebeuren, zoals de badkamer grondig of de keukenkastjes ofzo doet ze iets anders de week daarop. Ze vraagt 25 euro, zwart. We kunnen nu helaas geen gebruik maken van haar diensten omdat ik weer studeer en er dus geen geld voor is, maar zo gauw ik ook maar iets verdien zou ik haar heeeeel graag weer in huis willen voor hulp. Het is zo heerlijk om in een schoon huis thuis te komen en het zelf niet gedaan te hebben
25 euro :O Mag ik hopen dat ze heel goed schoonmaak.. Vind dit echt teveel hoor! Ik doe ook schoonmaken. In 3 uur doe ik een heel huis. Of wat ze zelf willen.. Het is beetje een standaard tijd de 3 uur. Ik krijg 12,50 per uur
mijn moeder heeft een pgb. Ze kreeg eerst 3,25 uur in de week. In 3 uur in de week deed ik het hele huishouden, dus badkamers, wc, slaapkamers, woonkamer etc. Niet elke week alles even grondig, maar een beetje roulerend. 1x in de maand een uurtje extra voor bv de ramen, de schuur etc etc.. Nu is het uitgebreid en krijgt ze 6 uur per week. Ik doe het niet meer, maar het is de bedoeling dat deze 6 uur voldoende zijn voor álles!!! Dus wassen, strijken, bedden opdekken, grote boodschappen etc etc. Dat vind ik weer wat krapper, maar mijn moeder (weduwe) heeft er ruim genoeg aan
Hier ook 10 euro per uur, 3 uurtjes in 2 weken. Dit is een vrij standaard bedrag volgens mij. Mijn hulp is erg snel, en kon zo mijn hele huis in die paar uurtjes doen (nou heb ik wel een appartement en geen eengezinswoning). Een bemiddelingsbureau heb je denk ik in principe niet nodig, je moet gewoon een beetje op je eigen gevoel afgaan en sowieso eerst kennismaken natuurlijk, dan komt het wel goed hoor! En ook diegene niet alleen in huis laten uiteraard, dan kan er weinig misgaan
Ik zit er ook wel eens aan te denken dat het wel heel rlexed zou zijn als iemand 1x per week ofzo mn huis komt doen, daar heb ik best wat geld voor over. Maar dan ken ik mezelf.. dan ga ik zelf eerst alles schoonmaken omdat ik me anders schaam dat het er niet zo schoon uit ziet... voor de hulp. Vet raar maar ja. en zijn jullie er dan bij als ze dat doet? Want het lijkt mij ook zo raar als ik lekker op de bank zit en zij mijn huis schoonmaakt.
Thanx allemaal. Begrijp dat drie uurtjes vooralsnog meer dan genoeg moet zijn. Hmmm, als ik dat lees voel ik me nog lui dat ik het dan zelf niet effe doe... Maar eens kijken of ik iemand kan vinden voor een ochtendje tegen die tijd. Het lijkt me namelijk heerlijk om op de dagen dat ik niet werk, gewoon lekker met Lena en d'r broertje bezig te zijn, i.p.v. tussendoor steeds het halve huis doorracen om het een beetje leef- en toonbaar te houden. @ Tanja, snap wat je bedoelt, vind het zelf nog lullig om mijn natte handdoeken op de grond te gooien in een hotel terwijl ze zelfs graag willen dat je dat doet
'k Heb het werk zelf een tijdje gedaan en als het ooit mogelijk is, zou ik het ook wel willen. Maar denk dat ik het straks eerst zelf nog mag doen.
Ik werk zelf bij mensen... Ik doe dit voor 3uurtjes in deweek voor 10euro per uur. Dan doe ik alles zuigen en dwijlen en stoffe/nat afnemen. De keuken doe ik altijd (oven als nodig evenals de koelkast) dan badkamer wc en een een strijk. Maar om dit mogelijk te maken race ik wel als een idioot door het huis, even rustig aan doe en even een bakkie koffie drinken gaat niet. Willen ze iets extra's zoals ramen lappen of kastjes uitmesten dan is dat ok alleen dan zal er een ander klusje moeten wijken (geen strijk of geen badkamer) Ik doe het overigens als de mensen niet thuis zijn. Heb het ook wel eens gedaan als de mensen wel thuis maar dat vind ik vreselijk, het is toch lekkerder om je gang te gaan zonder het gevoel te hebben dat mensen kijken hoe je het doet en wat je doet.